När tystnaden bryts
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här hemma är det alltid tyst. Tycker om tystnaden och väljer att inga ljud ska finnas. Även när jag kör bil så väljer jag tystnad.
Hur har ni det hemma? Radion alltid på? Musik ett måste? Eller är det lugnt?
Nu har tysntaden bytts ut för en kort period när jag fallit för Veronica Maggios musik, men endast tillfälligt.
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
Förut hade jag alltid musik på, dygnet runt. Har fått lära mig att sova utan musik men det är sällan tyst ändå. Ljuden finns överallt omkring mig oavsett om det är bruset från trafiken, en granne som röjer i köket eller hissen som åker upp och ner. Även djuren låter en hel del, prasslet från mössen, hunden som tassar omkring och katter som busar. Men jag trivs med lite ljud omkring mig även om jag inte längre vill ha musik på hela tiden så tar bakgrundsljuden bort fokus från min tinnitus.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Lyssnar inte på musik, men har alltid tv:n på. Eller datorn just nu eftersom jag är försjunken i en serie.
Gillar inte när det blir tyst utan försöker sätta igång ett nytt avsnitt så fort jag kan.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
För mig är det lite olika. Idag tycker jag det skönt att det bara är tyst, hör bara lite ljud från grannarna. Men jag är helt slut i skallen efter långveckan på jobbet och njuter av tystnaden.
Men andra dagar poppar jag stenhårt eller så är tvn på hela dagen.
Jag gillar inte skvalljud och har aldrig radio, TV eller någonting annat påslaget om jag inte aktivt lyssnar eller tittar.
Det där med att gå ut och gå eller cykla med hörlurar och lyssna på musik som så många gör nuförtiden, skulle jag aldrig göra. Det skulle förta hela idén med att ta cykelturen eller promenaden.
Jag har en kompis som slår på allt hemma så snart han kliver ur sängen. Då är det radio, stero och TV på samtidigt fast ingen egentligen lyssnar eller tittar, det ska bara vara en massa ljud.
Helt tyst är det dock aldrig riktigt för mig, för jag har haft tinnitus sedan slutet av 70-talet, så jag har alltid ett brus med ett högfrekvent pipande i öronen.

Just nu när jag har en massa värk, så är jag ljudkänslig
.
Det räcker med att sambon tjattrar på…..eller högt ljud på tv/radio/dator.
Idag var jag på Maxi för första gången på 6 månader . Huvvaligen vad med folk, vad med ljud…..Jag är precis slut i både kropp & knopp fortfarande, sen em.
När jag sover ensam hemma, så kan jag tom sova 5 timmar isträck !!
( i tystnaden)
Beror lite på hur jag känner mig egentligen.. Men nu på senaste tiden har man blivit kär i en av the GazettE's nya låtar, Untitled, så den går på repeat just nu, haha.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Tystnaden är ju så viktig för mig..Men när jag är hemma så hör jag på Kanal 4 o det blir ett vist sällskap..
När jag kör Bil. så har jag nästa aldrig radio på..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Samma här..beror på hur jag mår! Men om jag vill ha det tyst omkring mej, är det inte värt att någon säger något!