Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 497 ggr
Cristine
0

Så överraskad man blir..

när man får ett vanligt brev på posten från en vän nu för tiden och så roligt att få det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Brev får jag nästan aldrig. Bara från min moster nån gång om året. Hon har inte dator Förvånad

Fast vykort och födelsedagshälsningar kommer fortfarande med snigelposten.

AnnL
0

Det är inte ofta man får brev nu för tiden. Vet inte när det hände sist.

Har en brevkompis sen 40 år tillbaka uppe i Luleå. Såg alltid fram emot nästa brev. Nu blir det mail.

# 1 Snigelpost vad menar du???? Jag som varit brevbärare. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[GunillaF]
0

Jaa, det är så roligt att få brev på posten, men det händer sällan. Numer är det mail som gäller.

Det är ungefär lika roligt som att få oväntade telefonsamtal som jag fick igårkväll från en vän här på sajten! Sååå roligt!Kyss

[MargaretaA]
0

hehe inget ont om brevbärare, men få fram posten lika snabbt som Internet det kan de inte Tungan ute

Bergspuman
0

Min särbo har varit brevbärare i 14 år och han fick till slut pajade knän pga allt trappspring… Rynkar på näsan. Då ville Posten att han skulle säga upp sig med 1 års avgångsvederlag för de kunde inte omplacera honom. Idag är han arbetslös. Så gör företag med anställda de sliter ut! Skrikandes

Men födelsedagshälsningar och julkort kommer ju i brevlådan fortfarande.

Jag har de senaste åren istället en ständig förväntan över korsordsvinster i brevlådan, de skickas alltid med post. Det kan vara lotter eller presentkort eller som i bästa fall, som häromdagen, ett större paket man får hämta ut! Glad

Cristine
0

Spännande med korsordsvinster.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Jag brevväxlar faktiskt med min mans faster, för hon har ingen dator och jag hatar att prata i telefon men vill ändå hålla kontakten med denna underbara kvinna!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Toyan
0

Den enda nu för tiden som skriver brev i bland är en systerdotter varvat med att hon skickar mail, jag uppskattar mycket den kontakt vi harGlad

Vykort och julkort får man ju med posten och så brukar en väninna skicka fina uppmuntrande kort ibland, även till födelsedagen skickar hon kort plus att hon och sambon alltid kommer och gratulerar.

Lite synd att det är mailandet och sms:andet som tagit över mycket men det är ju bättre för miljön och brevbärarna.

Men vad händer med dom brevbärare som blir arbetslösaObestämd

penke
0

Personliga brev är det nästan aldrig,numera,
 både skickade..och fick mer tidgare,det KAN ha ett samband.. :- )
 (innan Internet)

Julkort o vissas födelsdagskort/hälsningar,vill jag både skicka och få,IRL
jul-sms är inte samma..

korsordsvinster är oxå roliga !!
 oftast lotter i ett kuvert
 i ett lotteri vann/valde jag nyss, en kabinväska som vinst
 vilken dag som helst.. *tralla-la*
 "stora vinster" är roliga på sitt sätt

penke

[peter54]
0

Brev av papper i brevlådan är väl numera bara fönsterkuvert med något obehagligt betalningskrav i. Eller så är det någon besökstid till sjukhuset, båda är ungefär lika uppmuntrande.

Obestämd

Brevbäraren kommer med ett kilo reklam vareviga dag, så h*n verkar klara sig bra ändå.