Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1139 ggr
Cristine
0

God morgon 24 juli.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland kommer tankeverksamheten(vilket lång ord) inte igång förrän jag inmundigat en stor mugg kaffe, det är konstigt vad drycker och mat kan påverka kroppen. Nu är de spännande dagarna här när man får postlådan full (av räkningar) och spänningen går ut på "ska pengarna  räcka till alla räkningar"

Ha en härlig lördag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Godmorgon Cristine o alla andra!

En mulen dag o ca 18°

En perfekt dag för att vara i trädgårdlandet o rensa lite ogräs. Bromsarna har lugnat ner sig så det går att vara ute. Ska sen göra en smörgåstårta som jag ska ha med på fest i morgon.

# 0 Juli månad är inte så rolig här heller, den går precis ihop. Förvånad Många räkningar och sen ödslar man väl lite mer pengar på sommaren.

Ha en fin lördag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

nillanb
0

Godmorgon på er alla Glad

önskar er en härlig lördag!

Maria
0

#2 Hos mig är det lördagFlört

Godmorgon alla oavsett dagOskyldig

/Maria

nillanb
0

#3 Hmm ja det är det hos mig oxå…nu Flört

Maria
0

#3 HahaSkrattande

/Maria

nillanb
0

tanten är lite förvirrad Cool 

tiden går för fort och hela huset är fullt av norrmän Skrattande

Maria
0

#6 Ja, norrmännen förklarar det helaOskyldigFlört

/Maria

Anders 50
0

God morgon!

Idag är det ingen sommar här, endast 12 grader. Ganska skönt faktiskt!

Ha en bra dag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Elpida
0

Morrn morrn
Här är det inte heller någon vidare sommar  idag, duggregn och kyligt - fast jag tycker ju inte det är så himla sköntSkrattande. Naturen behöver regnet så det vore lika bra det öste på ordentligt i stället så det kan bli fint igen!

Idag blir det fullt ös och huset fullt med folk, bäst att sätta igång och städa det sista…

Må så gott!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

chik
0

Norrmän i detta hus med.

Smörgåstårta!1När skulle vi komma??

ja tiden går fort. förra vekan så tappade jag en dag..Vet inte vad den togvägen. Var la medvetslös..

Önskar er en fin dag.

Pengar!!Dom rullar dom……

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

God Förmiddag Glad

Här är det soligt och fint, 20 grader och frisk vind. Inatt har vi haft 9 grader som lägst.

Jag vattnar och vattnar eftersom det inte vill regna. Nu måste jag fylla vattentunnorna ute med slang. Gurkorna ska ju ha minst 30 liter om dagen.

Vetet har väl ett par veckor kvar.

Anders 50
0

#11 Här kom 25 mm regn i går kväll och förra veckan kom 21 så jag är ganska nöjd.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#12 Ja det låter förnämligt. Här har kommit 6 mm under förra helgen, annars ingenting sedan i början av juli.

evrekaw
0

Hej!

Det enda jag har inplanerat denna dag är att vara chaufför åt min dotter. Bara hoppas nu att min make kom ihåg det och tog min bil till vernissaget. Jag behöver ju hans med dragkrok…

#6 Hela huset fullt med norrmän!!!Förvånad

Jag har bara en och han ska kastreras på måndag…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

aggeelin
0

Godeftermiddag alla. Här är det kallt och jag fryyyyserr, längtar efter värmen Cool. Det kunde åtminstone regna så det vore någon nytta med att frysa…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

Goeftermiddag

Vi var ute med hundarna på promenad och det var jättevarmt och skönt fast det var mulet.

Sedan var det dags att besöka den årliga knallemarknaden här ute på ön. Då blev det ett väderomslag och det börja blåsa kallt och regna. Jag höll på att frysa ihjäl i mina tunna kläder.

Typisk att väderguden väljer just denna dag att ge oss regn - den enda dagen det kunde ha fått vara fint.

naja… nu är vi hemma igen och får se fram emot en god middag i skymningsljuset Glad

[MargaretaA]
0

Sonen har fixat nytt bredband som går sanbbt som en blixt. Tyvärr märker jag inte det - det går lika långsamt som den gamla vanliga dongeln jag brukar använda.

Är det fokus som segar eller är det dags att ringa Telia och klaga?

Maria
0

#17 Har det inte med att göra hur långt ifrån själva "stationen" man befinner sig. Jag har för mig att det inte hjälper med hur snabbt bredband som helst om inte de andra förutsättningarna klaffarObestämd

/Maria

[MargaretaA]
0

Ingen aning, men vi är nära Stockholm så det är sannolikt inte det som är problemet….

Maria
0

Min son arbetade på Telia i flera år och då sa han när vi skulle uppgradera att det var onödigt för det skulle ändå inte gå snabbare. Han mätte från närmsta "vad det nu var" i närområdet och vi bor i Göteborg.Obestämd

Men som sagt själv har jag ingen aning…

/Maria

[MargaretaA]
0

Nej det är knepigt sånt här. men nu går det snabbare igen. Det kanske bara var ett tillfälligt dipp Obestämd

[peter54]
0

Fick just ett sms från min fru. De befinner sig på färjan hem från Gotland.

Det är storm på havet och 90% av alla passagerare ligger och spyr. Tonvis med spyor och massor av godispåsar över hela båten.

Alla butiker som säljer ätbara saker har stängt, färjan är mer än 90 minuter försenad pga vädret. Nästa färja från Gotland är inställd.

Maria
0

#22 Hoppas din familj inte tillhör de sjösjuka typerna…Obestämd

/Maria

[Sisa]
0

Godkväller!

Hoppas din familj kommer hem välbehållen, Peter…huva!

Ni som har norrmän i huset, jag tycker dom är härliga, särskilt språket!

Ha en fin kväll!   Kyss

[peter54]
0

#23, #24 Jo de var sjösjuka allihop utom en, pappan i den andra familjen. Nu är de iland och pojken sa att det vara hans värsta dag i livet. Värre än den dag för två år sedan när han fick två getingstick när vi var på Kolmårdens djurpark.

Maria
0

#25 Vilket äventyr.

Inget trevligt i stunden men något att minnas i framtidenObestämd

/Maria

AnnL
0

# 25 Tur alla kom hem välbehållna. Inget roligt att vara sjösjuk.

Här har det varit perfekt väder för arbete utomhus idag.

Har hunnit med allt som skulle ha gjorts i veckor.

Trädgårdslandet är vidgjort, bilen tvättad o städad, gräsmattan klippt vid vår uteplats. Sen har jag gjort smörgåstårta och varit på långpromenad med lilleman. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

#22 Stackarna vilket avslut på semestern. Skönt att de är på väg hem så du slipper vara orolig.

[GunillaF]
0

Go kväll.

Större delen av dagen har vi varit vid en fin liten sjö. Bad och sol.

Vi åt medhavd mat och hade det väldigt bra. Barnbarnet sov middag på en filt under ett parasoll.Glad

Ha en fortsatt trevlig Lördagskväll.

Denna kommentar har tagits bort.
Cristine
0

Go'kväll på er alla

#21 Med datorer är det alltid upp och ned.

# 27 Jobbig dag du haft Ann.

#28 Det låter trevligt  Gunilla!

Jag har just suttit och beundrat solnedgången

aggeelin
0

#22 usch så jobbigt och ändå sån tur att det gick bra till slut!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

… och nu meddelas det att det är översvämningar i Slite, så familjen åkte ändå hem i rätt tid.

Flört