Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 507 ggr
JereMina
0

Småfåglarna

För ungefär en vecka sedan försvann alla våra småfåglar från fågelbordet och de har inte kommit tillbaka. Vi kan höra en och annan talgoxe som sjunger, det är det enda.

De är bara borta alla fåglarna Förvånad Någon som har en fundering?

chik
0

Ingen hjälp från mig.Men våra småfåglar har varit borta o kommit till baka.

Anders o Peter brukar ju kunna ha svar.

Eller Fins det någon annan här som är bra på dom små fåglarna..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Mina var borta väldigt länge men kom senare tillbaka, jag skrev om det här på sajten, ingen vet riktigt varför.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Har inget bra svar.

Här kan de bli färre någon dag nu när marken börjar bli bar, då hittar de ju lite där. Men jag antar att det inte är så mycket barmark däruppe hos dig än.

Men jag är säker på att de kommer tillbaks.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Ja det brukar bara handla om att de har hittat någon bättre födokälla någon annanstans. De har trots allt vingar.

Flört

Det är likadant här just nu, bara några talgoxar, blåmesar, pilfinkar och ett dussin gulsparvar som bor här syns till idag. Ganska radikal skillnad mot förra veckan när det var fler än 100 småfåglar här hela dagarna.

Vi har ingen barmark heller, bara ett par meter av gräsmattan mot söderväggen av huset tittar fram. Annars är det 15 cm snötäcke över hela vår omgivning.

JereMina
0

#2 Det var det jag hade för mig att du skrivit om det förut.

#3 #4 Vi har inte barmark nej men det tinade förra veckan. Så kom det snö och blåst så nu är det många av de små som kommit tillbaka till fågelbordet.

Det är svårt att veta när man ska plocka bort maten på vårkanten?!

[peter54]
0

#5 Jag matar fåglarna här till midsommar när de kommer med sina ungar.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I helgen tog jag bort fågelautomaten med solrosfrö. De har inte ätit där på flera veckor så nu kunde vi vårstäda terassen. 

Småfåglarna äter nötter och talgbollar så de får vara kvar och koltrasten får fortfarande äpplen och päron under "sin" buske. Fiskmåsarna har återvänt och de invaderar tomten fullständigt om de ser att man lägger ut mat.

Zabelle