Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 788 ggr
[Asta]
0

Impulsköp = spara pengar?

Nu har även vi handlat oss en ny vitvara (inte bara Bergspuman). Vi har haft två tvättmaskiner. En nyare uppe i huset och en gammal i källaren. Vi har använt den gamla till mammas tvätt eftersom hennes tvätt luktar ganska illa och om vi kör den uppe så luktar hela undre plan urin. Dessvärre gick den gamla maskinen sönder och vi har funderat lite på om vi skulle köpa en ny. Men vi har kommit fram till att det vill vi nog. Dels för att fortsätta kunna köra mammas tvätt i källaren och dels för att det faktiskt inte är så dumt att ha två maskiner. Lyx - javisst. Men praktiskt.

Idag satt jag och kollade på Elons hemsida och såg att de hade kampanjpris på en Bosch som såg helt OK ut. Vi tänkte vi åker och kollar på den i alla fall. När vi var där så hittade jag inte den maskinen utan vi frågade. Han pekade på en Bosch och även om mitt minne inte kom ihåg vilken kod det var så kände mitt minne inte igen den koden. Så han kollade på nätet och jo - då hade de faktiskt missat den kampanjen. Så det var en maskin som de hade hemma men som var märkt med ett 1000 kr dyrare pris.

Vi diskuterade lite om leveranstid och hemleverans mm. Förmodligen skulle vi kunna få den på tisdag och hemleverans plus att de tar hand om den gamla maskinen skulle kosta 475 kr. Ville man dessutom ha installation kostade det 400 kr till.

Trots att vi inte hade tänkt så slog vi till. När han kollade i kassan så visade det sig att de hade en sådan maskin hemma och om vi ville kunde vi få låna deras släp gratis. Och ja - det gjorde vi. Hem med den nya maskinen. Ner i källaren (TUNG! - pust) och så ut med den gamla (ännu tyngre!!- dubbelpust)  - sedan snabbt till sortergården och bort med gamla maskinen och sedan lämna släpen hos Elon igen.

Så idag har vi sparat pengar

1010 kr - genom att jag kollat på nätet innan och sett kampanjpriset

475 kr - genom att köra hem maskinen själv och kasta den gamla själva på en gratis släp

400 kr - genom att installera själva!

Tänk vad man kan spara pengar genom att shoppa!!

penke
0

..en "skattad" tusenlapp på några timmar
 osså säger en del att arbete inte lönar sig !

¿ ska du byta karriär nu ? *skratt*

Grattis till ..billig maskin o bonus.

ska du slösa bort 1010 på något onödigt eller
 blir det riksgäldspar ?

penke

[Asta]
0

#1 - ja man kan ju faktiskt fundera på om pengarna borde investeras eller inte.

Maria
0

Gratulerar till en bra affär.

Jag tycker ofta att impulsköp brukar vara lyckade.

Vi köpte vårt hus på impuls.Glad

/Maria

Anders 50
0

Grattis till förtjänsten!

Vill man göra lite själv så kan man spara pengar!

Jag hade också två maskiner förr, en gammal till oljiga jobboveraller och andra skitiga jobbarkläder.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

shoppaFörvånad Kanon bra.

Jag har med sparat pengar i dag..var nere på Ullared.Handlar kem o lite smått o ägg…Plockade åt mig diskmedel o lite trasor o smått o bra o ha grejer. så travade jag i väg till äggen.30st.17 kr..O det var som å gå rätt in i H….. den delen av butiken.bara o trava till baka o lägga grejerna o gå ut.Phu vad svettig jag blev..

Så jag sparade gättttee mycke pengar i dag.Men dom ryker i morgon.För då gör jag ett nytt för sök..

Kanske lite utan för ämnet? För jag för skuter ju bara summan..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Ibland har man tur..kyl och frys Elktrolux nästan ny från dödsbo 1000 kr

Induktionshäll 900 Låg kvar i paketet. Blocket

Diskmaskin 800 på blocket

Varmluftsugn från Bauhaus fick den för 925 hade kostatSkrattande 4499.

Den reade de ut därför det skulle komma ett nyttlager och det var den enda som var kvar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Vilka klipp ni gör!!!  Förvånad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Iblan har man tur som sagt Och grattis Asta glömde jag att säga  ett väldigt bra köp, bra att du kollade.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Grattis själv Christine du verkar verkligen ha gjort rejäla klipp! Som sagt - tänk vad man kan spara när man shoppar Glad

Bumbleboo - hade ni inte tänkt köpa hus överhuvudtaget?

MaMaMade
0

Ojojoj! Behöver en ny tvättmaskin, min gamla ligger på det yttersta. Tar gärna emot recensioner av er…det är en djungel därute!

Vi är 5 i familjen, varav minst 2 är små dyngoxar! Hund o katter inomhus med leriga tassar o *massor* av hår. Bor på landet = sand, lera, koskit…you name it! Den bör rymma en hel del per tvätt o orka med trasmattor (nej, jag orkar *inte* handskura dem) o helst vara gratis… Flört

barnbarnen
0

Tusan vilka bra fynd ni görFlört impulsköp brukar oftast vara bästa köpenGlad

själv har jag en cylinda tvättmaskin från 86 som fungerar bra.

men vi köpte en ny kondenstummlare i julas då köpte vi även en tvättmaskin i samma märke.Men den gamla går fortfarande,och den andra står oupppackad bedvidObestämd,men vi måste väl använda den snart för garantins skullSkämsDen gamla får väl bli matt tvättmaskinGlad

har även fyndat i dag köpte en svart kofta på ica maxi 149 kr det tyckte jag var billigt.men den gick in för 99kr och tackar man inte nej till

¤chik vist ar det kul att shoppa på ullared lite avis blir jag nog

men vi ca 60 mil ner,