Håret
Ska det vara kort eller långt, lugg eller inte!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kort, spretigt, med lite ljus färg!
Lättskött.
Kommit på att kuddfrillan syns minst då också.
Jag har haft snaggat hår en period i livet blonderat á la marie Fredriksson.
Annars har det för det mesta varit långt med lugg. Så är det nu. Halvlångt med lugg.
På jobbet och ofta annars också så brukar jag sätta upp det.
Nu kanske det blir peruk i framtiden. Jag vet ännu inte….
/Maria
Har nästan alltid haft långt hår, i varierande längd. Men på senare år halvlångt till trekvartslångt. Alltså en bit nedanför axeln men inte så att det släpar ner mot livet. Bär tjock snedlugg som jag fäster upp med ett spänne så att pannan syns.
Kort eller snaggat har jag aldrig haft.
Jag har nog haft de flesta längder och färger…Men alltid lugg
Jag brukar klippa luggen själv och av någon anledning så höjer jag alltid ögonbrynen och det slutar med att luggen alltid blir alldeles för kort
/Maria
#6 Du är ju rödblond 
Jag har också haft i princip de flesta längder som finns, utom riktigt kort snaggat. Just nu är det långt, med lugg. Mest för att det är bekvämast så. Jag passar egentligen bäst i kort hår, men mitt hår växer så förbaskat fort att ska jag ha kort får jag gå och ansa det jämt och det är för jobbigt tycker jag. Så långt är bekvämt är bra. Sätter ofta upp det.
Bumbleboo - skulle du behöva peruk så är det ju bara tillfälligt.
#8 Tyvärr inte för strålar man huvudet så dör hårsäckarna. Det visste jag faktiskt inte utan trodde bara man förlorade håret vid cellgifter som då kommer tillbaka.
/Maria
#9 - där ser man, det hade jag inte heller någon aning om. Men, men det går att leva med det också. Slipper man betala för klippning!
Vi har en på jobbet som alltid har peruk och det hade jag inte någon aning om förrän hon sa det själv en gång. Hon har haft någon sjukdom som gjorde att allt hår försvann.
#10 Håller med. Det är egentligen en petitess i det stora hela.
/Maria
#7 Blir kanske lite missvisande i det starka solskenet…rött har aldrig nämnts förut. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har alltid varit kortklippt med en liten snedlugg. Kan inte ha så mycket annat med mina virvlar. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
*våga* hitta på något har jag sagt när jag letat frisör..
några har klippt trist så saxarna blir slöa
andra har jag återvänt till :- )
Omväxling är ..spännande..
men de senaste åren har det varit ganska ..samma ..
..håret mitt,har murknat med åren..oki,nå´n gråglimt,
det är inte lika kul att vara kreativ längre
Tidigare,har jag haft mönster "rakat" in i hårbotten,
långt ..ned till ..*vingfästena*(skulderbladen) ,"3 millimeters"
(skägg)trimmer-ansat varje dag..hakan var rakad,
blekta och brunade slingor ..
penke
inflätning/tillägg(?)..jag ska ju gå till frisören idag,
om det finns tid,det blir skönt *ler*
Nu har provsvar kommit så det blir strålning av hela kittet så nu behöver jag aldrig gå till frissan mer eller klippa luggen för kort
/Maria
Men det växer väl ut igen?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#16 Tyvärr gör det inte det när huvudet strålas för då dör alla hårsäckar.
/Maria
#17 Ska du inte överväga en hårtransplantation ändå…? Det är ju jättetragiskt att bli av med håret.
#18 Just nu finns inte det "på kartan" Känns som jag får lägga all energi på att överleva i första hand.
Håret känns just nu bara som en bisak.
Men man vet ju aldrig i framtiden….då kanske tankarna om detta kommer.
/Maria

Så jobbigt med hela skiten Humlan, självklart viktigast att du blir frisk.
Du är ju samma goa tjej vare sig du har hår eller inte
Bamsekramar kommer
Jag tycker också att det är viktigast att du överlever såklart - men jag antar att det var trevligare att tänka på hår än på strålning … sorry! 
Ska tänka allt jag kan på dig och vore jag troende skulle jag be böner för dig att du ska orka igenom strålningsperioden, den blir grymt tuff.
#21 Ingen fara på taket…
Jag har bara liksom inte kommit så långt i tänkandet ännu för det känns fortfarande ganska främmande.
/Maria
#22 Min kompis har alopeci och har inte ett hårstrå kvar. varken ögonfransar eller ögonbryn. Hon har peruk, men det går inte att se. Ögpnbrynen har hon fått tatuerat dit och det ser väldigt äkta ut. Så håret ska du inte gå och oroa dig för, det finns jättefina peruker.
Lägg din energi på positiva tankar, då hjälper du kroppen att läka inbillar jag mig.
Zabelle
#23 Det inbillar jag mig också
/Maria
Lugg.I bland.Klipper den själv..Har varit hos frisören en gång o det var när jag var liten o då sålde Mam håret till Peruk…
Bubleboo. Säger som övriga…Tänka o gör det som skall…Så kommer håret sen..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#23 - måste vara den sjukdomen min kollega på jobbet också hade. Hon hade plötsligt tappat allt hår på kroppen. Men som sagt hon har haft peruk i många år och jag har aldrig haft en aning om det. Så det finns väldigt snygga peruker idag.
#26 Det är tur att det finns fina peruker så de som behöver dem kan känna sig bekväma.
Jag har lugg och långt hår. Vill inte ha någon frisyr man måste fixa med. Klipper mig hos frisör en gång om året, men toppar det själv varannan månad.
Zabelle
# 20 En humla ska väl inte ha något hår, du kommer att vara lika söt som på din Avatar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.