Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1346 ggr
Cristine
0

God morgon 22 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja denna sommar blev inte alls som jag tänkt mej. Rullator inne och kryckor ute, fånge i mitt eget hus. Men jag är ändå lyckligt lottad, för jag har min trädgård som jag kan påta i, och min 4 hjuling som jag nu bara kan göra små resor här i närheten med, mestadels till brevlåda och ner till havet. Detta för att jag kör som de kvinnliga ryttarna förr i tiden, med båda benen på samma sida.Hoppas nu på brevet från sjukhuset.

Önskar er en härlig fredag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon Glad

Ja det är inte kul att bli fysiskt förhindrad Cristine, det vet jag av egen erfarenhet. Det lilla jag minns av 1997 var så. Jag satt i rullstol i över ett halvår och hela tiden med ett crp som låg ytterst nära blodförgiftning.

Men jag brukar tänka att det är bara tid och tid förlöper hela tiden. Idag har jag inga såna problem, så det blir bättre för dig också.

Maria
0

Ja du Christine. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Man får helt enkelt ta en dag i sänder.

Du får tänka som så att denna sommaren blev "annorlunda"Glad

Hoppas du snart blir bättre.

Själv vaknade jag med en rungande huvudvärk som börjar ge sig nu. Det är alldeles mörkt ute och regnar ordentligt så visst är det "huvudvärksväder" men jag vågar ju inte ta några värktabletter nu med magsåret. Attans också.

Ha en go dag alla….

/Maria

Anders 50
0

Godmorgon!

Vaknade inte av någon värk, men av ett skyfall utan dess like! Länge sen det kom så häftigt regn. Åskan som härjade gick som väl var längre österut och norr.

Nu ska jag iväg till huvudorten i kommunen och shoppa!

Ha en bra dag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Här regnar det just nu så jag undrar om taket i uterummet ska hållaTungan ute

/Maria

Fridaaaa
0

#1 Fina ankor!

Här åskade det inatt, dock mest blixtrar, ville ha mullret hehe
Men vädret är kvavt idag, mer åska i natt? Hoppas :)
Det blåser lite ute och är kyligt men kvavt på samma gång.

Vi ska till Börjes idag och handla mat, hönsfoder och kanin/marsvinsmat :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MargaretaA]
0

God morgon

Ja du Cristine…. vad säger man? jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig!

Här har vi inte haft någon åska och väderleksutsikterna för eftermiddagen säger strålande sol och temperatur på mellan 25-30 grader Förvånad

Det verkar som vi kan tända grillen ikväll - vilket var något otippat.

Ha en fin fredag alla Glad

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon!

Jag beundrar er..Cristine, Peter, Bumbleboo! Trots att Ni råkat ut för både det ena och det andra, så gör ni det allra bästa av situationen. Tar livet tillvara på ert eget sätt. Jag är glad att Ni inte ger upp och jag hoppas ni fortsätter så! Kyss

Till Er och alla andra härinne..Ha en bra fredag!

Karmatarerskanise
0

God förmiddag!

Här är det uppehåll just nu, och jag hoppas det håller i sig till i eftermiddag i alla fall. Ska ju iväg och luncha vid halv ett.

HA en bra dag alles!

[GunillaF]
0

God förmiddag

Soligt men aningen disigt hos mig.

Ska ta extra medicin och försöka klippa gräset idagTyst

Ha en bra dag nu alla!

Cristine
0

#1 Tack Peter, mitt goda humör och hoppet att det snart är över gör att jag kan handskas med det här, jag sitter ännu inte i rullstol men det kommer.

Vore det inte för den falska ischias jag har ibland då jag inte kan sitta som idag så vore det inte så farligt, jag orkar inte gå så mycket men jag har inte ont i höfterna längre och mitt går inte att jämföra med allt du fått utstå!

#2 Jo visst är det så och du vet ju vad du talar om. Ja magsåret har du kanske fått just av värktabletterna, så är det i mitt fall.

Nu tar jag hellre en liten hutt.Skrattande

#6 Jadå Maggan allt ordnar sig!

#7 Sisa jag har egentligen inget att gnälla över då mitt inte ens är en fjärdedel av vad Peter och Humlan gått igenom.

[Sisa]
0

# 10  Men Cristine..alla har rätt att gnälla ibland, och jag lyssnar gärna! Kyss

stina63
0

Gomiddag vänner

Fortfarande krasslig men känner mig lite bättre.  Idag är det min mammas dag hon fyller år. Så jag ska iväg fira henne.

Ha en skön fredag

Maria
0

Håller med Sisa. Alla har rätt att gnälla. Var och en har nog av sina egna krämpor vad det än må vara. Man kan liksom aldrig mäta vad som är värst. Det känner man självFlört

#12 Krya på digGlad

/Maria

chik
0

CristineGråter Ja du!!Hoppas att sjukhuset snart hör av sig…Stackare.

Ja God dagens på er.

Inget internet hade jag i morse så min dag blev bara så fel….

Så fin fortsättning till er på dagen..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Toyan
0

God kväll alla trevliga LK:areGlad

Cristine,Humlan och Peter..ni är fantastiskaKyss

Åska, regn hett och fuktigt, dagens väder här men nu börjar det bli behagligt.

Ha en fin fredag kväll!!

ANNIA
0

Får säga god natter idag också. Här har vi haft rejält regnväder idag på dan. Både åska och regn. Jag har ingen regnmätare men pappa som bor en liten bit ifrån hade fått 50 mm. Så vi fått så det räcker och det märktes i dikena här dom var vattenfyllda.

Sen har det varit mulet resten av dan och fuktigt inne. Kom upp sent och varit trött idag också så jag inte velat göra nåt.

Cris hoppas du snart får besked så du får din op så du snart kan börja röra dig mer fritt.

Bumbleboo kan du inte ta tabletter som innehåller paracetamol, alltså typ alvedon det brukar man kunna ta även när magen är paj. Fast visst ska man vara försiktig även med dom när man har magsår.

Cristine
0

Tack, tack ska ni ha!Kyss

Maria
0

#16 Jag har Citodon (som innehåller paracetamol och kodein) men de är ganska beroendeframkallande så jag vill ta det försiktigt. Har ätit så himla mycket medicin men måste man så måste man….

/Maria

Anders 50
0

#18 Visste inte att Citodon var beroendeframkallande, har ätit massor genom åren, hade väl tur!  Glad

Krya på dig!

Maria
0

#19 Det är kodeinet som är boven som även finns i Panocod och Treocomp.

Tack, jag ska verkligen ta mig i kragenSkrattande

/Maria

Anders 50
0

#20  Ta försiktigt bara….Flört

Maria
0

#21 Absolut…

/Maria

ANNIA
0

Bumbleboo kan du inte bara ta vanliga alvedon då slipper du ju kodeinet. Jag har rena kodeintabletter som jag tar ihop med alvedon och märker inte att dom är berondeframkallande. Kanske beror mycket på om man får vad jag kallar ruskänsla eller inte. Inte alla som får den.

Maria
0

#23 Vanliga Alvedon hjälper tyvärr föga då Citodon är det mildaste jag fått hittills.

Men förhoppningen är att jag ska slippa huvudvärk framledes och då blir väl magen bättre av bara fartenSkrattande

/Maria

ANNIA
0

Bumbleboo hur vet du att andra inte hjälper. För jag antar att du fick citodon när du hade tumören och då kan jag mycket väl tänka mig att inget annat hjälpte. Men nu borde du ju få "normal" huvudvärk som vi andra och då kanske alvedon kan göra nytta igen. Är bara till att prova sig fram. Nackdelen är dock att har du tagit alvedon så får du vänta innan du kan ta citodon.

Och huvudvärk lär du nog inte slippa helt framöver, bara att när du får så får du den av andra anledningar. Flört

[peter54]
0

Jag har tur jag, för huvudvärk har jag aldrig - utom om jag slår skallen i något hårt som inte flyttar på sig.

FlörtGlad

ANNIA
0

Peter du kan få av mig. Har ständig huvudvärk mest tack vare att jag har problem med ögonen. Men brukar också få då jag får mer problem med axlarna, men då är jag glad att jag får huvudvärk istället för då hjälper tabletterna. Tabletterna "biter"  inte på värken i axlarna.

Så säg bara till så "skickar" jag gärna över lite. Oskyldig

solblomman47
0

#24 Bumbleboo du har inte prövat Alvedon 665 mg med modifierad frisättning den har inte funnits så länge.Man behöver bara ta 6 tabletter per dygn.  Har den och Tramodal retard 150 mg  mot min värk i huvudet och nacken.

Men sedan jag justerade Atlaskotan har jag inte behövt äta lika mycket medecin eftersom den hemska huvudvärken (värre en migrän) är borta. Hade haft huvudvärk dagligen i  mer än två år sedan olyckan med husvagnen. Den 8 maj i år var jag till Marie på Atlasprofilax och justerade Atlaskotan som låg väldigt fel hon fick jobba länge med mig innan den kom på plats. Den 19 juni var jag på uppföljning och då låg den fortfarande på plats. Har fortfarande problemen i nacken kvar ( diskutgjutningar) och även andra problem som är nevrologiska men det går bra att leva med nu när huvudvärken är borta och jag har fått bättre minne och konsentration även ljudet i örat är bättre. Sen kan jag äta och tugga som vanligt och inte bara på höger sida som jag gjorde innan justeringen.

Maria
0

Jag tror att min huvudvärk är svår att få bukt med. Jag har nog ätit det mesta i smärtlindring.

Innan var det ju tumören som förmodligen tryckte och bidrog till ett ökat tryck i huvudet och nu är det fortfarande svullnad kvar.

Det ska nog ge sig så småningom när svullnaden gått bort.

/Maria

[peter54]
0

#27 Jag är glad att jag aldrig har ont i huvudet, men värk har jag ändå så att det räcker till i form av konstant ledvärk och ibland fantomsmärtor.

Glad

ANNIA
0

Peter jag förstår vad du menar. Man tycker det räcker med det som är. Är glad för det man slipper och/eller glad dom dagar man är lite bättre och sen emellanåt önskar att åtminstone nån "grej" kunde försvinna.

Bumbleboo jag utgick från det du skrev längre upp i tråden där du skrev om huvuudvärksväder. Så jag trodde det du hade då var tillfällig huvudvärk. Det du skriver i #29 är ju nåt annat och där förstår jag att det är knappt att citodon hjälper.

Maria
0

#31 Jag vill ju gärna skylla på vädret och känna mig som vanligtFlört och jag inbillar mig att lågtrycken ute påverkar trycket i mitt huvud.

Detta är givetvis en egen teoriSkrattande

/Maria