God morgon 30 okt.
Det är fortfarande segt och texten vill inte fastna. Nu ska snön komma och de vackert färgade träden är ett minne blott.Förberedelser har gjorts med massor av ljus för de månader som kommer. Önskar er en bra Lördag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Cristine o ni andra goa Människor…Snö-ljus-rent….
Jag önskar er alla en fin dag…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag önskar er alla också en god lördag
/Maria
Godmorgon!
Inatt ska klockan ställas tillbaka.
UNT skämtade om det: Vrid i natt! 
Ha en bra dag!
God morgon.
Här är det mulet och allmänt småtråkigt väder. Jag sitter och drar mig för att behöva gå ut och fylla på fågelmat. De äter något gruvligt mycket. Jag hinner inte riktigt fylla på i den takt de äter, men de får vara nöjda ändå.
Senare blir det dags för nästa omgång oljning av golv.
Och så ska jag skriva till tillverkaren av våra nya madrasser eftersom jag inte längre kan sova på min och försäljaren inte bryr sig om det ett dugg.
Godmorgon, här har vi haft sovmorgon, skönt! Nu är det en sen frukost och sen ska vi städa lite innan vi åker till Sthlm.
#4 Här äter skatorna upp fågelmaten, jag måste köpa sån fågelmatare som du tipsade om, tacksam för att få adressen till hemsidan igen, var lite för sen med att spara den 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
G´dagens!
Sovis här, tog ½ piller kl 12 inatt o fick sova ända till kl 5-5:30 sisådär! Slumrade sedan om o lät helt fräckt Guben ta morgonpasset…som vanligt! Det var iaf jätteskönt, känner mig riktigt pigg för en gångs skull! 
Nu ska jag hitta en brödrecept som verkar bra, lättare sagt än gjort. Tänkte mig ngt med en fördeg…inte för grovt…o så ngt till go´fika som helst inte innehåller mkt smör för det har jag inte så mkt av o det ska räcka lääänge…samma sak med äggen. Ska gå igenom min receptsamling nu, fast det kan ta hela dagen, har några hyllmeter!
Önskar er en fin dag allahopa! 
God förmiddag på er.
Jag kom fram sent igår kväll. Resan gick bra trotts ett ihålligt regnande efter vägen.
Ha en bra helg!
God förmiddag 
Jag fyller mitt fågelbord med en full 10-litershink i veckan och ändå är det bara 6 fågelarter som besöker matningsplatsen, talgoxar, blåmesar, entitor, nötväckor, pilfinkar och grönfinkar.
När alla andra börjat komma, gulsparvar, grönsiskor, gråsiskor, gråsparvar, domherrar och stenknäckar, blir åtgången det dubbla.
God middag!
Åkte till bruks i förmiddags för det skulle vara prova på dag. Men det visade sig inte vara förrän i morgon!
Lilleman mår inte riktigt bra idag. Han har kräkts flera gånger, så det var ju bra att det inte blev något på bruks idag.
Ha en bra lördag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
10 liter i veckan räcker inte här just nu,. Jag tror att det blev sån fart direkt bara för jag låtit jordnötterna vara kvar hela sommaren.
Men redan har duvorna börjat komma i mängd. Känns nästan som att jag inte har lust att fortsätta mata. Inte för att duvorna äter upp småfåglarnas mat, de kommer bara åt det som trillar ner på marken utan därför att duvorna kommer så många och jag är rädd att de stör grannarna. Duvor är ju fåglarnas motsvarighet till råttor.
Det skulle vara väldigt tråkigt att behöva sluta mata fåglarna, det är ju ett av mina stora nöjen. Funderar på om man skulle bygga en jättebur och hänga in matarna i en sådan. Men då kommer inte koltrastarna och björktrastarna åt.
Tråkigt!!!!!
Min svåger dog för några timmar sedan. Han hade en släkting till ALS. Hans fru (min mans syster) har obotlig cancer.
/kram
Hej på eftermiddagen!
Här sitter jag ganska nyvaken, efter en natts jobb! Bara två nätter kvar..
Ha en fin lördag!
#12 Men käre nån
Så ledsamt. Jag vet inte vad jag ska säga….
Vissa familjer drabbas så hårt och det är så orättvist att man ska dö mitt i livet.
Kramar till era alla….
/Maria
#14 Tack det var väntat men man är ego och vill ha kvar alla så länge som det bara går 
# 12
Kramar från mej med..tänker på er..
#11 Ja duvor är ju stora fåglar. Här finns inga duvor, ringduvorna har redan flyttat söderut och vanliga "stadsduvor" finns bara inne i samhället och där är de inte många heller.
Om stadsduvorna mot förmodan skulle komma hit så skulle jag nog göra som jag gör med skator och kråkor, skjuta dem.

#17 - skulle jag göra det här så skulle nog polisen komma.
#18 Jo så är det säkert, man kan ju inte skjuta duvor själv inom stadsplanerat område. Det får bara stadsjägaren göra.
#16 Tack 
#12 Nej men så ledsamt, Spanis! Visst är det så att man är lite egoistisk när det kommer till döden. *Kram*!
#17 Pidgin pie!
Nej men Spanis gick svågern över före frun. Det var väl inte väntat..stackars henne med cancer och en död man fy så orättvist livet är..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

God kväll!
En dag med långprommis och lövräfsning är till ända. Nu ska jag dekorera kladdkakan jag gjort med spindelnät (vit kristyr) till minstan
. Annars blir det en lugn kväll, ska ju upp tidigt imorgon och fara till Linköping.
Spanis - jag håller om ditt hjärta och vaggar det ömt
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#21, #22, # 23 tack 
#22 Ja han var på kortidsboende och båda skulle på ett sjukhem. Svägerskan redan på måndag (hon ligger på lasarettet nu).
Glöm inte av att skratta och leva
Skjut inte upp allt till morgondagen utan lev nu idag/ kram
# 12 Tänker på er Spanis o skickar en stor styrkekram. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Gokväll säger jag!
Lördagen har jag tillbringat tillsammans med 15 jaktkamrater och 3 gråhundar i älgskogen. 8 man idkade familjevård istället.
Idag var älgarna samarbetsvilliga så vi sköt 2 stora tjurar. Jakten har gått bra hittills, alla älgar har fallit på platsen.
Kul att vara jaktkledare för ett sådant här gäng som gör allt rätt! 
Nästa helg jagar vi av tradition inte, utan väntar ytterligare en vecka, då blir det endast kalvar som ska skjutas, vi har 5 sådana kvar på vår tilldelning.
Ha en fin lördagskväll!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Trevlig kväll säger jag också till er andra.
Fin bild Anders
/Maria
#27 Tack! Tagen idag, långt från händelsernas centrum när spänningen en stund var under noll! 
Så nu tillhör jag skaran som byter Avatar då och då, fast jag klagade på sådant för ett tag sedan! 
Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Håller med bumbleboo..fin bild Anders! och
Trevlig Kväll ALLA! 
Peter, fin Fågel.
AnnL..Lille man har la ätit något olämpligt..Hoppas på snabb bättring…
Tomt här inne.Är det julstädning på gång??
Eller har vi tappat lusten till o sitta här??
Undrar lena som nu skall gå o diska..

God kväll!
Idag har det varit fullt upp, timmarna bara rinner iväg. Mycket att stå i även i morgon.
Oktober är en månad när vi har många som fyller år, sen är det några i Januari och nästa hög i Mars
Ha en bra fortsättning på kvällen och sov gott sen, vi får ju en extra timme i natt.
Toyan..Hello så här på kvällen,
Vist kan det bli lite jobbigt när man har ett helt stim av födelsedagar?
#25 Tack 
#30 Blåmes