Godmorgon den 12/9
God morgon Anders och alla andra!
Vilken härlig bild!
(Rätt som det är så händer det!)
Jaa, det är sovmorgon idag. Regnet öser er så det kändes inte speciellt kul att kliva upp. Det får bli innegöra idag.
Ha det gott!
Gomorron Anders o GUnilla och alla ni andra.
Härligt foto, blir snurrig.
Idag är det grått ute. Blir antingen att ta det lugnt inomhus eller åka på LÅngarydsdagen på Marknad o släktträff
HAR jag släktingar här kanske . Tillhör NI LÅngarydssläkten. Tror de har forskat fram runt 200000 nu.
Ha en fin dag
Var rädda om varandra
Godmorgon alla
/Maria
Godmorgon
, #0 ja någon gång ska det väl vara dags. Mulet här idag. Det är höstmarknad vid en herrgård som ligger mycket vackert så vi ska åka dit, det brukar vara trevligt. Innan dess ska jag städa i min garderob, det ska fram varma kläder och bort med det som ser somrigt ut, tråkigt men det börjar vara dags. Sen är det ju också så att det är rörigt där… det brukar behöva städas i min garderob, kan inte förstå det 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Bilden är tagen rakt ner i en hälso och offerkälla.
#2 Vet inte hur släktskapet är, men de hittar ju fler släktingar hela tiden, så vem vet?
Men det måste bli på väldigt långt håll för min släkt går åt annat håll.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God dagens 890 o ni alla andra.Sov väder här med.
Häftig bild 890,Det speglar sig i källan för det ser ju ut som om du står i ett håll o tar bilden.-Granarna ser man ju topparna…
I går var det aktivitet för fam.-Ja inte jag. Någon skall ju leda. Klättring.o vad många skratt jag fick..Ena Dotten var en riktig fjolla-Trädkramare på 11meters höj o kom inte varken fram eller till baka..Ja min sjuka humor…
O i dag skall jag på möte med Energiringen…
Sambon som går.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#6 ser riktigt roligt ut!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon
här är det grått men varmt. Äntligen söndag och gubbens sista jobbdag. Sedan blir det en veckas skärgårdsliv och då får det inte regna.
Nu ska jag städa och packa lite grejer som ska med i morgon.
ha en skön söndag alla!
Godmorgon!
Det har varit sovmorgon här också. Grått och regnet hänger i luften.
Agility kurs i eftermiddag. annars bara ta det lugnt.
Ha en skön söndag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#6 chik
Var det nåt "äventyrsställe" som ni var på?
Sådana hängbroar har man ju inte hemma i trägårn precis! 
#10 Va
Har du ingen sådan?
/Maria
#11 Inte än…
#13 Visst, bara man kunde sova….
# 14
Önskar jag kunde ge dej goda råd, men du kan säkert alla 
Godmiddag,
Vi var sena idag, jag vaknade först 10.30, ingen höjdare med tanke på att jag börjar jobba imorgon och måste upp 6.30!
Igår var det Kulturnatt och vi hamnade först på en nyöppnad kubansk restaurang, där det var smockfullt, så vi travade vidare till en eritreansk och käkade afrikanskt. Exotiskt! Man får injera-bröd som man river bitar av och tar upp maten med, äter från samma fat!
Här blir det en slappardag. Jag ska seriematlaga för en gångs skull, har 1,5 kg köttfärs som ska beredas. Dels middag åt oss senare, dels mat för kommande luncher / middagar. Tänkte göra 2 sorters färssåser: en italiensk och en nordisk, med svamp!
Nu ligger särbon och läser sportnyheterna medan jag knappar på laptopen. Stillsamt och skönt.
Ha en härlig söndag!

God morgon!
Har ringt på en massa förstärkare till salu på nätet… Bara det att INGEN svarar… Har jag fel på min telefon eller är det en mega-magisk slump?
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Kom tillbaka från Lissabon vid tretiden inatt så vi har haft en sovmorgon. Lissabon var härligt och det var härligt att slappna av en vecka!

God middag!
Vilken häftig bild Anders, jobbigt när sömnen inte vill infinna sig. brukar gå upp och göra i ordning en kopp kamomillte, sitter uppe och filosoferar en stund,sen läser jag och sen brukar jag kunna somna.
Nu är det ju inte alla som gillar kamomill men det finns flera olika sorter som sägs vara rogivande.
#0 Vilken häftig bild 
Hälso och offerkälla vill veta mera
/kram
#18 Asta
Välkommen åter till hemlandet! 
#21 Tack och väldigt häftigt, för jag läser just nu en bok där Urda figurerar 
#22 Gåtfull och vacker bild … tack igen *ler*
Godkväll allihop
Det var en snabb helg..
Vi har varit ute i det underbara vädret hela dagen idag. Ett besök på Flyinge plantskola och sen vidare och "pallade" äpplen hos sonen. De ligger nu i form av nygjord äppelmos i burkar 
Blev inspirerad av Aggelin att göra nåt höstarrangemang i kruka, jag har fixat hem nypon, kottar och lite vackra kvistar, får se vad jag kan få ihop.
Nu ska jag ta mig i kragen och klippa klor på vovven. Vi är lika skräckslagna för detta båda två… jag är livrädd att klippa för långt så det ska göra ont.
Zabelle
#23 Tack Anders - hade gärna stannat lite till.
Kloklippning är inte att leka med!
Jag hade blodbad här häromdan, nu har jag Lapis-penna hemma…ifall!
#27 Vi överlevde båda två, jag åstadkom inget blodbad. Men usch va jag tycker det är obehagligt!! Försöker hålla sporrarna jättekorta eftersom han har brutit dem flera gånger vid lek.
Zabelle
Halloj!
Tyckte att jag skrev här men…har varit lite groggy idag. En hemsk natt igen, det är värst när man har som minst som retar i bröstet. Rethosta så jag nästan kräktes inatt. Steg upp kl 3 då magen började knorra, tror att jag missade att äta middag igår. Lade mig på soffan o såg på TV.
Regn o rusk (men varmt), töserna oroliga när de måste vara inne o efter att ha tagit det lugnt i en hel vecka är det mkt energi som börjat pysa ut ur öronen på dem. Jag trött o dessutom var det nog inte bra att trava iväg o gräva Potatis igår o bära hem fulla hinkar i några svängar, borde ha tagit kärret!
Iaf ska töserna iväg till skolan imorgon. Idag åkte Sonen på förkylningen med halsont o världens huvudvärk men han sköter iaf sig själv. Tänker ta sovis, Guben får skicka iväg, somnar o sover som bäst mellan 6-9 numer. Sedan får det bli en sväng upp till samhället, hostdämpande från apoteket o förhoppningsvis ligger där även sömntabletter (skrev höstdämpande…undermedveten önskan? Hehe!) Måste få ordning på sovande nu o Valeriana har inte hjälp på slutet.
Nu tänker jag se en film av ngt slag. Ha en fortsatt skön kväll! 
Visst har jag smakat vattnet både i denna och andra källor, jättegott vatten! Det är många som dricker och hämtar vatten där.
Och som du ser så hänger det en blå skopa på stolpen med info-tavlan till höger på bilden så det är bara att ta sig en slurk när man är där.
Vad solbränd du har blivit!