Film
Ikväll på SVT2 visas en svensk film. Mikael Persbrandt, Lena Endre, Maria Lundqvist och Jakob Eklund är några som är med.
Jag älskar svenska filmer och våra svenska skådespelare.
Vilken typ av film gillar Du ? 
Har lite svårt för Mikael Persbrandt!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Persbrandt är väl inte den största favoriten, även om jag inte tycker illa om honom. Spelar bra i alla Beck-filmer 
Jag är ingen älskare av svenska filmer. Inte för att de är svenska utan för att de sällan håller måttet i jämförelse med den engelskspråkiga filmen.
Från USA gillar jag Woody Allen, Stjärnornas krig och nu senast Avatar.
Sedan gillar jag brittisk feelgood av typen Fyra bröllop och en begravning.
De svenska filmer som berört mig mest är Utvandrarna och Invandrarna från Vilhelm Mobergs böcker och Ingmar Bergmans Fanny och Alexander.
Det finns några svenska pärlor men de är inte många tycker jag.
Jag har svårt för både Persbrant och Endre.
Jag gillar det mesta i filmväg annars.
Tack vare sonen så ser vi ganska mycket udda filmer emellanåt som jag aldrig skulle sett annars.
/Maria
Just den filmen som du Sisa ska se ikväll är riktigt bra och Persbrant är har en roll som inte äär så vanlig för honom.
Dessutom är filmen Hämnden med Persbrant riktigt bra, tycker jag.
Jag gillar spännande filmer eller filmer som får mig lite nyfiken på vad som ska hända..
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nu har jag kollat filmen..och den var riktigt bra!
Som Maggan skriver så kanske inte vissa svenska filmer håller måttet, som amerikanska och engelska..men vilka bra skådespelare vi har. Dessutom känner man igen sej själv, på ett sätt man bara kan göra i svenska filmer.
Jag njöt av varje sekund..
# 5 Tror inte jag sett Hämnden..tack för tipset!