Är jag ensam...
om att ha bruna ögon härinne?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har blå eller kanske mer grå
Har också blå ögon…men bruna är vackert! 
Gröna
Zabelle
Blå.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Blågröna tror jag
/Maria
Har en brun ring runt pupillen, arv från tidigare släktingar - mormorsfar och farmorsfar, som hade bruna ögon. 
Mina får man nog kalla melerade.

Gröna med bruna stänk, från mormor
Nej då cristine,, här finns en till som är brunögd,,, men de skiftar lite granna,,,Inte riktigt nötbruna,,,
Jag har blå-grön-gula, men två av mina barn har bruna, skiftar ibland i grönt!
Lägger in en bild på tre av barnen och deras nya kattunge Räkan som kommer till oss om några veckor! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
# 9
Så söta…både barnen och kattungen! 
Förlåt trådkap och bilder och allt, men Tack Sisa!
Deras far har dessa bruna ögon, brunt är dominant anlag väl? Kan en brunögd person få blåögda barn? 
Medarbetare på Chihuahua
# 11

#11 Svar ja, om denne brunögde person har minst 1 anlag för blå ögon, dvs. en förälder med blå ögon.
Se bara på kungaparet och deras 3 barn. Kungen har blå. drottningen bruna. Drottningens far har blå ögon. Två av deras barn, Victoria och Carl Philip fick bruna ögon. Det tredje, Madeleine, fick blå ögon.

Jag har blå med bruna stänk i
. Den äldsta dottern har blå, mellan bruna, minsta melerade (lite grön-blå) och maken har gröna
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#13 Tackar! Två minsta har klarblå och deras pappa har nästan samma färg som jag, dvs melerade! 
Medarbetare på Chihuahua
Äldste sonen har gröna ögon, näste har bruna och näste med, av tvillingarna har han då bruna och dottern blå.
Pappan till den äldste var grönögd.(spanjor)
Pappan till de andra är blond och blåögd.(spanjor)
Min pappa var mörk och brunögd medans mamma var blond och blåögd.
Med mig är det så här, att min farmor var den enda av totalt nio syskon, som hade blå ögon. Annars hade kanske både pappa och jag fått bruna vi också ha ha.
Även min mormor fick blå trots att hennes pappa hade bruna, nästan svarta ögon.
Det där anlaget för bruna ögon syns hos både mamma, min ene bror och mig i form av att de har bruna fläckar i ögonen och jag har den där bruna ringen.
Mina barn har gröna, bruna och blå ögon.
Pappan till äldste hade gröna, och pappan till de andra har ljusblå och var blond(nu vithårig) trots att han är Spanjor. Tänk att jag var tvungen att åka ända till Spanien för att träffa en blond man.
Pappa hade svarta ögon och mamma ljusblå.
Alla i familjens fem generationer har blå ögon utom min son som har grå/blåmelerade med i vissa ljus lite stänk av grönt.
Är det inte fantastiskt hur många olika nyanser av blått det finns? 
Varken jag, mina föräldrar, eller min styvfar eller mina tre syskon har exakt samma nyans av blått.

Ensam är inget man är, det är nåt man känn… jahaa, ögonfärg! Jag har mörkblå med liite grönt i om man tittar noga.
=)
Melerade står det i passet.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.