Afrodans, Zumba
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har aldrig dansat Zumba, men hört att det är väldigt kul! Och säkert bra motion..tror säkert där finns många nybörjare. 
Så lycka till med Zumban, signemo..och berätta gärna hur det går! 
Ser väldigt roligt ut :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dansar både afro pch zumba och det är riktigt skojj!
Man har roligt samtidigt som man svettas :)
Hera. Jag vet ju inget. Vad är det för skillnad ? Vet DU m det finns video med övningar
Var rädda om varandra
Zumba kan du ju köpa hem i DVD form.
Skillnaden är att Afrodans har större rörelser, lite med kraftfull dans medans Zumba är mycket skakarumpa, höfter och bröst.
TAck Hero
Var rädda om varandra
Afro; http://www.youtube.com/watch?v=6kGkeDXzATg&feature=related
Zumba demo på 5 min; http://www.youtube.com/watch?v=qsSrq3HBa7A
Tack igen. KAn ju börja framför datorn 
Var rädda om varandra
#8 Absolut
På youtube finns det massor av videos.
Både Afro och Zumba är enkla att dansa. Få och enkla rörelser. Jag tycker nog att Afro är mer intensivt och Zumban mer "latindans". Zumba har registrerat varumärke och ska då se ut på ett visst sätt för att få kallas Zumba.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#10 Håller med om att afron är mer intensivt.
#11 Ja, och som jag är van så upprepas samma koreografi många många gånger och det är också det som gör det intensivt, att det går att ta ut alla rörelser ordentligt när de är "kända". Hur ser du på det?
#12 Ja vi har också en koreografi på afron, och det är härligt när man lärt sig den och kan ta ut sig helt och håller som du säger :)
Det låter himla roligt. Hoppas de har en nybörjarkurs i närheten. Annars får jag väl öva hemma.
Var rädda om varandra
#14 Hos oss finns det bara en sorts afro och en sorts zumba. Inga speciella nybörjar saker. Dom förklarar ju stegen lite i varje pass, så även nybörjare ska kunna hänga med. Fast första gången kan det vara lite svårt att hänga med i allt, men man lär sig fort :) Och lär man sig inte så är det ändå kul att gå dit och dansa med andra. För huvudsaken är att man rör sig och har kul!
Ja, jag tror att det är bland andra det är roligast att dansa, att ryckas med tillsammans med de andra. Det är inte så petigt hur det ser ut, bara du rör dig!Det är själva det roliga att vara med!
Blir väldigt sugen.
Var rädda om varandra