God morgon 18 augusti
Idag kommer dom…. pengarna som går ut lika fort som de kom in.
inte roligt alls att se dem försvinna på det sättet, nog skulle man vilja göra något roligt i stället.
Tvi vale för alla räkningar. Ska försöka ha en bra dag trots det. Gör ni detsamma!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon på er allihopa! Här har det regnat och det är sådär 17 grader ute, hoppas på lite mer fram på dagen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Å vlka söta katter… glömde säga det förut
God Morgon 
Här har det vräkt ner regn sedan igår kväll. Vi var tvungna att stå under paraplyer när barnen väntade på skolbussen.
Sjukresetaxin kommer för sent idag, för femtioelfte gången minst den här säsongen. Detta gör mig så urbota förbannad eftersom det skulle gå att lösa såååå smidigt om man bara ville.
Jag får nämligen inte åka med det lokala taxibolaget sedan ett par år. Orsaken är att deras timpris är 5 kr högre i det tidsskikt jag åker på morgonen. Istället skickar de ut tomma bilar från stan 45 km bort och de chaufförerna hittar inte.
Beställningscentralen struntar i mina fasta hämtningstider, så det kan bli en halvtimme senare än vad min fasta tid är satt till. Det blir problem med startordningen på dialysen, jag kommer hem senare efter att ha tvingats senarelägga den fasta hemtransporten också.
Jag är sjuk och då har jag inget liv utanför min sjukdom, så resonerar man på beställningscentralen. Där är de maktfullkomliga, jag ska bara vara tacksam. Konstigt då att jag inte känner så istället för det raseri som är mina verkliga känslor i detta.
Förlåt att jag vräker ur mig
Peter, du har helt rätt i det du säger.
Håller med dig fullkommligt. Här kommer taxin punktligt varje morgon men det är för jag lyckats få Ljustorps Taxi som är de enda seriösa, men när hon skulle hem blev det en annan visa, då kom bilarna för det mesta från stan och 15 till 40 minuter försenade. Jag ringde till högsta instans och nu är det lite bättre men inte som det ska vara. Kanske skulle du skriva ett brev till högsta hönset.
#3 Vilken underbar katt Zabelle, mina ligger och sover så jag fick låna en.
Håller med om att zabelles katt var underbar.
Mina sover också efter att ha väckt mig 04.45 idag. Jag kunde däremot somna om i alla fall.
/Maria
Godmorgon på Er!
Krångligt detta med taxi, men inget ovanligt i detta land!!
Här regnar det väldans mycket, så ska jag bestämma en färg blir det grått! Måste också säga…
Grattis Chik…som har namnsdag idag. Hoppas Du kikar in här!
Ha en bra dag alla!
Bra Sisa … Grattis till Chik 
Snygga kissor och tråkigt med dessa regler och lagar som ska följas till punkt och pricka och i slutändan så blir det billigare trots att det var dyrare 
God morgon!
Här har det inte regnat sedan igår förmiddag! 
Men det lär väl snart börja igen…mulet och grått.
Ha det bra idag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Här är just nu uppehåll, men såvitt jag förstått så ska det gå över.
Sitter och väntar på biståndshandläggare från kommunen för att se över vilken mera hjälp mamma kan få.
#13 Stå på dig Asta. Biståndshandlägare är ett speciellt släkte
De har en svår sits men ett ben hos sin arbetsgivare som ska spara och ett ben hos den blivande vårdtagaren.
/Maria
#13 Önska dig energi inne hos healing i fokus så att du får den kraft och ork du behöver för att föra din talan idag.
/kram
God morgon,
Intressant som alltid att läsa väderleksrapporter från olika delar av landet och höra om bekymmer och aktiviteter.
Önskar er lycka till som ska försöka genomdriva beslut, och som behöver ta taxibolag i örat.
För egen del kan jag rapportera att jag mår en anings bättre jfr igår. Det är mulet och regnigt även här, men just nu regnar det inte vad jag kan se.
Jag vet inte alls vad jag ska göra idag!
Torsdag, fredag, lördag och söndag är spikade. Idag är en oplanerad dag. Men leker med tanken att åka ner på stan och handla en vardagsservis eller en ny madrass till extrasängen som särbon sover i.
Vilka svåra val va.
Om gårdagen var röd av ilska så stryker jag vit flagg idag och påkallar fred. Det får bli dagens färg
. Jag har tänkt ut vad jag ska säga på jobbet och jag vet hur jag ska ställa 'dem' mot väggen. Känner mig lugnare nu och med mer tillförsikt.
Ha en fin dag!
#16 Var dig själv idag och ha ingenting inrutat … var bara 
Ikväll ska jag ha sonen och några av hans kompisar på middag och tro det eller ej så stressar jag upp mig för detta
Jag som alltid har älskat att ha människor på middag och bjudningar har blivit så knepig med detta
/Maria
God morgon!
En dag då solen tittar fram mer o mer.
Ska åka till skogen med Silver och se om jag hitar någon mer svamp idag. Så det får bli en gul o grön dag i dag också. 
Ha en bra dag..
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#18 Stackare!
En liten tröst kan kanske vara att din son och hans polare är unga män, som har god aptit och äter i huvudsak för att bli mätta! Om du inte lyckas fixa gourmetmat som håller trestjärnig klass, kommer inte de att märka det ändå, bara de blir mätta 
Det värsta är att det inte är bara " unga män" och dessutom så är detta gäng ganska matlagningsintresserade så beställningen är min friterade fisk som jag inte har gjort på evigheter…men det ska nog gå bra
/Maria
Hoppsan! Beställning till råga på allt. Sådant kan vara stressande. Har en väninna som älskar min indiska kycklinggryta, hon brukar "beställa" den, jag får ju typ inte misslyckas då. Tror jag förstår dig!
Ja, det blir ju lite extra press
/Maria
Tack för stöd! Nu har jag haft besöket och jag tror faktiskt att jag fått så mycket stöd vi just nu kan få.Det kommer att komma folk till henne åtmisntone fyra gånger om dagen. Plus en gång till när vi är bortresta.
Vi pratade också om att det kanske snart är dags för ett äldreboende. Så vi får se hur det går framöver.
#24 Så skönt att det gick bra.
Gick din mamma med på det också? Jag har en väninna där hennes mamma nyligen fått hemtjänst 4 gånger dagligen vilket kändes skönt då mamman bodde i en annan stad.
Några veckor senare visade det sig att mamman själv kontaktat hemtjänst och avböjt besök då hon inte tyckte att det behövdes
/Maria
# 25 - jodå - hon går med på det. Hon börjar bli rejäl dement och vet att hon behöver hjälp även om hon inte tycker om det. Jag tror faktiskt inte hon skulle våga säga upp hjälpen själv, dessutom hade jag fått veta det med en gång.
Nu ska de komma fyra gånger om dagen till henne, fem gånger när vi är bortresta. Ska försöka få henne att gå till en dagverksamhet också. Hon ville inte, men jag tror vi lyckats övertala henne nu. Så att hon träffar lite folk och kommer ut.
#26 Låter jättebra
/Maria

God afton!
Idag började barnen skolan så jag har varit med minstingen hela dagen. En fika blev det efter skolan - men tyvärr inga nya skor… Regnet har hängt i luften hela dagen och nyss kom det en störtskur, det är kallt och höstlikt ute, brrr.
Nu ska jag köra ett pass på crosstrainern, och sedan ska jag nog faktiskt inte göra så mycket mer….eller…en sväng med dammsugaren blir det väl då…
Ha det gott och lycka till med allt ni ska ta er för!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God sen kväll!
Ösregnat har det gjort här hela dagen. Åkte iväg och jobbade några timmar, eftersom det fattades folk. Väl hemma igen var här strömavbrott och har så varit hela, hela kvällen. Kolsvart inne och ösregn ute, vart tar man vägen då ? Tänk så beroende man är…
# 29 Då kan man sätta sig rätt upp och ner i en stol och bara vara. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 30
Försökte med det…men det blev så trist! Slutade med att vi åkte till stan och åt mat ( vi kunde ju inte laga mat hemma ) Då vi kom hem igen var strömmen tillbaka…