Vilka ord ?
förstår/känner din katt/hund igen?
Igår hade katten Maxen fått "lördagsgodis". Det någon slags "pinnar" som han är jätteförtjust i. Om jag ropar med den ljusa "kattrösten" - "vill ni ha godis" så kommer båda katterna rusande. Igår hade Maxen fått godis och jag sa till hussen, med vanlig röst "jag ska bara lägga undan Maxens godis".
Och då kom Maxen rusande igen - han trodde att jag sa att "Maxen ska få godis".
De är smarta när det gäller något som är gott!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
sitt, ligg, kvar, bilen, XX, YY, ZZ (namnen i familjen), mormor, morfar, hem, höger, vänster, backa, tass på, mat, godis, vänta, lägg av!, varsågod
Hm det är nog de han vet vad de betyder.. som jag ser på honom i alla fall. Vem vet han kanske ligger och löser differentialekvationer på nätterna…
(då ser han ut så här)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Vi brukar bokstavera när vi säger "godis" här hemma för annars kommer Moritz rusande.
/Maria
#0 Maxen ser besviken ut! Haha…
#1 Tror de löser många ekvationer i de ställningarna! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#2 har de inga ben i kroppen? :-D
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#3 Jag förstår det
. Det är ju ett gott ord
. Skinka är också ett sånt ord. Det är spännande att leva nära djuren för de kan så mycket mer än vad en del tror.
Vill du gå ut. Vill du ha mat. E du busig
Katt
Trux och Pixel, pappas och syrrans hundar, kan vad jag vet ord som ut (och även tu och u-t dom smarta rackarna), mat (tam och m-a-t reagerar dom på också, fast inte så mycket på tam), Pixel vet jag förstår 'Gå upp till Bea' som pappa säger när han skickar upp Pixel för att väcka mig.
Eh.. Dom kan säkert mer också.
Men det roligaste av allt är nog att deras hörsel är selektiv
Är dom uppe på vindan och man är på nedervåningen och ropar på dom reagerar dom inte alls.
Går man in i köket och öppnar ett skåp deremot.. Då kommer dom båda två som två oljade blixtar 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Här kan hunden skillnad på "vill du gå ut" och "ska vi gå ut". Vid den första frasen så brukar han lyfta på huvudet och se lite hoppfull ut om han vill ut men är fortfarande lugn, säger man den andra frasen så är han uppe i varv direkt. Han kan namnet på flera av mina kompisar och deras hundar, bland annat så minns han fortfarande namnet på mina föräldrars hund som dog -08, mindre än ett år efter att han flyttat in hos mig.
Sen kan han såklart en hög med kommandon också som hopp upp, gå ner, sakta, stanna, varsågod, hitåt, inte, mm. En sak som mina kompisar inte har förstått med hunden är att ordet "boll" för honom är kopplat till en specifik boll och förstår inte varför han inte gör något när dom säger åt honom att hämta bollar, när han i själva verket inte förstår hur han ska kunna hämta en boll som inte ligger framme :P
Katterna kan nog inte mer än mat, sina namn och två av dom kan kommandot "tassen" för att peta med tassen på mitt finger.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Ah, Trux kan ju kommandonen 'up' och 'dansa' också som kanske är lite speciella, haha
Krypa kan han också göra.
Men det var länge sen jag såg dom, så exakt vad dom kan kommer jag kanske inte ihåg 
Katterna förstår "godis" men "kom hit" funkar inte… Tar jag fram klotången är de spårlöst borta.
Hebbe, min hund verkar förstå det mesta. Det är Border collie i honom och de lär ju vara smarta. Han kan namnen på de flesta av sina leksaker och kan hämta dem när jag ber honom.
Gå ut, följa med, passa huset, åka bil, stanna, ligg, rulla runt, sitt… Men "fot" vill han inte förstå, hur lydig som helst när han är lös men skitjobbig att gå med i koppel.
Zabelle
Kul tråd! 
Helt otroligt..men jag tror hundar och katter förstår det mesta, av vad vi säger 
Inget ord, men marsvinen glädjeskuttar och skriker när de hör mammas innetofflor.
Då är det godis på gång!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
hehe Ja dom pinnarna älskar Anton Hugo sitter och tittar på, ibland äter han dom Men Anton hehe, Ibland är han så gottesugen, så han kallar har sig ger sig inte förren jag har gett honom pinnar Sen är han nöjd en stund
Härliga bilder ni har lagt in på era djur. Nog är djuren kloka
#16, JA, tänk de där pinnarna
Maxen fullständigt älskar dem! En gång var förpackningen av misstag på golvet och han kämpade för att få ut dem ur plasten. Charlie tittar lite förvånat på, kan smaka men inte mer.
Men så äter ju Charlie melon (inte vattenmelon) Honungsmelon, Galiamelon och andra ljusa melonsorter. Maxen tycker att det är helknasigt!
Min hund förstår ganska mycket. Sitt, ligg, stanna, vänta, nej, där, vem där, hopp, varsågod, kommer snart, vad gör du, sova, mat, godis, kisse, gå kissa, korre (ekorre) , pinne, boll, hämta, .. ja säkert massor med mer.
Saknar vovvarna. 
Nog för att Pixel är lite dum ibland, men han är gullig i alla fall