*God Morgon 5/12*
God dagens i burken. Andra Advent i dag, o snön ligger vit o fin på liten stuga.
Sven har namns dag.
Önskar er alla i burken en givande söndag med många skratt…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon alla i burken.
/Maria
God morgon alla 
Ha en bra 2:a advent för det ska jag ha/ kram
Ps Chik jag läste om den olyckan igår 
God morgon
Inställer mig frisk och pigg som en nyponros. Det finns fördelar med att törna in tidigt på kvällen 
Önskar alla en fin söndag och 2:a advent.

God morgon alla!
Så härligt med så fina gäster Anders..jag spanar förgäves och ändå sitter jag bredvid fönstret väldigt mycket under dagen.
Den underbara solen tittar fram igen mellan molnen så allt är så vackert. Önskar er en härlig söndag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Goder morgon,
Hela Uppsala ser ut som ett julkort! Mycket märklig känsla.
Tror det har snöat en del i natt.
Jag har varit vaken sedan 7.40 men inte kravlat mig upp förrän nu haha.
Käkar frukost, sedan ska det diskas och röjas lite, särbon kommer senare. Vi ska nog bara slappa och trilla lite köttbullar.
Igår redde jag ut begreppen med tjat-väninnan, sa precis allt som det var och hon bad om ursäkt och sa att jag fick huta åt henne om hon råkade säga något dumt i fortsättningen. Känns bra att hon lyssnade på mig.
Vi hade en väldigt trevlig kväll i vilket fall som helst, väninna nr 2 lagar mycket god mat. Det blev fläskfilé med champinjoner och tomat under mozzarellatäcke och chiliugnsstekt Potatis, mums!
Ikväll blir det något med den färska grönkålen jag fick tag på i fredags. Kanske grönkålspesto och ugnsstekt kassler. Får improvisera as always!
God morgon. Här har vi just ägnat oss åt att köra bort två rådjur ur trädgården. Funderar lite på en lösning som kanske skulle kunna fungera både mot rådjur och kajor.
Om vi inte får bukt med rådjuren kommer jag nog att göra om mina rabatter till gräsmatta till våren. Inte något kul att lägga ner en massa jobb till ingen nytta. Alternativet är att sätta upp högt staket runt hela trädgården och jag vet inte om det är OK för grannarna. Kolla kan man så klart göra.
Godmorgon!
# 4 Pigg som en nypotatis önskar jag att jag varit idag. Men efter julfesten igår på bruks känner jag mig nog mest som en gammal skrynklig Potatis. 
Får skylla mig själv. Men roligt var det.
Blir en långpromenad senare idag med Silver. All annan tid idag blir sängen eller soffan.
Ha en skön söndag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Kan du återgå till nypotatis har du tur för det kan inte jag
.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon! Vi hade mer än hälften av de vuxna barnen här igår på soppa och ostkaka, trevligt var det. En av dem, med sambo var kvar länge och vi spelade spel. Så vi kom upp sent idag. Här snöar det och vi sitter och myser med tända ljus. Men nu är det dags att sätta fart.
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

God eftermiddag!
Mildväder, endast 2,5 minus och lätt snöfall
Träden är så vackra med all snö på, nu kan man ju gå ut utan att frysa häcken av sig också.
Vackra bilder Maggan och Anders.
Har haft tvättdag men nu är det klart, funderar på att rensa ur en garderob, kanske jag hittar kjolen jag letat efter då

Ha det så fint denna andra advent.
God kväll. Jag har varit ute på promenad i snövädret och halkat runt i sisådär trekvart, var rejält trött när jag kom in, och snöig. Men det var i alla fall skönt.
Bakat lite skurna pepparkakor på förmiddagen, ack så goda, de räcker inte många dagar…..
Halloj!!
Sent som sjutton tittar jag in..önskar Er
en fin andra advent..