Brukar ni motionera?
Något som jag skulle behöva. Men har inte fått tummarna loss för de. Nog cyklar jag varje dag i ur och skur oavsätt om det regnar eller snöar. Men de räcker inte alltid säger dom kloka
.
Sen rensar jag ogräs i trädgården. Det händer ofta att vår hiss på jobb går sönder. Då får man gå upp väldigt många trappor 6 våningar. Sen sitter jag här och tränar mina fingar
. Så nog motionerar jag.
Nej man kan inte kalla det motion att hoppa omkring med kryckor, men det tänker jag ta igen när jag bivit bra.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Visst är det motion cristine. Inte lätt att hoppa omkring med kryckor, Kräver lite styrka i armarna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vanligen motionerar jag en del..men..denna sommar har jag bara latat mej 
Får väl ta igen det sen! 
Har skaffat medryttarhäst, så har börjat motionera ca 2 dagar/vecka på den, sedan ska jag få tummarna ur att promenera mer! Men på vintern så är det oftast dåligt väder (jag är så lättfrösen som man bara kan bli), och på sommaren är det oftast så varmt, så har börjat promenera sent på kvällarna.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#0: Bry dig inte om "dom kloka" för dom är inte kloka (dom är möjligen motionsberoende eller i värsta fall endorfinmissbrukare). Den motionen du nämner är helt tillräcklig, vardagsmotion är klart nyttigare än att ge sig ut och ex. vis löpa i ett motionsspår, såvida man inte tycker att det är kul att jonna omkring i spåret så klart. Själv har jag väldigt svårt för att ta mig från A till A med ingen mellanlandning. Att däremot ta mig från A till B är inget problem
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
öhhh…går till soptunnan och postlådan 
*5 Bara tanken att ut och jogga får mej att bli trött innan jag har börjat. Gillar inte jogga. Hehe en gång gick jag och köpte dyra löparskor som jag skulle ha när jag skulle börja jogga. Tänkte nu har jag köpt dyra joggingskor då måste jag börja. Jag började Men jag kom inte så långt sen har dom legat låååångt in i skåpet.

#7: Plocka fram dom! Jag har såna och dom är sköna att gå i, man måste inte springa bara för att skorna är avsedda för det, jag promenerar i mina och det känns utmärkt
De har hänt jag har använt dom, Men dom står där så fint i skåpet lååångt in, Tillsnästa gång jag ska få för mig att jogga eller något sådant.
Jag tränar kampsport 2 ggr/veckan och fotboll 2 ggr/veckan + gym/jogging 1-2 ggr/veckan.
Ibland blir det dock bara träning ca 3 ggr/veckan när jag är skadad elr har fullt upp med annat.
Älskar att träna!
Jag motionerar väldigt lite tyvärr, dock så har det blivit lite mer nu på sommaren då jag ska gå och hälsa på papi var och varannan dag (han bor ca 2 km ifrån våran lägenhet), men i förrgår flyttade till ett hus flera mil bort så nu kanske det blir lite mindre igen.. det är ju läskigt att promenera i ett helt nytt område. ;)
Skulle hemskt gärna vilja ta upp ridningen igen dock, men ridskola är alldeles för dyrt och medryttarhästar brukar kunna kosta det med eftersom att många tycker att man ska ta betalt när man behöver hjälp med sin häst……
Men nog ska jag försöka ta tag i motionen alltid. Man måste ju!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

#11. "Men nog ska jag försöka ta tag i motionen alltid. Man måste ju!"
Varför måste du?
#12 För att inte kroppen ska förstöras och för att banta bort några kilo. Människor är byggda för att vara aktiva, och jag märker tydligt på min kropp när jag rör mig för lite.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#11 Jag är medryttarhäst, betalar inget. Hjälper till i stallet istället ^^, Kanonbra! Annars hade jag inte kunnat ha medryttarhäst eller ridit
#12 Motionera måste man nästan, för annars mår inte kroppen bra. Även om man t.ex inte går upp även om man sitter still hela dagarna och äter skräpmat mår inte kroppen bra invändigt.
Jag avskyr att bli svettig, varm och trött
Har varit på Yoga två gånger med sonen nu och det var kul men mer ansträngande än jag väntat. Provade Spinning en gång också men aldrig mer
Ska försöka med Qi gong till hösten.
Måste börja röra mig mer.
/Maria
Så duktiga ni är som motionerar. Själv känner jag mig nu som en pösmunk Hehe Nä jag håller mig till min cykel . Sen rensar trädgården på ogräs klipper gräset.
Sen går jag upp från källaren till tredje våningen. Bor i tre våningshus där är ingen hiss.
Jag glömde bort att ogräsrensningen ger mej mycket motion.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det ger en hel del träninig cristine,, Har mycket ogräs också som ska rensas
Jag tränar minst tre gånger i veckan (har just nu varit borta så jag missar söndagsträningen). Det är bra för oss kvinnor över 40 att belasta vårt skellett och för dem under 40 också förstås. Att utföra övningar som stärker skelettet, som styrkträning t ex, eller gymövningar där den egna kroppen används som motstånd.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Min träning har alltid varit mycket enkelt. Övar yoga och dansar hottentott dans varje dag hemma. Promenerar också hel del, helst då när det är snigelväder ute.

Motion
Jag går med hunden…..O hämtar det jag behöver själv. (Ber ingen ge mig.)
Inga tränings pass här..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Enligt mitt sätt att se på det hela skall motion vara vardagsmotion, gå ut med hunden, gå/cykla till jobbet ex vis. Att lägga in motionspass där man tar sig från A till A tyder på att nåt är fel i sammanhanget, då är det dags att tänka om
Gått ner ca ett halv kilo på 3 dagar haha :D Det jag har gjort är att rida ca 30 min, gått 2 promenader som var ca 20 min var.P inte ändrat kost ^^,
Pirkko vad är hottentot dans för något?
#24 Det var bra fråga Tina. Men, jag vet inte.
Min dans fick namnet av andra, (redan när jag var bara litet barn) som har sett mig att dansa. Jag antar att jag ser ut som en hottentott.

Hehe ja visst är det skönt att dansa… 

#23: Haha, ett halvt kilo är inte att gå ner! vikten kan helt naturligt variera 2 kilo per dygn bara med vätskebalansen
#27 Jo för jag väger mig samma tid varje gång, utan kläder osv.

#28: Spelar ingen roll, du kan fortfarande variera i vikt beroende på vätskebalansen, om man väger sig vid exakt samma tid varje gång så minimeras variationen enligt vad många tror, men ett halvt kilo är ingenting i sammanhanget
#29 Jo har gått ner, för lingonveckan har tagit slut. Då går jag alltid ner lite.

Jag går också ner … för trappstegen 
En del kanske bli glada över att ha gått ner ett halvt kilo. De är alltid en bra början tycker jag. 

#32: Jo det är ju det många bantningsmetoder går ut på, att se till att få ut mycket vätska ur kroppen, då går vikten ner och "patienten" blir glad, att vikten sen kommer tillbaka när patienten dricker är en annan femma
Ja jag är nöjd med ett halvkilo, vill gå ner max 1-2 kg/vecka absolut inte mer, då kroppen ska hinna med också

0,5 kg per vecka är vad som rekommenderas, för att magskinnet skall hinna med, man vill ju inte hamna i samma sits som den där norrmannen som tokbantade, skinnet på magen hängde som stora korvar på honom
#35 Nej vill man inte, jag har hört 1-2 kg/vecka max.

Det beror kanske på hur mycket man skall gå ner, är det rätt mycke kanske man kan starta med 1-2 kg och sen lugna ner sig, men enligt en läkare jag läst så var det max 0,5 kg per vecka för att magskinnet skall hinna anpassa sig
#37 OK jag ska inte gå ner mycket, bara 4-6 kg. Så jag kan ta det lugnt :)
Hej Hej.
Jag motionerar med promenader. Det blir facktiskt mer och längre promenader på vintern. Jag har svårt för värmen på sommaren, men kylan på vintern är hellt underbar ;)
Hällsningar
Jupp. Och jag behöver den eftersom jag inte får tillräckligt med motion i vardagen.
Sen tycker jag det är riktigt kul att motionera 
#40 Hur motionerar du? :)
Med fyra hundar är motion inget problem 
Med hund och utan bil blir det mycket promenader och en del cykelturer. Rör mig mer på sommaren när man kan ta långa promenader på morgonen innan värmen riktigt kommer igång, åka inlines och det blir inte så kallt om ansiktet när man cyklar. Men hunden måste ju ha långpromenader på vintern också så helt utan motion är jag aldrig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Man skall tänka på det att man kan gå upp i vikt när man börjar motionerar..
Muskler väger mer än fet….
Jag för min del tycker att det är okej bara man rör sig lite mer än nöden kräver…Just för att hålla i gång sin blodcirkulation…….
Lite från mig till er.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#41 Jag kör kondition tre gånger i veckan. Exempelvis 2 cykelpass på minst 45 minuter och ett joggingpass på minst 30 minuter. Joggen blir på motionsslingor i skogen. Cyklingen blir på gubbens racer eller på vår tandem. Tränar lite styrka hemma också, något som torde glädja brorsan och min gamla idrottslärare som tidigare pikat mig för mina tunna armar.
Men roligast motionen är nog tuffare vandring i vackra naturreservat.
Skulle vilja testa inlines och paddla kanot m.m.
#45 Okej :)
Wow så duktiga ni är att motionera. 
Jag gick nästan dagligen förut 40 minuter per dag, till och från bussen *fniss* Men nu går jag mest bara till affären, men då får man ju både kondition och styrketräning, då jag hellre går de ca 20 minutrarna det tar hem från affären hem, än tar en taxi.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/