Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 597 ggr
Cristine
0

Gå med stavar

Har blivit mer och mer populärt de unga har också börjat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Det är något jag aldrig skulle få för mig att göra. Tycker det ser helfåning utSkrattande Kan man inte bara svänga på armarna om man går raskt?

Ser verkligen ut som man glömt skidornaFlört och de allra flesta ser ut att använda dem fel.

/Maria

Anders 50
0

#1 Har faktiskt testat och det ger träning! Men håller med om att det ser fånigt ut, de flesta går ju i otakt med benen, trodde att sånt gick på automatik? Undrar hur de skulle klara att åka skidor med den stavföringen?  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Ming]
0

Att gå med stavar ökar förbränningen. Men..det gäller att använda dem på rätt sätt. INTE ÖVER HJÄRTAT dvs stavarna ska INTE vara för långa..nej..90 graders vinkel i armbågsleden ska det vara.

Och…ja  det ser urfånigt ut!!

Fridaaaa
0

Jag går inte med det, tycker inte det hjälper mer på mig fastän jag går rätt plus att det är svårare att gå med hunden :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Hehe, tycker också det ser hemskt löjligt ut Glad Men tycker man det ger resultat ska man såklart strunta i hur det ser ut.

chik
0

Har inte provat. Men tror att det är bra för kroppen..Du rör ju på mycket när man går.

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Har inte gått med stavar på ett tag. Men jag tycker det ger bra motion.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

fotokrafs
0

Jag skulle vilja testa Skrattande

Branneli
0

Jag saknar mina stavar, snyft Gråter

Men min värkande kropp tyar inte med dem för tillfället, hoppas att kunna använda dem sen igen !! Hade färhoppning att kunna börja en liten stund en gång i veckan under våren…suck…

Det är det bästa sättet att komma åt viss muskel i ryggen, under förutsättningen att man går "rätt". Med den motivationen har jag gått åtskilliga mil & slitit skor Glad.

Igår när jag estade att gå lite fortare än vad jag kunnat, sen några månader tillbaka…..så pendlade kroppen med automatik som att jag hade stavarna med mej !!

Snacka om att kroppen har ett minne !!

Namiko
0

Skulle inte orka gå med stavar, dom skulle bara vara i vägen när man går med hunden och han är alltid med när jag är ute och går.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har aldrig provat, att promenerat med stavar!  Obestämd

[peter54]
0

Jag testade min frus stavar och upptäckte direkt att det är fantastiskt avlastande för ryggen när man går, så jag köpte egna.

För mig är det enorm skillnad att gå med stavar jämfört med att gå utan. Jag får stöd för ryggen, kan gå mer upprätt och får inte ont alls. Kanonbra grej.

Hur det ser ut skiter jag högaktningsfullt i, det räddar min rygg Glad

Branneli
0

Då när jag kunde gå fort med stavar, så fungerade de lite som "kryckor" för att hålla balansen.

Absolut får man en annan kroppshållning.

Klart att kommentarer typ; du har glömt skidorna, har slängts efter mej.
OM jag svarar, så säger jag; Nejnej, det är så jobbigt på asfalten eller Nää, det är så svårt med koordinationen.
Sällan folk förväntar sig att man svarar. Helst högt & ljudligt Skrattande

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 13  Bra svar på dumma frågor!  Skrattande