Dröm att arbeta med
De flesta av oss har väl inte våra "drömjobb" utan många har nog liksom jag halkat in på något och blivit kvar.
Har du något drömjobb?
/Maria
Mitt drömjobb är att bli författare eller en framgångsrik musiker.
Annars skulle det vara ganska underbart att bli veterinär eller jobba på djurparker eller så också.
Går musik i gymnasiet, och kommer antagligen försöka komma in på en vidareutbildning till musik i England efter gymnasiet. Så det blir väl musikens väg.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#1 Då är du på god väg till drömjobbet
Själv skulle jag velat bli arkeolog. Har en väninna som är det men tyvärr är det ett yrke som är svårt att försörja sig på.
Patolog/obducent är ett annat yrke jag ångrar att jag inte tog tag i.
/Maria
Mina drömjobb (som aldrig kommer att bli uppfyllda) är: Veterinär, veterinärassistent (som sjuksköterska) och hundtränare inom polisen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Varför kan de aldrig bli uppfyllda? Du är väl inte så gammal ännu?
/Maria
#4 Inga betyg till det. Inte läshuvud till det :/ Kräver mvg i alla ämnen som krävs, bra betyg på högskoleprovet mm :/
Och ska jag jobba att träna polishundar måste man jobba som polis några år förs (vilket jag inte klarar, eller alls intresserar mig)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 5 Så tråkigt då man bara går efter betyg! Man kan ju mycket väl passa för ett yrke, trots att man inte har MVG i alla ämnen! 
Min dröm var att bli lågstadielärare..men det kom så mycket annat emellan. Nu arbetar jag som USKA, och trivs jättebra med det! 
#6 Eller hur. :/ Vi hade en gympalärare i min gamla skola som var suuuperbra, han kan allt, och har levt för sporten och idrotten i hela sitt liv. Han var gympalärare där i 10 år, sedan bestämdes det att en utbildning krävs oavsett hur kvalificerad man är, så han sattes på prov. Helt sjukt, han är den absolut mest kvalificerade gympalärare jag någon gång stött på.
Och min far är medfödd musiker sedan generationer tillbaka, och han fick inte jobba kvar som musiklärare för att han inte hade utbildningen, så han ersattes av en helt oerfaren (men utbildad) musiklärare.
Tycker att det är så himla sjukt, usch. :/
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
# 7 Jag håller med Dej!
Har träffat på flera ungdomar som är så duktiga på det dom gör..men inte kan plugga vidare pga dåliga betyg i ämnen man kanske inte ens använder, i dom yrken dom passar för! 
#6 Ja det är himla synd och dumt :/
Jag drömde om att inte behöva göra något alls, bara leva!
Skojar!
Jag skulle velat hålla på med biokemi och senare nanoteknik, men det blev något helt annat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har haft mitt drömjobb hela mitt yrkesverksamma liv!
Som gått ut på att "förstöra" skogen för damerna här på LK! 
Men nu har jag slutat så nu kan ni inte skylla på mig i alla fall! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har faktiskt just slagit mig in på mitt drömjobbs väg och det är att arbeta som barnboksillustratör. Jag har kämpat länge för det och nu börjar det äntligen bära frukt. Jag har lärt mig att allt går bara man vill!
Men även fast jag har mitt drömyrke så får jag ändå kämpa mycket för att leva i nuet och njuta av det, för när man har lyckats med något förflyttas ju siktet på andra saker man vill uppnå och då glömmer man ofta att njuta av det man har.
Du är duktig, det var ett nöje att titta på din blogg!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag skulle vilja vara egen företagare. Men jag har ingen bra affärsidé 
#14 Samma här!
# 14 # 15
Egen företagare..nej tack! Arbeta dygnet runt ? 
#16 Behöver man inte göra:) Man har ju någon anställd också i så fall ;)
#17 Men jag tror ändå de första åren är jobbiga..att dra igång det hela. Beror förstås lite på vilket företag man startar 
#18 Ja det tror jag med :)
Mitt drömjobb är ju att bli pärlboksförfattare och bli publicerad internationellt. Jag är på väg. Jag tänker lyckas och jag har ett stort nätverk av redan framgångsrika författare bakom mig.
Vad som krävs är att bevisa att jag kan göra mönster, det får vi se nu i decembernumret av Perlen Poesie då mitt första mönster kommer att bli publicerat.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
När man är egenföretagare så brinner man så mycket för det man gör att man inte märker att man jobbar, men jag kan inte säga att jag jobbar dygnet om men jag har friheten att ta mitt jobb på kvällen istället och vara ledig på dagen när jag känner för det och det ger mig en känsla av frihet.