Bortskämda djur'
Är ditt det?
Får den ligga var den vill, även när du har gäster?
Tigger den vid bordet och får alltid något?
Ligger den i din säng fast din partner inte vill det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har ju inget djur just nu! Om jag hade ett..mycket bortskämt! 
Japp. Jag är stolt slav under min katt. Jag ska vara tacksam att jag FÅR betala hennes hyra, mat och andra nödvändighter.
Är jag riktigt snäll kan jag få sitta i hennes stol också
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Kan inte kalla mina djur bortskämda, även om hunden får sova i sängen lite oftare än jag egentligen vill.
Har alltid varit nöjd över att hunden aldrig tigger, men nu har jag tjafsat rätt mycket med min handläggare på praktiken om att inte mata hunden. Tack vare att han får mat där varje dag så tigger han som en galning och gnäller, hoppar och klagar hela lunchen. Jag hoppas dock att jag fått slut på matandet en gång för alla nu så att han slutar med det igen, står inte ut med tiggande hundar och vill att han ska ta det lugnt när man äter istället för att stressa upp sig över andras mat.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Mina *loppor* är riktigt bortskämda ,fast d är inget jag och gubben lider av ,därimot verkar andra göra det *S* D ska alltid påpekas något.
Vi har ju skapt dem och vi trivs med d *L*
Vi har katt och han är lagom bortskämd. Han får inte vara på borden, och han får definitivt inte mat vid bordet, mycket för att vi är vegetarianer dock. Men sover i sängen gör han, när han vill. Han är mest bortskämd med kärlek.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Min förra hund var otroligt bortskämd, så att folk störd sig på det. Hon låg i soffan och blev redigt sur när gästerna skulle ha hennes plats. Hon låg i sängen och ev pojkvänner fick hålla sig på sin kant för hon skulle ha sin plats. Hon tiggde, visserligen fint, men det hjälper tydligen inte i folks ögon. Kan ju nämna att hon hade ett fult utseende som bara en mor kan älska ;P Men jag var otroligt nöjd med henne, precis som jag ville ha henne. Min nuvarande hund är bara gullig i allas ögon, vad han än gör. Även om han (20kg BC) ibland kan studsa upp i folks knä när dom sitter i soffan så är han bara gullig. Men han är också ganska flexibel. Han är sådan som uppskattar att ligga på golvet och ligger nog ungefär 50/50 i soffan/på golvet. Så när gäster är här säge rman bara till honom att han ska vara på golvet. Tigger gör han inte, trots att både jag och sambon och gäster flitigt matar honom vid bordet. Direkt han har fått något så lägger han sig igen, så man måste liksom ropa på honom för att kunna ge vid bordet.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Mina djur är bortskämda ja men inte på ett dåligt sätt.
Dom får absolut inte tigga av gästar, av mig eller pojkvännen är skillnad.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Våra djur har väl alltid varit sådär lagom ouppfostrade men eftersom vi umgås med djurvänner så är det nog ingen som reagerat.
Nuvarande två katter sover tyvärr inte i sängen. Min man är glad för det men jag gillar att ha katterna i sängen
/Maria
Men en sak: Man ska inte skämma bort på fel sätt. Att se djuren som "Människor" och inte behandla dom som djur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som svar på frågorna i #0 så har jag inga bortskämda djur.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är ditt det? Nej, men hunden och katterna har det bra
Får den ligga var den vill, även när du har gäster? Nej
Tigger den vid bordet och får alltid något? Nej
Ligger den i din säng fast din partner inte vill det? Hunden Molly ligger alltid i sängen och katterna turas om och det vill både jag och mannen
Borskämd. Både ja och nej.
Han vet vad han får och inte får. Ber jag honom tex ligga o stanna kvar gör han de.
Silver får ligga var han vill. Mina gäster älskar Silver så det är inga problem.
Tigger vid bordet men får sälla något förrän vi ätit färdigt och då på sin matplats.
Ligger hos mig i sängen. Då jag inte har någon partner så får väl Silver vara den som värmer mig.. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Nä, det kan man inte säga! Mina illrar har sina regler, och de försöker hela tiden bryta dem, men de slutar om man säger åt dem. Annars så är de bara välkomna i köket och vardagsrummet, och där kan de sova var de vill :)