Katten i flaggstången
Det är första gången jag sett en katt i en flaggstång.
Jag hör en katt skrika så där hjärtskärande och öppnar fönstret ut mot natten för att se vad som händer. Skriken är nära och jag kan inte fatta var de kommer ifrån tills jag ser en skugga högt uppe i flaggstången och där hänger Nalle i klorna stackarn, jag rusar ut och tar takstegen som turligt nog står intill men fattar att jag kan inte klättra upp, den svänger ju…men då ser jag honom hasa sig ner till stegen och där lyckas han svänga sig ner några pinnar tills han tar ett jättehopp och försvinner som en skottspole in i skogen. Jag undrar vad som skrämt honom ända dit upp för den katten är inte rädd utav sig?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tur att han kom ner..I bland så kan man undra.
I Angereda hade vår granne en katt som min sambo fick såga o klätra upp o rädda många gånger.
Den kom inte ner…Konstigt
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja det finns mycket som kan skrämma en katt. Lodjur bl.a.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
På tal om skrik. Vem klarar av en igelkott? Vi vaknade väldigt tidigt en morgon av flera hjärtgripande skrik. Men såg inget. Senare såg vi utanför lilla huset massor av igelkottpiggar och tror att det var en igelkott som skrek.
Men vem äter igelkottar?
Stackars kisse!
#3 En grävling kanske?
#3 Rovdjur. Och de du har är det räv, mård och grävling, hoppas du inte har några av de större.
Undersidan på en igelkott är den sårbara punkten.
Men vi bor ju mitt i stan! Rådjur och hare har vi som springer här, men rovdjur brukar väl inte ta sig mitt in i stan??
Jodå, och trädgårdarna är rena smörgåsbordet för räv och grävling…
#6 Jag har sett både grävling och räv mitt i Göteborg
/Maria
och jag såg en älg komma springande mitt i Kalmar 
Huva - då kanske det var något sådant djur som var här och tog en igelkott! De vill jag inte möte här ute.
Förlåt Christina att jag stal tråden lite.
Ingen fara alls Asta den är till för att göra komentarer.
Grävlingar har vi haft här flera gånger men katterna sitter bara och tittar.
Det kan hända det var Lodjur ovanför finns bara skog och till vänster om huset också. Det finns bara 4 hus här.
#11 Lodjuren går också in bland bebyggelsen, ibland blir man förvånad över hur oskygga de är.
Särskilt på nätterna kan jag tänka mej. Eftersom jag alltid sett lodjur på dagtid så trodde jag de sov på nätterna men de är ju katt djur.