Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1219 ggr
Cristine
0

Hur smakar ditt kranvatten.

När jag bodde i Ljustorp ville alla som kom ha vatten för det smakade så bra. Här där jag bor är det inte gott och ändå är det väldigt stenigt och grusigt. Missfärgat är det också men när jag skickade prover så var det inget fel på det,men vem vill dricka ett gulfärgat vatten!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Vi har jättegott kranvatten, Både när jag bodde i Skåne och på Gotland var det mycket kalk i vattnet vilket gjorde att vattnet inte smakade så gott, men här där vi bor nu är det  utmärkt.

bluemary
0

Vi har mycket järn och svavel i vattnet så att försöker man dricka rå-
vattnet så åker det ut lika snabbt.Skrattande

Det blir brunt i toan, handfat, duschen o s v.

Och det fräter på ledningarna (och det gick hål - när annars om inte
på vintern när det var 20 grader kallt och grävmaskinen inte gick igenom
tjälen?). Vi hade 9 grader inomhus en tid men har tack och lov en lägenhet
i stan så vi flydde dit.

Vi satte in filter, det kostade bara 30.000 och varje gång de kommer för
kontroll så ska de "bara" ha 800:- i timmen. Skrikandes

Så nu är det o.k. men fattar inte varför det ska behöva kosta skjortan
att få skapligt vatten bara för att man bor på landet.

Bergspuman
0

Här i Uppsala är kranvattnet GOTT, t o m mycket gott. Även fast man numera satt in avhärdare i ledningarna, eftersom vattnet i denna trakt är så oerhört kalkrikt. Ett aber är att rören ofta är av koppar, blondiner kan om de har otur få grönskiftande hår!

Det märks stor skillnad bara man kommer till Stockholm, där är kranvattnet inte alls lika gott.

[GunillaF]
0

Här är det mycket bra vatten!

Maria
0

Jag tycker vårt kommunala vatten i Göteborg smakar braGlad

I sommarstugan hade vi egen brunn och tog med jämna mellanrum vattenprover.

Under diskbänken hade vi ett kolfilter som vi bytte ganska ofta och det gjorde att vattnet smakade bra och blev klart.

/Maria

evrekaw
0

Här i mellersta Sverige har vi väldigt bra och gott vatten. Men jag är tyvärr en sån som aldrig riktigt lärt mig dricka vatten… Jag vill gärna smaksätta det med något…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Asta]
0

#6 - vatten som är så gott. Jag är en vattenoman. Kan man vara det? Det ligger nog i släkten. Syrran drack så mycket vatten så hon blev nästan sjuk.

Maria
0

#6 Whisky kanskeOskyldig

/Maria

evrekaw
0

#8 Yes! Med fryst vatten i kubform i…Cool

Maria
0

#9 HeheSkrattande

/Maria

[Asta]
0

#9 - man ska inte ha is i whisky!! Då tar du ju bort smaken.

evrekaw
0

#11 Tsss utan är den ju pissljummen - urk…

[Asta]
0

Det SKA den vara!!! Möjligen kan du sätta i lite pissljummet vatten - men inte is!!

Ryser som den whiskyälskare jag är.Skrikandes

Maria
0

#13 Håller med Asta. Rumstempererat vatten.Flört

/Maria

Cristine
0

Egentligen ska wiskeyn drickas som konjak, men när det är varmt har jag också is i.Skrattande

[peter54]
0

Vi har fint vatten i kranen, det kommer från en naturlig källa som försörjer flera hushåll här. Den har en otrolig tillrinning, 5000 timliter.

Förr i världen fick alla som bodde i socknen här, hämta vatten i den källan, det stod inskrivet i den gamla sockenlagen. När det rådde torka kunde man åka långt för att komma till källan i Gransätra och få vatten.

Det finns en liten detalj som inte är riktigt bra och det är att vattnet innehåller för låga halter av fluor, så barnen får fluortabletter hos tandläkaren.

Anders 50
0

Jag har egen brunn och vattnet är helt ok, men det kunde vara bättre.

Vill man ha extra gott kaffe så får man hämta i en källa i skogen!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Vi har egen brunn och jätte gott vatten. Vi har också mycket mineraler i vattnet. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Det konstiga är att vattnet som rinner till brunnen är gult medans springkällan som dyker upp i garaget varje vår har ett exelent vatten, men det är väl för att det är snösmältning.

chik
0

Cristine. har ni kollat så att brunnen är tät vid ringfästena???

Här dricks bara Öl.Inte piss ljumen wisky-konjack urk. Smaken är som baken delad.Tur är det.Får jag ha mina öl själv.Tyst

Dricker mycket vatten från egen brunn.Som jag tycker är gott..Har inte testat det.Det man inte vet har man inte ont av….

Men när vi flyttade hit så smakade vanet inte bra. Men jag tänkte att det är väl bara för att det inte är så mycket kem i som det är i komenalt, som vi hade haft innan..

Men i alla fall så kom en bekant upp o jag bad han smaka på vatnett o han konstaterade att -Det på gick en PROSESSFörvånad URK!!!!! Han o sambon ner o kollade o vad var det??? Jo Fullt med döda Möss-Prosessen.. Vad vi spydde o sambon blev helt galen…

Ringde slamsugaren, som skrattade o sa.-Du låter ju så pigg så sälj det som hälsovatten-skämtare var mannen..

Dom kom o gjorde brunnen som ny.Med tvätt o desellering. sen ny sand kalk snäckskal tätning av ringar. så nu har vi gott vatten..o jag dricker så mycket vatten.

Lena.P är jag i verkliga livet.