God dagens 19/12
Söndag.
Men vist går tiden fort..
4:Advent i dag……
Jag önskar er alla en så bra dag ni kan ha med vad ni är o vad ni gör….
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon chic och alla nia andra
Jag önskar er också en fin fjärde advent
/Maria
Tjola hopp på er alla 
Ha en riktigt bra söndag och njut av varje litet av ljus du tänder eller ser idag / kram
God morgon
Ha en fin fjärde advent!
God Morgon Chik, Bumbleboo, Sisa, Spanaren och Gunilla.
God Morgon alla ni som kommer efter.
Nu är det inte långt kvar till Julafton..tomten har redan setts i Ungern
eller Miculas som han heter där.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godförmiddag!
Snöar…..gör det! Har kommit en bra drös sen igår kväll, och fortsätter!
Jag börjar bli insnöad nu eftersom jag bara får anstränga en arm nån dag till, så snöskottning är inte aktuellt än.
Får väl ringa en vän, som de gör i postkodlotteriet på TV! 
Men som jag brukar säga….Det ordnar sig! 
Ha en fin 4:e advent!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God förmiddag,
Här puttrar en kycklinggryta på spisen, mat till väninnan när hon dyker upp vid 15-tiden. Bara hon inte fått migrän
.
Jag var riktigt flitig igår och satte 2 omgångar tryfflar och gjorde ett antal julstubbar, bakade ut 2 kakdegar och städade badrummet. Nu ska jag bara dra ett varv med dammsugaren medan kycklingen blir färdig.
Tänkte klippa och klistra till lite julgransprydnader i eftermiddag, köpt hobbymaterial.
Väntar på att höra av särbon också, när han är på ingång idag.
Ha en skön fjärde advent!
#6 Vi har fått ca 55 cm snö på några dagar och tur att de sista dagarnas snöande var lätt snö 
Blä, snöovädret gör att min väninna inte kommer idag, hon vågar inte köra i den här snöyran och riskera bli fast någonstans.
Pratade nyss med särbon, där var bärgningsfirman ute och skulle ta upp en buss med destination just Uppsala, som hade hamnat i diket. Och han visste inte om det skulle gå några bussar. Trevliga utsikter!
Jag har definitivt något emot snö när vädret hindrar ens planer! 
God förmiddag!
Snö och mera snö. Det blir snöskottning idag igen. Har kommit hel drös i natt igen.
Tänkte hinna med att göra knäck och ev. baka struvor. Hur det går med struvorna lär ni få höra efteråt.
Ska även gå en långpromenad under dagen med Silverl
Ha en fin fjärde advent. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God morgon, även här snöar det. Har inte kunnat kasta ut mina äpplen ännu eftersom de då bara sjunker ner i snön. De får vänta till efter skottning.
Här har vi inte ens tänt tredje adventsljuset ännu. Fattar inte, men det är så varje år som jag ställer upp en ljusstake. Tänds bara i början.
Bergspuman Vilken osis!!! Ja vad säger man?
Anders!!Ja vad gör man.Jo ringer in hjälp….
god kväll på er alla..
Snö här med, fast inte så mycket..var ute en stund i morse o skottade mig till Bilen. Det är lätt snö så det går ju bara så bra.Roligt o göra små vägar….
Nu har jag precis varit ute o gett räven lite rester..Har en plats som jag brukar lägga på.Men jag fick ge mig där sjönk ända till magen (Korta ben.)
Fick lägga på annan plats.
Ja ha en trevlig söndags kväll där ute.
#6 Ring och bjud in en vän på ett par öl och be honom ta traktorn med sig Anders!
#8 Du får snart sätta en flagga på taket Spanaren, så folk ser vart du bor
#9 Vilken otur du har Puman särskilt som du har maten på spisen.
#10 Jag har bakat mina struvor!
#11 Jag har inte tänt ett enda..jag kommer inte ihåg.
#12 Snart får vi väl åka dit och leta efter dej Chik.
Struvor!!! Fick jag den obildade Googla på.
Ja det var mycket snö.Fick äna lite panik..Men den är ju så lätt o så blåsten..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är samma smet som man använder till calamares och räkor i gabardin så jag tog av gammal vana bakpulver i smeten.
20 sekunders video

God kväll i stugorna!
Den här snön ställer till många problem, här har det vräkt ner hela dagen och blåst, snöar fortfarande men inte så mycket, temperaturen minus 7,9.
Trist Puman att det inte kommer någon och äter med dig, låter gott med kycklinggryta.
Chik, du får använda snöskor när du ska ut, inte får du försvinna.
Ha en bra kväll allihopa!
Gokväll!
Jodå min snälle vän med den halländska dialekten kom med traktorn och plogade vägen nu på eftermiddan. Här har kommit 10-12 cm så det behövdes lite rejäla grejer för att trycka till snövallarna.
Och så jag har testat fyrhjulsdriften på bilen på en oplogad skogsväg, för rådjuren måste ha lite mat också, sånt gick bra att göra med en hand! 
Och på återvägen så stod det en älg på vägen, jag hann få upp mobilen och tog en bild genom framrutan.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#17 Den ville också dra nytta av plogningen 
Godafton!! Jag hoppar här fast det är lite sent. Vi har haft fullt upp här. Igår städning, sen gäster som var kvar till efter lunch sen var vi på julmarknad coh sen en sväng på stan.. Det är så vackert ute med all snö, tända ljus på stan och fint pyntat. Jag köpte lite julklappar till stora och lilla N (barnbarn) och så har jag tränat.
Fin älg här ovan, och vilket fnt plogad väg, det är annat än i stan!!! Här är det som "vilda västern" på gatorna, ni vet så där som det ser ut på filmerna, en massa löst sladder 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här har det snöat precis hela dagen..och hela kvällen!
Verkar bli den vargavinter dom lovat! 
Det har snöat här också, faktiskt i fyra dagar i sträck och det har kommit rätt mycket. Tur att det inte är sån stora flingor utan istället horisontellt snöande med mer kornliknande snö så att det inte bygger på så fantastiskt mycket.
Jag tror att vi har fått ungefär 30 cm totalt under de här fyra dagarnas snöande.