Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 672 ggr
[walkinbeauti]
0

Hamburgare !

Ni har säkert sett dom färgade Hamburgarna som finns i någon reklam, minns inte vilken nu men kan dessa burgare verkligen vara äkta och ätbara ?

Vilken massa gift från färgämnen man skulle få i sig om det nu är ätbart,skulle inte vilja äta dessa dom ser rent äckliga ut Obestämd

Skulle ni äta dom förutsatt dom är äkta och ätbara ?

Har retat mig länge nu på dessa Hamburgare Skrattande

[walkinbeauti]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick veta nyss dom heter macarons och är en sorts kaka,men ändå vilka färgämnen uch ,Men nog såg dom ut som burgare allt Skrattande

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 1  Visst liknar dom hamburgare..men dom ser inte särskilt goda ut!  Nej..tror inte jag skulle äta!  Förvånad

Karmatarerskanise
0

Jasså, det var ju inga riktiga burgare som jag trodde när jag gick in i tråden :P
Om det är giftiga färgämnen eller inte får man ju se på förpackningen.

Själv äter jag inte kakor eller bakverk, hade jag gjort det hade jag nog smakat mittenlagret i alla fall ;)

[GunillaF]
0

Nja…giftig färg vet jag inte om det är?! Om inte vanlig hederlig karamellfärg är giftig förstås. För i de recept jag läst, färgar man med karamellfärg.

Mitralis
0

Jag har ätit hemagjorda macarons när jag var hos en kompis och hälsade på. Det var länge sedan nu men jag har för mej att dom var jättegoda Tungan uteGlad
http://www.recept.nu/1.297352/jenny_olsson/efterratter_godis/agg_mejeri/macarons

Fridaaaa
0

nej usch :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

penke
0

*hihi*
 nog ser de retliga ut..
 jag har inte bakat några själv,
 bara valt en "smak" till kaffe på kondis några ggr
istället för stor bulle eller kaka ..

penke

[walkinbeauti]
0

Trodde först det var burgare för dom ser ju verklgen så ut men med närbild ser man det är en form av kakor och kanske har man karamellfärg i men dom är för mig inte frestande men några kankse är helsålda på dom Skrattande

Ska se på receptet Mitralis Glad

Visst är dom retliga Penke,håller med kan inte fatta jag stör mig så hemskt på dom och har gjort en tid som om det vore nåt att störa sig på Skrattande egentligen:-))

chik
0

Ja, jag hade nog smakat..Allt som är godis slinker ner i denna kroppen.

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Jag hade säkert gillat dem, det är ju kakor… och kakor är gott Tungan ute

Zabelle