Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 728 ggr
[Sisa]
0

Godmorgon 15 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är jag verkligen först, klockan är ju över åtta!!!

Kanske är ni trötta både av och på värmen ? Här är lite svalare idag, känns som att man kan andas igen.

Bjuder er en kopp kaffe och önskar dagen blir som ni önskar!

Kramisar!!!!

chik
0

sisa,God dagens på sig..

Vi har bara 20g varmt o grå väder o ingen luft känns det som.Gnäll på mig..Tungt..

Önskar er en fin dag….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Free-spirit-minded
0

Godmorgon Sisa

här kommer din frukost

Free-spirit-minded
0

och frukost till chik

[Sisa]
0

Godmorgon Chik…det var ett härligt ägg, du steker till frukost! Perfekt tillsammans med ett glas öl…

Free-spirit…vilken frukost!!! Tack, jag tar den på sängen! Kyss

Kanske vi kan göra morgontråden till frukosttråden,

istället för vädertrådenFlört

Maria
0

Öl till frukost är bra. Mycket B-vitaminer.

Godmorgon allaGlad

Här i Göteborg så har det  precis dragit fram ett åskväder med ett enormt regn. Vi har extra isolerglas i uterummet och jag trodde det skulle sprickaFörvånad Det är 20 grader ute nu.

/Maria

chik
0

Tackar.O hår ett blir så fint.ja in i dimman redan klockan Åtta..Med en riktig frukost..

En tackar o dricker….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

God Morgon Glad

Här är det klarblå himmel och soligt som vanligt kan man väl nästan säga nu. temperaturen är sval , 21 grader just nu och man kan sitta och njuta av sen frukost på altanen med hela familjen.

Vi har klarat oss hel från åska och någon regndroppe har vi inte sett till på minst två veckor.

En ljusrosa doftros som jag hittade under spirean.

Bergspuman
0

Solig God Morgon!

Det var en underbar morgon i Uppsala. Precis så här ska sommarmorgnar vara tycker jag. Lagom varmt. Klar luft med en både mild och sval bris. Soligt men inte stekande.

Jag är trött för jag har inte sovit så bra i natt. Vilket är mitt eget fel, föll för frestelsen igår att äta en stor portion cappuccinoglass, och eftersom jag inte dricker kaffe, får den en uppiggande effekt, jatack! 01.30 hade jag fortfarande inte somnat… vaknade sedan 5.50, allt annat än pigg. Lade mig i soffan och läste tidningen och somnade om, häpp! Vaknade 6.50 igen, då blev det fart kan jag säga!

Träning ikväll, hoppas jag orkar… Får slumra på bussen hem.

Ha en väldigt bra dag alla härliga LK:are!

[GunillaF]
0

God morgon!

Solen skiner från en klarblå himmel och jag ska åka iväg till stranden och bada. Det blir första doppet i år!

Ha det bra!

Anders 50
0

God förmiddag!  Mulet idag!

Var tvungen att gå inomhus för det började faktiskt att regna, och det är bra igenmulet åt söder.

Kanske blir det lite regn som inte dunstar innan det når marken denna gången?

Och på lokalradion så sa dom nyss: "Soligt väder hela förmiddagen i hela länet"….

Att dom aldrig kan spå rätt….Skrikandes

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#10 SMHI kanske borde engagera bläckfisken de hade under fotbolls-VM, den gissade rätt varenda gång.

Flört

Anders 50
0

#11 Ja, det var ju en kul grej. Glad

Man blir så trött på vår lokalradios (Radio Jönköping) väder…de kör samma hela förmiddagen, uppdaterar sig sällan.

zabelle
0

Godmiddag

Så mysigt att få frukost när man kommer in hit, Tack tack! Skrattande

Här är solpaus idag men fortfarande varmt och skönt.

Jag har passat på att tvätta, putsat fönster och varit och storhandlat. Nu är jag rustad för vänner som brukar komma och hälsa på när de ändå är och badar, då vill man ju ha något hemma att bjuda på.

Ha en härlig dag allihop! Cool

Zabelle   

Anders 50
0

Bästa dagen på länge!   Regnar….har kommit 4 mm nu på 1,5 timme! Det blev faktiskt lite i vattentunnorna! Glad

Senast här kom något som kan kallas för regn var den 19 juni (8 mm) och dessförinnan var det torrt i 10 dagar.

Nu rapporterade lokalradion att det senare i eftermiddag ska mulna på och ev. bli lite regn! Förvånad De är bara för roliga…..Flört

lodjuret
0

Goddagens,

Idag ska husvagnspärlan in på besiktning och sen fixa och dona och göra i ordning inför semestern. Det är så kul varje år, när man åker.

Fast man måste fixa nån som tar hand om alla våra djur. 

Det är väldigt varmt här just nu, 40grader i solen….Skäms

Ha en bra dag!

[Asta]
0

Här är det också regn. jag tycker det är skönt, men maken blev lite sur. Han hade dragit fram klyv- och gersågen för att fixa golvlister. "Här har det varit perfekt sågväder i en månad och vad händer första semesterdagen när  man tar fram sågen??" muttrade han.

AnnL
0

Godeftermiddag!

En rejäl regnskur har vi fått i förmiddags. Lite sol o lite moln men ändå 25° i skuggan.

Har haft en gemensam vän på lunch idag. Nu väntar bara kvällpromenaden när det svalnat av lite.

Ha en forsatt skön dag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[GunillaF]
0

Så här fint väder var det vid sjön jag badat i, i dag.

[MargaretaA]
0

godeftermiddag

i dag var jag med vovven med ögat till veterinären på återbesök. Tack och lov slapp jag åka till strömsholm den här gången. Det gick lika bra med Täby *pust*

Ögat läker fint och han kommer sannolikt att bli helt återställd *pust*

Ha en skön kväll alla! Glad

Maria
0

#19 Så skönt att höraGlad

/Maria

Anders 50
0

#19 Vad bra!  Glad

evrekaw
0

Har varit och storhandlat mat och sedan skrapning av husfasaden, allt som flagnar. Vi har kontaktat Beckers… Färg ska inte flagna efter ett år när man följt alla anvisningar - då är det skitfärg…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[peter54]
0

#22 Ja det var ju en undersökning av husfärger som det skrevs om i text-TV nyligen, 7 av 42 husfärger godkändes har jag för mig. Resten var helt värdelös.

Vi har tur som bara använder falu rödfärg överallt utom på snickerierna. Bara borsta med en piassavakvast och sen blanda i valfri mängd linolja i rödfärgen och slabba på.

[Sisa]
0

Godkväll på er!

Idag har jag varit på sjön hela dagen…så härligt!!! Nu sitter jag här, dricker lite öl, läser era trådar och inlägg och laddar för helgen…då jag ska jobba!!!

Hoppas ni har en skön kväll!!!

evrekaw
0

#23 Min man kontaktade Beckers - och tänk - vi får ny färg och de var så ledsna…

Det hade man inte kunnat tro!Förvånad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."