Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 554 ggr
JereMina
0

Jag blir rädd när...

Härom veckan stannade vår luft-vatten pump och rörmokaren kom hit men hittade inte felet. Vilket elektrikern gjorde direkt. Tidigare i vinter då en avfrostningsdel utanför huset gått sönder fick vi gjort en balja  som skulla vara i anslutning till en värmekabel.

Felet låg där då elfirman (inte denna elektrikers firma) lagt kopplingen (sk sockerbit) i baljan där isen tinade upp och blev till vatten. El och vatten, ni förstår vad det kunnat ha orsakat om inte proppar gått och pumpen stannat till slut Skrikandes

Samma sag kom vårt äldsta barnbarn hit och tänk om han tagit i utedelen på pumpen, elektrikern sa nämligen att det kunde blivit livsfarligt då hela utedelen kunnat bli strömförande Förvånad Eller någon av oss andra för den delen Obestämd

Ska vi inte kunna lita på dessa yrkemänniskor? Jag anser att ett sådant misstag inte får hända helt enkelt och jag kan inte skriva här hur elektrikern som vi brukar anlita uttryckte sig i ord (fula ord)

Chefen för värmepumpsbolaget blev inte lite arg på elfirman som han hade anlitat att fixa denna balja åt oss. Jag hoppas att de inte upprepar detta så någon kommer till skada…..vi hade tur i oturen i alla fall!!

chik
0

OJ!!!! Sådana fel får inte göras.

Tänker som du..Tänk om någon hade varit där.Vatten o El är Dödligt…

Hoppas att El-Firma får sig en riktig avhyvling. Så inte detta upprepas..

Yrkesmänniskor"" Upplever jag att man inte kan lita på.-Nä….

Förstår att du är irriterad o upprörd. Jag hade nog blivit skogstokig….

Vet en man som stod o borrade i sitt garage, hade träskor på sig trampade bredvid o där var det vatten o det var inte riktigt Jordat..han Dog..Nytt hus o inte Jordat…

vatten, El-Så Farligt….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

När man inte kan lita på folk som ska kunna sitt yrke då blir man rädd!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Skarvar man elkablar med en sockerbit på ett sådant ställe så borde man dra in behörigheten för en sådan elinstallatör!

El är inget att leka med…tänk bara vad mycket dåliga elsladdar det ligger på marken i snön på vintern, som går till allehanda belysningar i trädgårdarna!

Konstigt att det inte händer mer olyckor än det gör!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JereMina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Jag hade faktiskt ont i magen i flera dagar då jag tänkte på vad som kunde hänt. Jag och min man är så noga med allt som har med el att göra.

Vi har en bonde i byn som gör livsfarliga egna installationer så de andra i byn skulle aldrig ta i någon elledning inne i hans lagård inte.

Elektrikern som vi brukar anlita sa att det är för att han har tvivelaktiga installationer som vi har lite ström i duschen. Inget farligt för vi har ju skydd med jordfelsbrytare till exempel.

Men det är så pass att har man ett litet sår och tar i duschblandaren och står på golvbrunnen samtidigt så får man en liten stöt. Obehagligt!!

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh fy så otäckt Susanne! Man får tacka högre makter för att inget hände!