Vilket material ska...
trädgårdsmöblerna vara utav? Just nu är möblerna som ser ut som rotting men är av plast jättepopulära och snygga.
Konstrotting heter det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker de här nya materialet konstrotting verkar bra. Har ingen aning om det är miljövänligt dock.
Vad som stör mig mest på detta nya "konstrottingmode" är att trädgårdsgrupperna ser ut som svulstiga vardagsrumsmöbler
/Maria
det beror väl var de ska stå…!
..svulstiga konstrotting funkar väl i en nygjort inglasat "uterum",
gammeldags årligen ommålade trämöbler ute i gräset,under träden.
Jag har nå´tt i alluminium(?)."odlad mahogny" o nät-tygsittsar
de funkar på min veranda ..
jag har/är lite sugen på ett set i järn och trä,litet cafe`bord o två stolar,ståendes på några plattor ,bland buskarna,under ett träds skugga,är väl omodernt men.. :- )
penke

Jag har utemöblen på altanen i plast. Plast för att jag är lat, de behöver inte underhållas. De är dessutom mer lättskurade då någon fnattig okastrerad hankatt får för sig att spraya revir här.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Ute på gräsmattan har vi några gamla skruttiga trädgårdsstolar med järnrörsstommar och ribbade furusitsar.
Min fru har föreslagit att vi ska kasta bort dem flera gånger, men jag bara älskar dem, anspråkslösa, lätta att flytta omkring och faktiskt mycket sköna att sitta i.
Fula, javisst, men då behöver man inte vara så rädd om dem. Det går bra att ställa sig på dem om man behöver. Man kan ha dem när man målar eller annan grövre verksamhet utomhus, sågning, borrning osv.
Om man vill kan man ju bara snygga till dem, lite ny färg och en omgång lasyr och olja så är de som nya.
Perfekta utemöbler helt enkelt 
Jag har två stolar av något tunt, moskitovävsliknande men styvt, material. De är sköna, klibbar inte, släpper igenom luft.