Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 539 ggr
[Sisa]
3

Skämmigt

Vissa personer som ska svara på sin ålder säger 40+  eller 50+. Är det för att man skäms för sin ålder..dom som säger 40+ kanske är 49!

Hur svarar Du om någon frågar om Din ålder ?

( Själv är jag 80- )   Skrattande

[LucyInTheSky]
0

Sist någon frågade hur gammal jag var fick jag tänka efter.. Illa..

Men svarar att jag är 26 ;) Kanske ändrar mitt svar på andra sidan 30-strecket.. Jag vet inte.

Maria
0

Jag svarar min exakta ålder.

Inget att skämmas över. Jag har aldrig förstått mig på de som är så åldersfixerade.

/Maria

Namiko
0

För mig blir det oftast "eeeh… 24..?" Har inte alls koll på min egen ålder längre och måste nästan alltid tänka efter :P Ibland är det så illa att jag måste räkna ut min egen ålder efter födelseåret..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Hans K.
0

Säger som man sa när man var liten.. exvis, 52 o ett halvt  fast först gör jag som #3 Namiko …säger ehhh!? ..

flisan708
0

Jag svarar min exakta ålder nämnligen 37.

pius314
0

Håller helt med om att 40+ känns rätt slitet och varför kan man inte säga 47? Klart att det har med åldersnoja och ungdomsångest att göra! Jag måste också tänka…och ändå hade jag stor fest förra året… :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Fridaaaa
0

Säger som det är :P Är dock bara 21 men ändå.
Inget att skämmas över sin ålder:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Skönt att jag inte är ensam om att vara osäker på min egen ålder då jag får frågan :P Lyckades övertala min mamma om att jag var ett år äldre än jag var en gång haha :P

Men säger den ålder jag tror att jag är i ;)

Cristine
1

45 fast släkten säger att jag är 70 förstår inte vart de fått det ifrån?FörvånadOskyldig

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
1

Det förekommer sällan bland män att de inte vågar uppge sin ålder tycker jag.

Kvinnor däremot är fega!  Flört Inte alla, de yngre (som ni märker här i tråden) uppger direkt sin rätta ålder, och några till.

Varför är det så hemligt med en kvinnas ålder?

Så Sisa, trådskapare…Hur gammal är du???? (skäms inte ett dugg för att fråga)

(jag fyller 62 i sommar)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Jag säger min ålder om någon frågar, jag har dessutom mitt födelseår i mitt nick, så det är aldrig så på nätet att folk inte vet eftersom jag använder samma nick överallt.

Stephanie
0

Jag säger att jag är 21, är tillräckligt ung för att inte oja mig över min ålder än Tungan ute Råkade skriva att jag var 18 för inte så länge sen, bra att jag har koll!

Och nu insåg jag att jag inte är 22 utan 21….. Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

julklappen
0

Jag säger som det är, hur gammal jag är. Det är väl inget att schämmaas för sin ålder?

[Sisa]
0

# 10  Skäms inte heller för att säga hur gammal jag är, även om jag måste tänka efter först!  Kan inte fatta hur jag hunnit bli 55 Obestämd

KaiPon
0

Uh.. Vänta.. Jag blir 20 i år va? Jo, så är det ^^

19 blir 20. Måste dock ofta tänka efter. Obestämd Samma sak gäller när folk frågar efter mitt riktiga namn..

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

fotokrafs
0

Jag är 28 år och som många andra här i tråden måste jag tänka efter och räkna ut.