Cancer
Många människor i Sverige drabbas av cancer..många botas helt och hållet.
Har Du drabbats..eller någon i din närhet ?
farfar hade prostata-cancer, men den botade de kvickt.
En gemensam kompis till mig och min förre detta sambo dog i hudcanser veckan innan midsommar. Allt gick så fort. Tog sex månader från han fick beskedet tills det var slut.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
En morbror dog i prostatacancer ganska ung var inte 70
Två nära mej har haft cancer.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jo en del både inom jobb och släkt, Hemsk sjukdom
Pappa har haft cancer 4 gånger, farmor gick bort i cancer.
Lika så båda vovvarna.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Cancer är otäckt, även om många botas numera. En arbetskamrat till mej gick bort i våras..bara 51 år gammal. 
Själv har jag sluppit att drabbas. Men min mormor hade det, min farfar också, men han dog som gammal 99 år av ålder. min morbror har det. Min mammas moster hade det.
Min vänninna dog. Andra vänner har klarat sig Och det känns så bra.. Man får inte glömma att många klarar sig.
Senast i förra veckan träffade jag min vänninas man som hade olika typer när han var runt 25 år. Det satt bland annat i magen.
Nu en sprudlande frisk person,.
Var rädda om varandra
Min farfar dog samma år som jag skulle fylla 6 år av cancer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kommer man in i tid brukar den vara lättare att få bukt med.
Min tumör i hjärnan som opererades i januari var cancer av det farligaste graden på skalan när det gäller den typ av tumör.
Tack och lov ser det ut som hela tumören kunde avlägsnas.
P.g.a.att den är så ovanlig kan man inte säga något om återfallsrisken men det är bara att hoppas och inte grunna för mycket.
/Maria
Ditt glada humör gör mycket Bumbleboo, ja beundrar din oerhörda styrka och det är nog därför den inte bet sig fast.
Tack Christine. Jag tror också det betyder mycker om man är positiv.
/Maria
Jodå, två syskon som gått bort, en som blivit botad. Mitt ex blev också botad.
Har haft flera nära vänner har gått bort i cancer.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Min mamma dog av äggstockscancer.
/Maria
Jag fick hudcancer förra året, men är fri från det nu.
Flera stycken känner jag både släkt och vänner. Det är tur att de räddar flera nu förtiden. hemsk sjukdom
Min syster har haft både i livmodertappen och bröstcancer. Hon är botad från båda men har ett bröst mindre.
Har flera vänner och släktingar som gått bort p.ga. cancer.
Har en vän som just fått cancer och håller tummarna för att det ska gå att göra något åt den.
Min farfar dog 1996, och då hade man inte alls samma teknologi som idag tyvärr.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja cancer.Min farfar var full av cancer,seg var han. När han uppsökte läkare så tog det ca 1vek så var han borta.Men han var över 80 så han fick ju ett bra liv.
Då var det värre med min faster som fick kapa bägge bena för kallbrand o cancer. tog 6månader av lidande. huva mig vad det var jobbig. hon hade så ont i sina ben, o de kunde inte ge henne mer morfin för då kanske hon dog.-Tokig instälning i mina öron..
Själ så sitter jag här med Diagnos Lungcancer.Fick min första dos av C-Gift i går o hoppas nu att jag sliper biverkningarna..
Min inställning är att "Det är bara o gilla läget o hålla sig undan barn o andra smittbärare. För det är infektionerna som är värst, så känns det för mig.Har ju hela sommaren varit infekterad o då kan man inte göra behandlingen..
Min Förebild är Bumbleboo för hon har då inte tappat fotfästet utan kämpar på.-Så länge det fins liv-fins det hopp.
Gunilla har hjälpt mig mycket-Tack.
Det är lite farligt o leva!!!Man kan Dö.
Men jag erkänner att jag hamnar i bland i tycka synd om träsket…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik. Tror Du har helt rätt inställning. Men det är ju lätt för mig att säga.
Men Du vet vad jag menar. För Du är så bra på att läsa mellan raderna vad jag menar
Men man får faktiskt tycka synd om sig. Det är helt mänsklig. Jag tror man behöver sådana dar ibland.
Själv har jag pratat för mig själv , gråtit, skrattat, skrivet. Fått lite av de jobbiga ur mig . när nån go vän eller anhörig drabbats av något tråkigt.
Om nån trott jag är tokig så bjuder jag på det.
Var rädda om varandra
Goa chic.
Jag önskar dig allt gott och att detta går bra. Du är också en människa med "jävlaranamma" vad jag har förstått så du kommer att klara detta galant
är jag övertygad om.
Håller tummarna för att du slipper biverkningar.
/Maria
#19 Jag önskar att jag kunde komma till dig och hjälpa dig lite mer "handgripligt" och inte bara på avstång. Men vi kämpar på och bestämmer att det här ska du baske mig klara!
Kramen till dig min goa sybervän!
Chik, jag tänker på Dej..önskar Dej all lycka och vet att Du klarar detta. Till mej får Du klaga så mycket Du vill..hur ofta Du vill.
Bamsekram från Din vän för alltid..Sisa! 
Just nu har jag flera runt mig som har fått cancer. Jag vet inte om det handlar om att man börjar komma upp i åren eller om man är mer lyhörd när man själv är drabbad?
/Maria
Undrar om cancer är ärftligt ? Otäckt då man tänker på alla yngre människor, som drabbas numera.
Så har det väl inte alltid varit ?
Sedan jag skrev i tråden den 7/8 så har jag fått veta att i vår lilla by med bara 11 hushåll så har två fått diagnosen cancer.
Den ena är en man 81 år som fått ändtarmsscancer (hans fru dog förra våren i cancer i tarmarna)
Den andra är 64 år och har fått cancer i magen och matstrupen 
Båda två ska i alla fall få behandling så vi får hålla tummarna 
# 26 Så tråkigt! Cancer har blivit så vanligt och det känns oroande att tänka på. Man vet aldrig vem som drabbas 
Cancern har cirkulerat i min omgivning. Mamma klarade sin bröstcancer. Min man dog av lungcancer. Min katt dog av magsäckscancer.
Cancer är som den moderna tidens farsot…
Jag beundrar alla med cancer som kämpar tappert, oavsett utgång! Och det är underbart att möta och höra om dem som faktiskt också besegrat cancermonstret!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#26 Enligt gällande statistik får en på fyra (25%) cancer av något slag under sin livstid, så två av 11 är ändå i underkant.
#29 Det är bara senaste året som jag skrev om för två kvinnor har haft bröstcancer men lever och äter hormoner just nu. Två andra har de senaste 5 åren dött i cancer i byn och just det parets yngste son dog av en tumör för 20 år sedan, så det är fler i byn som haft eller har cancer
Statistiken stämmer nog även i den här byn
tyvärr!!
Chik, jag ber om ursäkt för att jag skrivit så krasst här i tråden om cancer 
Jag såg på filmen om Bondens Tid på TV härom kvällen med min pojke. Jag visste inte innan vi började titta att bonden skulle drabbas av cancer och jag och min fru fick sitta med pojken länge efteråt och prata med honom eftersom han blev helt förtvivlad.
Barnen är känsliga för sånt just nu eftersom min svärmor, barnens mormor, just fått diagnosen lungcancer.
Jag är säker på att du har det jävlaranamma som krävs för att fixa det där. Jag själv hade tur som har en egen doktor hemma som såg märket på ryggen och att det förändrats. Själv visste jag inte ens om att det fanns en fläck där.
När jag fick beskedet att det var malignt melanom i den och att jag skulle genomgå en mycket större operation än den första, kändes det som en käftsmäll - igen.
De tog bort 8 x 15 cm på ryggen, men jag tänkte som jag alltid brukar göra när det är jobbigt - det är bara tid och tiden går hela tiden. Jag klarade det och det gör du också, jag håller din hand genom cyberrymden.

Peter Behöver du inte göra. (Be om ursäkt)
Jag har bara läst vad var o en här har upplevt om cancer.
Peter..Du är ju en riktig överlevare som Jag beundrar..
Du är pigg o glad o hinner med så mycket…
*En förebild*
Lena här borta….
Chik hade du fått en annan diagnos tidigare? Kol? Eller minns jag fel?
Jag vet att du är en fighter och jag tänker på dig…..kram 
Tack Susanne….
Susanne..Jag fick diagnos kol 2000. o så blev jag förtidspensionerad 2001..Fas om jag ser på andra människor som har kol så stämmer inte jag in på de.Sen har jag haft dåliga lungor så länge jag kan minnas.
bara o gilla läget..o vara lite i tycka synd om träsket i bland.