Godmorgon 10:e Augusti
[](gallery.aspx?typeid=1&catid=7&collid=132&sgparent=5&catname=Cats&collname=Cuddly Cats "Cuddly Cats wallpaper collection")
Har haft en sån där vaknatt och maken har nog haft fnatt på mig… Men här har rensats. Gått igenom alla mina garderober och byrålådor med en enda intention. Allt som sitter för tajt, stramar och inte längre passar de nyare former min kropp liksom envetet valt att inta - bort! Bara bort med dem. Jag vägrar banta eller plåga mig i ett gym eller annat bestialiskt.
Bara ta fakta, man lägger på sig lite med åren och kanske lika bra det - eller vad är snyggare? Putmage eller russinmage?
Hoppas alla ni andra fått er skönhetssömn!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
God morgon Evrekaw, det var ju också ett sätt att genomgå nattimmarna
.
Man lägger på hull för att rynkorna i ansiktet inte ska synas…jag vet..när man sedan försöker lätta några kilo så är de de första att träda fram, så här blir valet mellan ansikte eller kropp!
God morgon alla LK.are önskar er an bra dag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon allesammans 
önskar er alla en skön dag!
Hej Evrekaw och Cristine och alla andra!
På tal om vikt så har jag sett många allvarligt sjuka människor fara mindre illa i sin kropp beroende på att det finns ett hull att ta av. Då menar jag att dom inte ser så utmärglade ut som kanske en trådsmal person skulle ha gjort!
Det finns människor som vill gå upp i vikt också och dom pratar vi inte om i detta fall. Respekt till alla!
Säger som Cristine ett mjukt och gosigt hull har mindre rynkor. Många i våra åldrar bantar och ser då sen ut som ett russin i sitt ansikte.
Huvudsaken är att vi hittar igen oss själva och mår bra och ser oss om i världen och ler och njuter av vår tid.
Var som du själv vill … då trivs du bäst 
/ kram från Spanaren med hull på sin kropp 
Evrekaw god morgon o alla ni andra med.
Helt rätt inställning. Fyll ut vecken…Håller med dig.Inte pina sig..
Spanaren..Så rätt tänkt….
Ja då vill jag bara önska er alla en fin dag. Med vad ni nu tänker göra eller måste göra, så som jobb o dylikt..
Lena här borta i burken…
Lena.P är jag i verkliga livet.

God morgon!
Så länge man trivs i sin kropp och hälsan inte äventyras åt vare sig det ena eller andra hållet får folk se ut precis som de vill. Vackrast är de människor som är stolta och bekväma i sig själv, vare sig de har några kilo för mycket eller är smala (förmodligen mår de mycket bättre oxå =).
Idag tittar solen fram mellan molnen och jag hoppas det håller sig, vill gärna ut i skogen ikväll och kanske fylla på blåbärsförrådet… =)
Ha en härlig tisdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon, nu är det frukostdags! Sen ska jag till Östansjö och hämta en kompis. Vi ska åka via Hallsberg, Pålsboda, Kilsmo, Brevens Bruk, Högsjö, Vingåker till Julita för att gå där idag, och så lunch där förstås. Vi hoppas på uppehållsväder.
Ha det gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!
Va???…..Det regnar inte!!!! 
Ha en bra dag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#7 nej det måste väl ta igen sig någon stund 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon,
Ack så sanna ord Evrekaw. Men jag tillhör nu de som faktiskt vill bli av med min övervikt. Har ju kunnat konstatera att jag lagt på mig 15 kg på 1 år, beroende på antideppmedicinen.
Min doktor ringde i morse angående svackan jag är i, och sa Höj dosen till 2 tabletter om dagen. Men jag vägrade. Det är inte bra med ett för högt BMI, och jag får problem med knäna om jag är för tung. Så någon doshöjning blir det INTE. Jag hoppas jag orkar kravla mig upp ur svackan ändå.
Kompisen kommer förbi här någon gång på eftermiddagen och plockar upp mig. Vi sticker till Karlskoga idag och blir borta till fredag.
Så jag kommer att vara tyst här några dagar.
Ha det gott allesammans!

#9 Att träna ger samma effekt som att ta psykofarmaka. Nu menar jag inte att man kan hoppa över sin medicindis, jag menar att man ska komplettera för att sedan ev kunna sänka sin dos.(Min man äter oxå "deppmedicin" o löptränar för att må bättre) Jag vet ju att du skaffade en PT, hur går det? Har du slutat träna med honom?
Njut nu av din ledighet som du så väl behöver så kan du väl ta tag i resten efter sommaren =) ;-)
Ha det riktigt gott i Karlskoga så ses vi när du kommer hem! *Kram*
"Du har alltid två val"
#10 Nejdå har inte slutat med PT:n, har bara "semester" den här veckan! Fortsätter köra som vanligt nästa vecka.
Men när det gäller mig, har jag en lite svårare variant med melankoli och aptitförlust. Det gör att jag får svårt att få i mig den mat jag behöver, därmed saknas energin för träning. Tabletter är ett måste, jag har haft så många återfall att alla läkare jag träffat rekommenderat att INTE sluta med medicinen. Visst har även jag drömmar om att kunna sänka dosen, kanske t o m sluta så småningom, men för närvarande är det en utopi eftersom jag är så känslig.
Vad för typ av depression har din man, utmattningsrelaterad eller egentlig?

#11 Han har ångest och depression som aldrig kommer att lämna honom. Han har bara bättre eller sämre perioder. Han går på KBT och har lärt sig att leva med det, det är mest jag som känner honom så väl som vet när han har det riktigt jobbigt. Man ska inte försöka sluta med tabletterna själv, har sett så många som åker dit dubbelt upp istället. Huvudsaken är väl att man lär känna sig själv och vet när man behöver sänka eller höja dosen och dit har han nog kommit nu. Självklart vill ju han oxå bli tablettfri en vacker dag men tills dess gäller det att hitta alternativa vägar för ett helt och rikt liv =)
"Du har alltid två val"
halloj
tittar in och säger hej.
Här regnar det inte heller idag. kanske tyckte vädergudarna att det räckte med gårdagens skyfall.
ha en skön dag alla! 
Godmiddag!
Sol och häligt väder i södra Halland.
Vila och ta det lugnt. Promenad i skogen sedan åka till bruks ikväll o kolla på rallylydnadstävling.
Ha en härlig dag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

God middag!
Inget regn men heller ingen sol, blåser gör det och det är bra för då hinner det torka upp en del.
Ska besöka äldste sonen med familj om nån timme, måste pussa på barnbarnen, har inte träffat dom på några veckor när dom varit på semester.
Ha en fortsatt fin dag allihopa!
God eftermiddag 
Här har det äntligen spruckit upp lite och solen kikar fran ellan molnstråken.
Jag hade lite körigt i morse och hann aldrig sätta mig. Ordna frukost åt pojken som skulle vara hemma och skjutsa flickan till fritids innan jag själv skulle iväg till dialysen.
Idag promenerade jag på Kungsgatan (i Göteborg) när jag gick hem. Kulturkalaset börjar och det var massor med härlig gatumusik överallt.
Störst intryck gjorde ett par unga killar som utrustade med varsin stor soptunna i plast och två träpåkar, typ basebollträ och en visselpipa gick loss på tunnorna. Det lät som 100 trummor. Helt otroligt.
De slog på tunnorna med påkarna i olika rytmer och slog med locken plus visslade med visselpipan emellanåt.
T.om flera äldre damer stannade och hela gatan jublade och visslade när de var klara. Genomsvetta var killarna och den ene hade hela händerna fulla med plåster.
Dagens upplevelse må jag säga
/Maria