Min älskade mamma
Min mamma har inte haft det lätt i livet.
Redan som 14 åring blev hon kär i min pappa som då var 16 år. Han är född -44 medans mamma -46. Pappa började dricka när han låg i flottan de hade sedan ett stormigt förhållande. Jag har en halvsyster på pappas sida född -68. Sedan är mina helsyskon födda -71 och -73. -79 väntade mamma tvillingar men fick missfall och så fick de mig -81. -86 skulle jag ha haft ett litet syskon, men mamma gjorde abort för hon orkade inte för pappas drickande och hans misshandel av henne och -89 stack hon med mig till MOA i stan för misshandlade kvinnor och lyckades få hjälp att skilja sig från pappa.
Åren gick och mamma dejtade nya män och många av dem tyckte jag om, men mamma verkade aldrig nöjd.
Den mannen som hon föll för, verkligen blev ungdomligt kär i, ville inte ha henne. Så när jag var -96 hade hon träffat en man som hade en son som var ett år yngre än mig.
Det blev ett förhållande av 8 år mellan dem och mamma var inte riktigt nöjd med honom heller i slutänden, och av för mycket elaka ord så stack han med 1 veckas intervall ifrån villa och lämnade henne ensam med en affär som inte gick runt. Men hon har tagit sig framåt.
Nu har det gått 7 år och jag fick reda på att sedan förra sommaren att mamma hade haft ögonen på en karl som bodde ensam i en villa i brjan av samhället där hon bor. Hon blev kär i honom men vågade aldrig vinka eller någonting annat. Så förra hösten så sa hon att jag tror han ska flytta! Hon var utom sig och jag sa att hon skulle lämna en lapp i brevlådan, men hon vågade inte.
Så han flyttade och huset stod tomt och vintern kom och våren kom och så försommaren och mamma säger: Jag har pratat med honom idag! Han stannade när han var ute på promenad med hunden och han bor i hyrebostäderna.
Hon var kvittrande glad igen! Och han stannade och pratade med henne fler gånger.
Hon pensionerade sig i juni.
Så förförra veckan så när han är ute och går så får han syn på henne när hon såg förvirrad ut och skulle försöka sätta upp hängränna på garaget och han erbjöd henne hjälp! Han kom dagen efter och hjälpte henne!
Och så ringde jag henne igår och då satt hon och han och mumsade på varsin hamburgare på MAX tillsammans med hundarna. De hade varit ute och handlat saker på K-Rauta. Han hade skjutsat henne i hans bil.
Jag ringde senare på kvällen och hon fnittrade som en kär tonåring när hon berättade att han hade sagt att han var intresserad av henne, annars hade han aldrig erbjudit sig sin hjälp! Och att de har många projekt på trädgården och huset framöver!
Till saken hör också att han har fått lämna en kvinna pga hennes drickande, så de har båda samma erfarenhet av medberoende.
Ska min mamma äntligen få känna äkta och ömsesidig kärlek!?! 
Åh jag önskar henne all lycka till! 
Tyckte denna historia passade så bra på Livskvalite! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Vilken story gripande och fint:)
Jag önskar också att det går bra för din mamma.
Tänk bara på att sådant här skrivet är ganska offentligt men det är kanske OK.
/Maria
Men vilket jobbigt liv din Mor har haft..O vad fint du skriver..
Så Nu hoppas jag att hon har funnit sin livspartner..I bland kan ju vägen till den rätta vara Lång o krånglig…
..
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tack Mossis! 
Humlan, Tack!
Att min far var alkoholist och gick bort i januari förra året är ingen hemlighet på iFokus och att min kära mamma har blivit nykär är bara trevligt tycker jag. Hon är värd allt sådant! Och lite trevliga berättelser är också viktigt att dela med sig av. För livet är ju inte bara dåligt jämt. 
Absolut. Visst är det roligt med positiva berättelser.
Jag bara tänkte på att det var lite utlämnande men då är det ju inga problem
/Maria
Humlan - Tack för din omtanke!