Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 812 ggr
Cristine
0

Finkammat nätet.

Det har jag gjort nu för att hitta något som undelättar för mej att bära på min artros I tre dagar har jag läst utlåtanden från sjukhusuniversiteten i 14 länder. Tänk att så många läkare intygar att de stora medicinbolagen bara arbetar för egen vinning, de vill inte ta fram mediciner som botar, det skulle bli deras undergång Jag kan bara vänta på att nanosprutorna börjar användas eller de embryonala. Medans måste jag kontrollera smärtorna med mat och att bygga upp mina muskler utan att slita för mycket på lederna.

De som har artrit kan bli av med sin värk alldeles tack vare personer som gör allt för att hjälpa!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Det låter ju lite motsägelsefull tycker jag.Obestämd

Skulle inte de stora "medicinbolagen" vilja ta fram mediciner som botar? Det skulle ju var ett enormt genombrott om man hittade bot mot artros som räknas som en folksjukdom genom medicin. Snacka om att det måste ligga pengar i detta.

Hoppas i alla fall att du får lindring.

/Maria

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

..såklart,blir du botad/helad är du inte längre någon beroende kund
 de tycker det är bätre att bara döva dina symptom ..

Ingefäre-piller förbjöds för ..10 år sedan då de var effektiva (!)
 och fick en halvbra kopia att sälja på "riktiga" apotek
 dock mycket dyrare

Ingefära är bra för bla. leder (artros)
 finns på "ica" och är gott i maten :- )
 och,där är den bra även för matsmältningen

skabara..innan jag försvinner in i din länk :- )

penke

Cristine
0

De har fått böta i ett flertal länder för att ha sålt mediciner som inte var ämnade för de sjukdommarna. Bl.a i Amerika

Likaså har de köpt läkare för runt 7 miljoner kronor vardera för att rekomendera verkningslösa preparat till sina patienter.

Maria
0

Det finns säkert en massa "lurt" i denna branch som all annan men man får heller inte glömma att våra läkemedel har gjort underverk för många människor.

Seroquel som nämns i artikeln är en livräddare för många sedan har den tydligen marknadsförts för andra åkommor vilket inte är korrekt givetvis.

Jag tycker inte man ska förakta den moderna vården och mediciner helt och hållet.

Det skrivs sällan om något positivt utan snarare skrämselpropaganda och det är synd för det får människor att tappa förtroendet helt.

/Maria

Cristine
0

Givetvis finns det bra mediciner som räddar liv det vet vi ju alla, därför tycker man att de ska vara försiktiga med vad de gör och inte gräva gropar under sina egna fötter. Sedan kan man tycka det är konstigt att de inte hittar botemedel till diabetes ,astma, magsår, förkylning, artrit, reumatisk värk, migrän etc..utan bara sådana som lindrar när man idag kan byta ut nästan alla kroppsdelar.

Maria
0

Det är därför det hela tiden pågår forskningFlört

/Maria

Cristine
0

De kommer ju aldrig ut någon gång, men det har det i Kina

Maria
0

Sverige har kommit ganska långt.

Men fortfarande är ämnet kontroversiellt.

/Maria

stina63
0

Tror de är lite mygel och fuffel inom medicinvärlden.  Dom vill bota men inte för mycket annars får inte läkemedelsjättarna sålt något.

Cristine
0

Ja tänk om de kunde komma överrens någon gång för det har pågått länge.

Sedan förstår jag inte varför de inte använder nanoteknik i stället.

[Sisa]
0

Artros verkar vara nåt man får leva med. Värktabletter och sjukgymnasik är vad jag blivit erbjuden..inte lätt att bli äldre alla gånger!  Skrikandes

Cristine
0

Jag är iaf väldigt glad att jag hittade graviolan annars hade jag suttit i rullstol nu.

Jag har sluppit värken i höfterna hittills men det gör ont i muskelfästena när jag ska sitta, kliva upp och gör gymnastiken och det skulle man ju ocks vilja slippa men jag är tvungen att arbeta upp dem för att kunna gå.

[Sisa]
0

# 12  Jag håller tummarna för Dej, Cris..att Du lyckas med din träning!  Glad