God morgon12 mars.
Idag trillade jag ur sängen redan för 1½ timme sedan och inte gick det att somna om så jag har hunnit med ganska mycket som att rengora badrummet , mata katterna och tog köket på samma gång.
Ha nu en härlig dag med familjen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God dagens.Jag är uppe men inte gör jag något. Så nu blev jag trött bara o läsa vad du har hunnit med..
Önskar er alla en trevlig söndag där ute…

Lena.P är jag i verkliga livet.
Tiden går visst lite extra fort för dej Chik.

Sicken rumpa!
jag är nog lite go i huvudet, ja..Söndag.Ja, ja jag cyklar så därför är jag kanske lite före er andra.
Fick en sådan värk i går i lungan så jag trodde jag skulle smälla av o sen så gick jag in i dimman o den är jag lite i fortfarande.O så har jag en sambo o barn som vill sända mig till sjukhuset.Men dit skall jag inte…Där tar dom ju död på folk..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon, hoppar in här… är på väg bort men har datorn med mig. Ha en fin helg!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ibland måste man lyda sambo och barn Chik, och jag är övertygad om att ingen kan ta kål på dej!
Nästa gång lyder du dem…
och så säger du till om healing under tiden.
kÖP HEM CITRONER!
#4 Bra..vi vill inte förlora dej ur sikte.
Godmorgon.
Här snöar det idag också…fjärde dagen i rad som det snöar!
Undrar vad det där minst veckolånga mildvädret med solsken tog vägen som det lovades för ett tag sedan??
Men vi får försöka ha det bra ändå! 
(åk till sjukan chik…alla tar de inte död på!)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon!
Undrar också var den utlovade solen är. Inte här för här regnar det.
Åker till en väninna idag och stannar tills i morgon. Vi ska se finalen på melodifestivalen tillsammans. Äta o dricka gott.
# 3 Håller med övriga åk till sjukan chik. Dig tar dom inte död på så lätt.
Ha en bra dag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God morgon
jösses Cristine en sån aktivitet i tidiga morgontimman!
och ja verkligen chik. Åk till sjukan - vi vill ha dig kvar hos oss!
för övrigt önskar jag alla en fin lördag 
God morgon!
Här är det finväder må ni tro! Helblå himmel och en värmande sol.
Det är bra med tanke på alla ungdommar som är här "på byn" för att åka en rätt så stor skidtävling. Ungdommar från hela Sverige. 300 st tror jag det är som startar.
http://www.youtube.com/watch?v=mYb20oa3kM8
CHIK! ÅK TILL DOKTORN ÄR DU SNÄLL. VI ÄR RÄDDA OM DIG!!!

God förmiddag!
Sol och blå himmel, härligt.
#1 Chik! Nu är jag en papegoja och härmar exakt vad Gunilla säger
Ha en fin lördag allihopa!
God förmiddag 
Chik: Så länge man är någorlunda frisk i huvudet och kan tala för sig, brukar sjukhuset vara ett bra ställe att bli lagad på, tro mig, jag har 43 års erfarenhet.
Jag är gräsänkling i helgen, familjen är i Nykvarn hos mormor och morfar, moster och morbror och kusinerna.
Här blåser småspik som vanligt, men det är soligt och 4-5 plusgrader. Jag har ordnat med alla djuren, både egna och vilda och nu ska jag åka och hämta paket med pilskaft så att jag kan börja tillverka ammunition åt min lille Robin Hood här hemma.
Vi har rävklapp i socknen idag, men jag valde att stanna hemma eftersom det fortfarande är mer eller mindre omöjligt att ta sig fram i skogen pga all stenhård och bucklig snö.
Jag är dessutom inte så intresserad av att skjuta friska rävar, jag tar hellre skabbangripna. Skinnen är inte värda något längre. Man får en femtilapp för ett perfekt skinn och det tar minst en dag att bara preparera det.
Ska man sen lämna bort det för garvning så kostar det ett par hundra. Därtill kommer risken med att använda rävskinnet, numera kan folk sätta ens hus i brand bara för att man använder skinn.
Det lockar liksom inte längre. Det finns så många andra som gärna är med på rävklapp, så jag känner inget dåligt samvete för att jag inte är med, trots att jag därmed inte deltar i viltförvaltningen i detta avseende.

rävklapp har jag aldrig hört förut. Är det jägarspråk?

God Eftermiddag….Jag har varit ute mest hela dan, njutit av sol o åkt långfärdsskridskor… Ha en fin lördag…
#13 Klappjakt efter räv. Man går man ur huse och "klappar" fram rävarna för att passkyttarna ska komma åt dem.
Vi kallar det rävklapp fortfarande fastän vi inte använder klappande drevfolk, utan jagar på vanligt sätt med stövare.
jaha ja klappjakt har jag hört fast aldrig reflekterat över vad det betyder.
Idag har man fått lära sig mycket här på sajten. Tryckokare, manliga cyklar och nu rävklapp 
fast jag hoppas räven klarar sig 
Det hoppas jag med..att räven klarar sej!
Godkväll i stugorna! Vad gör Ni..
Finväder har också vi haft idag, passade på att ta en riktigt långpromenad. Skönt att rensa tankar och man blir så mycket gladare.
Chik..hur mår Du ? Har du varit till sjukhuset än ? Säger som övriga..vi är rädda om dej härinne.
Ha en fin lördagkväll alla! 
Räven som art klarar sig alltid. Det finns oerhört många rävar, så predatortrycket på fältviltet är alldeles för högt och det är därför socknens alla jaktlag går samman för en sån här samfälld jakt. Det brukar vara mellan 50 och 100 gubbar ute med bössa och förra året blev det 11 rävar.
jo jag vet peter. men jag är lite blödig. 
Samma här!