Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 311 ggr
aggeelin
0

Vår fredagskväll

På eftermiddagen kom en kollega och vi gick och tränade cirkelgym  i en dryg halvtimme. Sen packade jag ihop och åkte till affären. Motvind och kyla. Packade på cykeln med matvaror och åkte till blomsteraffären och köpte en blomma som jag packade i papper och tråklade även den på cykeln. Kom hem samtidigt som några av gästerna, två söner och två barnbarn. In och duka, sambon kom hem med färdigköpt thaimat. (tårta köpte jag i morse).

Så kom två vuxna barn till med sambor och ett barnbarn (sambons). Jag la upp mycket mat i pytsar och så åt vi (ett barnbarn sov) jag hann äta. Sen har jag fixat kaffe, passat barnbarn (två år) som stod diskade och torkade bänken, åt pumpakärnor och slickade i sig lite citronsaft. Sen leka, äta lite tårta, läsa böcker, leka, passa barn som badade, läsa böcker. Det här är jätteroligt och sonen som är pappa till barnen kan då passa på att prata med sina bonussyskon och sin bror och min sambo. Jag är så gärna med barnen, jag försöker säga något till de andra när jag passerar. Jag tror och hoppas att det är många såna här år kvar framöver!!!Nu har jag diskat alla pytsar och vi ska sätta oss med ett glas vin och en liten ostbit!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Det låter som en underbar kväll.

Vad gör man inte för sina barn (barnbarn).

Härligt att bara få vara tillsammans utan större krav.

/Maria

aggeelin
0

Ja, det kan faktiskt vara ok att köpa hem mat ibland (vi har fått ett asiatiskt matställe i närheten, som har ok priser). Jag som annars vill laga mat till gästerna, tycker att det är ok, så att det faktiskt blir någon bjudning.

Cristine
0

Vi har två thairestauranger på byn men jag är inte så där förtjust iden maten utan gillar kinesisk bättre och Indisk.

Jag vill äta på plats  och har jag gäster så lagar jag helst maten själv.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Jag tror att det är är vietnamesisk mata, den är god! Jag gillar att laga mat men när det är en fredag så är det jättesvårt att hinna laga något när det är åtta personer som kommer kl 17.30. Då är det jätteskönt att det finns mat att köpa färdig.

Och den här maten är välkryddad. Jag minns kinamaten som svagkryddat och med sås som nyponsoppa fast de kallar det sötsur sås Flört