Böcker som betytt mycket
Har ni några böcker som betytt mycket för er? Läsupplevelser som man aldrig glömmer?
Själv så har jag några favoriter och det är:
Måsen - Berättelsen om Jonathan Livingstone Seagul skriven av Richard Bach
Lille Prinsen av Antoine de Saint Exupéry och
Profeten av Khalil Gibran
Utan dessa böcker skulle livet bli så mycket mer fattigt
/Maria
Finns många, många…som jag inte kommer ihåg vad dom heter. Chatrine Cookson…Josephine Cox…Margit Sandemo…Nora Roberts…Sandra Brown
Jag älskar att läsa bra böcker!!! 
Av någon anledning återkommer jag alltid till Per Anders Fogelströms Stockholmsserie Mina drömmars stad, och till Vilhelm Mobergs epos Utvandrarna. Dem läste jag redan som barn och de gjorde starkt intryck på mig.
jag läser också mycket böcker, och jag tror faktiskt att jag tar åt mig och lär mig saker här och där. Men jag minns inte. Tyvärr.
Boken om San Michele av Axel Munthe kan jag heller aldrig glömma och har läst om den flera gånger.
Dorian Grays prträtt är en annan favorit av Oscar Wilde
/Maria
Jag läste förresten en bok - eller rättare sagt lyssnade på - som var helt underbar och hade det bästa slut jag någonsin läst/hört i en bok. Boken heter "Water for Elephants" av Sara Gruen.
Enligt Bokus heter den Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow på svenska.

Jag älskar böcker och har alltid någon på gång.
Ken Follet är en favorit, "Stormarnas Tid" och "En värld utan slut" är bara så bra.
Torey Hayden som är barnpsykolog och arbetar med specialundervisning för barn med psykiska störningar har gett ut 10 böcker. Oerhört intressanta och gripande.
Våra proletärförfattare naturligtvis. Moa Martinsons böcker som mitt i allt det svåra hon skildrar även har en del dråpliga inslag.
Såg att Maggan i sin signatur har Richard Back
/Maria