Uppåt väggarna
Köper du tavlor av kända konstnärer eller inhandlar du dem på loppis och auktioner? Kanske har du ärvt någon.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ärvt.
Det är inget som jag skulle köpa själv..
Vi har ju saker på väggarna.så som häxor pistoler gevär svärd dödadjur fjädrar.o för o få lite balans så har vi änglar.
Ja vi är nog lite udda..Men det är vi…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har väggarna fulla med konst! Somt har jag köpt, några som investering. En konstnärinna jag gillar mycket är Natalia Johansson, ryska som verkar här i Sverige.
Sedan är det en del tavlor som min farmor målat. Har även 1 st målning av min mormorsmor och en härlig akvarell min mormor gjort. Några har jag gjort själv (Obs jag är inte alls lika duktig som mina släktingar!)
Ja, det är fullt här som sagt… Några har jag köpt på loppis, ett motiv över Uppsala slott som jag gillar mycket.
Lite blandat. Har många fina tavlor med vackra motiv som de gamla tanterna i byn sydde för länge sedan. Vilket jobb de gjorde!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Konstintresset har jag ärvt, jag fick alltid följa med min pappa på utställningar som liten. Min pappa var silversmed och konstnär så jag har mycket konst av kända konstnärer på väggarna. Några är gåvor, några har jag köpt andra är ärvda.
Zabelle
Blandat har jag också..tavlor som jag ärvt, köpt på loppis, fotografier och lite hembroderat..
Vi har mest sånt som endera min bortgångne lillebror eller jag själv gjort, samt en del fotoförstoringar på barnen.
Jag är egentligen inte alls konstintresserad, men jag kan uppskatta vackra målningar. Mycket av den konst som är värd mycket pengar tycker jag är ganska trist, så att investera i konst skulle jag nog aldrig göra.
Jag gillar Anders Zorn, Karl Larsson, Bruno Liljefors och Gunnar Brusewitz. Abstrakt konst typ Picasso är helt ointressant i mina ögon.
Vi har fått o ärvt det mesta som är i olja, akvarell samt ull. Några tavlor har jag själv köpt o de är gjorda i samisk teknik (el vad man nu ska kalla det) av Monika Svonni o de älskar jag verkligen. Min svärmor var en handarbeterska utan dess like så vi har en *enorm* hög med broderade tavlor. Det mesta är julmotiv så snart är det dags att "tapetsera om"! 
Några tavlor är köpta. En del har jag målat själv. Och sedan finns det en del inramade fotografier och planscher.

Är dålig på det där med att hänga upp konst på väggarna, plockade faktiskt ner en tavla igår som jag inte kände ett dugg för längre…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag har en hel del tavlor. T.om i förrådet. Har inhandlat en del på auktioner och min favorit är en tavla av konstnären Ragnar Falk, död sedan många år. Längst ner står "Till Maria" Jag fick den en sommar när jag hade legat på sjukhus. Det är ett havsmotiv med segelbåtar där min båt ska vara den ena
Annars har jag en son som som målar fantastiskt så hans tavlor hänger här och där.
/Maria
Har en svåger som målar jättefina tavlor, med motiv från Venedig!