Mordmiddag
Igår var jag på mordmiddag. Jag ska berätta lite mer.
Bonussonens fd flickvänJenny är skådespelare, ja inte en sån där man ser på tv, men hon har spelat i Örebros Hjalmarrevy, och andra uppsättningar, hon är också bra på att sjunga.
Förra veckan såg jag att Jenny skrev på facebook och frågade om det var någon som ville komma på genrepet av något som kallas "mordmiddag".
Jag hittade fyra vänner (som inte känner varandra) som ville följa med. Det är ca fem mil med bil till Lerbäck som är en liten by på landet. Solen sken så fint när vi for iväg och bilen parkerades, bredvid lagår´n, här doftade ko!
I teaterladan tar skådespelarna/servitörerna emot, och bjuder på en liten grön ärtsoppa. Vi blir visade till våra platser och får beställal dryck, ja vatten går också bra
. Så kommer förrätten, gott, räktimbal på mörkt bröd, mums. Så börjar teatern, det är en "mordhistoria", som väver ihop nutid och dåtid, journalister på en tidning med försvunna personer i en sekt. När det blir spännande, kommer huvudrätten, rökt älginnanlår, en Potatis och palsternacksbakelse med tranbär ohc något mer, mums så gott.
Så fortsätter historien och i pausen har vi mycket att prata om. Hur hänger allt ihop? Många teorier provas. Tredje akten följer, nu är det spännande och sen efterrätt, ostcreme och plommon, riktigt gott. Mer diskussion och nu får publiken lämna in gissningar på vem som är skyldig. Sista akten där det avslöjas hur allt hänger ihop, och så en liten "knorr" på slutet.
Trevligt var det och sent blev det. Och vi fem hade mycket att prata om!!
Ja det var min mordmiddag det, och vilket tur jag hade som hittade frågan från Jenny på facebook!!
Och, den här kvällen kostade oss 100 kr styck! Det ni! 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det låter som en helt underbart lyckad kväll
Lite rolig idé att väva ihop skådespeleriet med mat och pauser för diskussion.
/Maria
agge vilken grej!!!Du-Ni har haft en sådan tur..Lite avis är jag här borta…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja någon gång är det roligt att ha tur, riktigt trevlig kväll var det 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Avis är vi nog lite till mans här..jag vill också gå på en sådan tillställning
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Måste varit en intressant kväll! Mycket kul för 100 spänn!.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!