veckohandling
När barnen var små storhandlade vi på torsdagar.
Nu handlar vi ja det kan bli lite varje dag.efter behov.
veckohandlar ni?el var det vanligare förr
blir det dyrare att storhandla el småhandla
storhandlar man så köper man på sig mer en vad man behöver.Så det är stor risk att det ligger och blir förstört.
Skulle gärna göra det, men vårt lilla kök har bara plats för ett litet kylskåp och en liten frys, så det går inte att handla för mycket på en gång. Sedan är jag så dålig på att planera 
Vi veckohandlar. Oftast på lördag morgon innan alla har vaknat
Jag har ganska bra koll på vad som går åt under veckan och vad för mat jag ska laga så det är sällan jag slänger något.
Vår son brukar åka med och handla. Han är fattig student men himla duktig på att laga mat och tycker att det är bra att handla på sig för veckan.
/Maria
Vi storhandlar en gång per månad. Sedan köper vi färskvaror som mjölk, bröd och frukt/grönt ett par gånger i veckan.
Vi är bara två - normalt sett i alla fall - men vi brukar ändå veckohandla. Skönt att ha det gjort.
Guben läste att de gjort en undersökning som visade att det var mest ekonomiskt att handla det man behöver dag för dag. Då köper man inte för mkt el "fel" om planeringen ändras, så att det ligger o blir dåligt. Tror dock att man måste se till var o ens förutsättningar.
För oss som har 3 mil till närmaste anständiga affär är det lite svårt. Lanthandeln ligger 8 km bort men priserna där är horribla! Vi har räknat o faktum är att vi tjänar på att åka in till stan, 5 mil bort, för att storhandla istället för att gynna vår närhandel.
Nu är vi ju 5 personer hemmavid + husdjur så det går åt en hel del. Vi storhandlar mest varor som går att förvara länge; basvaror, inläggningar + det som går att frysa. Frukt, grönsaker o mejerivaror od handlar vi 2 ggr/v när vi har andra ärenden el åker från jobbet.
Oftast anpassar vi dagens mat efter vad vi har hemma istället för tvärtom. Köper på oss rejält när det är extrapriser. Idag köpte vi t ex fläskfilé för 49.90 kr/kg. Det bidde dagens middag tillsammans med stekt Potatis från landet samt svampsås till. De hade dessutom pangasius-filé (800 g) för 19.90/påse, köpte 3 påsar så där har vi 4-5 middagar.
Nackdelen är ju att extrapriserna ofta sitter på mat som är har lite tvivelaktig bakgrund sett till uppfödning o slakt (samt transporter) men då vi fn lever under existensminimum får man bara lov att blunda.
Jag storhandlar en gång eller två i månaden och färskvarorna köper dottern som arbetar nära affären.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag storhandlar någon gång i månaden, sånt somm går åt så småningom. Pasta, bönor, hårt bröd, kaviar (ja här går det åt två i veckan ca, och det är inte jag som äter upp den.. )toapapper, olja osv. Det är skönt att få hem sånt och sen fylla på med färskvaror allt eftersom
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag provianterar det mesta på fredagarna, mest för att då kan man köpa lite gott till helgen.
Annars köper jag det som fattas när jag har ärende till byn!
Som ensamstående så går det inte åt så mycket, och frysen är full av kött av flera slag. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag försöker att handla en gång/vecka.
Handlar kött, fisk när det är billigt o lägger i frysen. Sen blir det en eller två gånger i veckan för att handla mjölk o andra färskvaror.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har börjat ..torsdagshandla det mesta inför helgen
på fredagar är det tråk-tjock med mäniskor i och utanför min butik
det är en del knallar där oxå
lite för mycket köer o trängsel :- /
Jag har börjat ta en omväg,promenerande till butiken
(bonus-motion,nästan 5 km)
om jag inte ska handla mycket frysvaror,då blir det bilen
Butikspromenad bler det var o varannan dag. :- )
"storhandlar" väl ibland,om de har nå´n bra kampanj ..
har ju matkällare :- )
penke