Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 836 ggr
evrekaw
0

God Morgon 26 juli

Här ör mulet men än så länge inte regn.

Idag ska jag iväg till vetrinären och ge min Norrman hela paketet. Det blir kastrering, vaccinering och ID- märkning.

Själv ska jag åka och titta på nya köksbänkar och om jag hittar några jag vill ha får jag måttbeställa.

Ha en bra dag allesammans!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

God morgon och det samma Evrekaw!.

Godmorgon på er!

Ny vecka igen, tänk så mycket saker som kommer att hända dessa dagar vi har framför oss, jag väntar med spänning  på att få veta.Glad

Ha en rolig och givande dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

God Morgon Glad

Mulet här också, det har kommit rejält med vatten, det behövdes. Uppehåll nu dock och 13 grader.

[Sisa]
0

Godmorgon!

Rolig bild, Cristine…djur är härliga!!!

Även här har det slutat regna, vädret är detsamma som hos Peter. Jag är ledig idag, kanske blir det lite gjort inomhus nu, då det inte är så varmt.

Evrekaw…jag ändrade din rubrik från juni till juli…för visst är det juli nu…

Ha en skön dag!

nillanb
0

Godmorgon på er alla Glad

#0 VAA ska du kastrera din norrmanFörvånad Jag tror inte de norrmän som bor hos mig just nu, skulle bli så glada över att bli kastreradeFlört, men med endast en svensk i husållet såå…

Mina små barnbarn kom kl 7 i morse, och vi ska baka tårta till deras mamma min dotter som fyller 26 år idag…jisses nu måsta jag och dottern vara jämngamla dåFörvånadCool.

önskar er alla en härlig dag!

Elpida
0

God morgon!

Idag är min första jobbardag efter semestern… det funkar väl och dessutom ska jag nog vara ledig på fredag för lilla pappsen kommer ner från Norrland och hälsar på. Vi träffas bara vartannat år så det gäller att passa på!

Ha det så gott idag med kastreringar, födelsedagsfirande och allt ni ska ta er för!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka till alla Ni som jobbar idag…första dagen efter semestern!

evrekaw
0

Tack Sisa… Typiskt mig att vara sådär morgontrött och trög i huvudet… Tydligt bevis där, när jag inte ens får till rätt månad.Skäms

Hittade jättefina bänkskivor som jag nu måttbeställt. Mitt kök blir sakta men säkert som jag vill ha det. Har dessutom köpt kakelfärg för att måla kaklet vitt, för då blir jag äntligen ´kvitt allt rosa.

Köksluckorna är bytta till vita istället för rosa och golvet är i grå-svart klikers nu - inte rosa.

Men förmodligen får jag inte göra det själv… Min man är bra på det där.. Han fattar aldrig min taktik. Jag köper grejerna som behövs, sedan sätter jag igång, och då kommer han genast och tar över. Jag duger inte för han är perfektionist…

He, he… kvinnans list…Tungan ute

Anders 50
0

God morgon!

#0 Hoppas "Norrmannen" har hunnit med och springa runt till katt-damerna och lämna återbud nu innan kastreringen! Flört

Här tittar solen fram då och då mellan molnen, 18 grader.

Det verkar bli en fin dag.

Ha en likadan….

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Godmorgon, regnigt, kallt och tråkigt här också Rynkar på näsan. Sambon har börjat att prata om att vi skulle åkt till Grekland senare på vår semster… men det går ju inte att tänka så innan - går ju inte att veta när vi bokar vad det ska bli för väder fram på sommaren.

Idag ska jag åka och hälsa på en kompis som har kattungar, och innan dess titta in på outleten för porslin i Vingåker.

Ha en bra dag alla!

Hoppas att det gick bra med hunden Evrekaw

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Bergspuman
0

Godmorgon alla.

Jobbar på. Min far ska knoppa en natt till, visade det sig. Han sa att han inte ville vara till besvär, men han har redan hunnit klanka på att jag inte har radio, att min TV inte har fjärrkontroll, och fått mig att spika upp ett lakan som draperi för ingången till sovalkoven. Suck.

Men imorgon åker han.

Jag gillar min pappa förvisso, men han har en del irriterande ovanor för sig.

[GunillaF]
0

God morgon

Molnen hänger tunga över hustaken men det är iaf uppehåll just nu.

Jag hoppas det ger sig med regnet tills i morgonkväll när vi ska ha surströmmingsfest här hemma hos mig. Det är på nått sätt bättre att få sitta ute än att förpesta innomhus.

Ha en bra dag

aggeelin
0

#11 åååå surströmming… Cool

Cristine
0

Åhhh vad skulle man göra UTAN GOD MORGONTRÅD,så mycket roligt man får läsa när man kommer in. Jag minns när jag var medis på UJ, då klagades det där över att den var onödig och tog upp plats så den togs bort och med den gick jag också!

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den enklare varianten, men gott ändå! Glad

aggeelin
0

#14 mmm så gott… nu är det snart dags för årets inläggning…

vi brukar lägga upp vår och dekorera med vackra blommor, en tradition hemifrån mina föräldrar,

Cristine
0

Men Anders du är ju inte norrlänning! Äter man surströmming där du bor också?

Anders 50
0

#16   Givetvis…här är det många som gillar det. Jag lärde mig äta surströmming första gången jag var uppe i Jämtland.

evrekaw
0

Nu är norrmannen kastrerad, vaccinerad ID-märkt och klar. Ingen vildhavre har hunnit såtts… Min man tycker synd om honom som aldrig i hela sitt liv kommer att fåTyst

Anders 50
0

Stackars katt…..Gråter

Cristine
0

Förfärligt..Rynkar på näsan

Men en del vill ha ändå.

evrekaw
0

#20 #21 Vad ni tramsar…Skrattande

AnnL
0

God eftermiddag!

Efter gårdagens blåst är det nu åter sol och ca 23°

Hem kommen igen efter att varit o hälsat på gamla bowlarkompisar igår. Smörgåstårtan jag hade gjort uppskattades verkligen.

Nu blir det en fortsatt lugn eftermiddag och kväll.

# 21 Det man inte vet saknar man kanske inte. Obestämd

Ha en skön dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Godkväll alla.

Här kommer en som är seg efter första arbetsdagenObestämd

#14 Surströmming…jag säger bara…fy f*n

/Maria

Anders 50
0

Godkväll!

Vilken ljuvlig julikväll! Absolut vindstilla, inga knott, inga mygg och här sitter jag inne vid datorn!  Förvånad

Men jag ska strax ut och ta en tur med hundarna!  Glad

Toyan
0

God kväll!

Kylig morgon, endast 12 grader och fuktigt, nu är det 15.

Otroligt vilken temperaturskillnad mot förra veckans 32 grader men jag får ju mer gjort här hemma nuGlad

Har jobbat idag och diverse annat som skulle göras, nu sitter jag här och njuter av att få vila fötterna.

Ha det fint resten av kvällen.