Vinnar"skalle"
Läste i tidningen Land om en veteranmatch i årets SM i boule i Falun som fick ett oväntat brutalt slut.
Under en tvist om reglerna skallade en 77-årig spelare sin 76-årige motståndare så att han gick ner för räkning.
Vilka lirare!!! 
Hur har NI det med vinnarinstinkten…ger ni allt när det är tävling…kosta vad det vill??
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej- dessvärre är jag en usel tävlingsmänniska. Jag bryr mig inte om ifall jag vinner eller förlorar. Brukar försöka undvika att vara med i olika tävlingar. För att inte dra ner laget.
När jag tävlar, så är det på liv och död
Innebandy med mina manliga kollegor är INTE på skoj!!!
Numera ger jag mig inte på allt som jag gjorde när jag var liiiite yngre utan väljer mina "krig" 
Zabelle
Jag ger mig gärna. Har aldrig haft någon vinnarskalle
/Maria
Säger som Asta…bryr mej inte om ifall jag vinner eller förlorar. Men gillar inte att själv spela med "vinnarskallar", eller "dåliga förlorare"…
Kan bara hålla med Zabelle, när jag tävlade var det för att vinna inget annat räknades
Har spelat bowling både individuellt o enskilt, fanns bara vinst som gällde.
Ja i alla spel var det bara vinst som räknades.
Nu är jag inte så tävlingsinriktad längre, men gillar dock fortfarande inte att förlora. Men jag visar det inte så mycket längre. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
"Det viktigaste är inte att bara vinna….det viktigaste är att vinna stoort." 
ha ha ha!!
Det viktiga är inte att vinna utan att deltaga… vem har hittat på det???
Zabelle
nej jag tävlar aldrig 
#7 Begriper inte jag heller..tävlar man så ska man väl ha som mål att vinna?
Jag tyckte det lät roligt.Gamlingar skall ju bara vara, o inte gå till anfall.Det hör ju ungdomarna till.Men det finns dom som håller sig i trim, o det tycker jag är bra..-Min sjuka humor.
har ingen vinnar instingt o det har jag försökt att få över på mina barn.Vilket inte har fungeratt.
Någon skall ju vara sist..bara siktat på o inte bli diskad.-Är mitt motto…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kan väl hålla med om att om man ställer upp i en tävling så gör man det för att vinna. Jag ser nog till att undvika tävlingar, dock är man ju tvungen ibland i sociala sammanhang att vara med i tävlingar.
Jag tycker t.ex. det är roligt att spela TP för att se om jag kan svara på frågorna. Men jag vill inte spela när folk ska sitta och diskutera regler eller bli sura över att svaret inte är rätt etc etc. Då kan man lägga av direkt tycker jag. Och just de där som absolut måste vinna ett sällskapsspel gör att jag nästan aldrig spelar sällskapsspel, vilket är synd, för jag tycker egentligen det är väldigt roligt. Men hatar bråken.
Jag är inte speciellt tävlingsinriktad, men när jag väl gör nåt sånt är jag envis som en röd gris och ger aldrig upp.
Först gör jag så mycket jag orkar, sedan gör jag lika mycket till på ren vilja. Jag har vunnit många tävlingar på det sättet.