Komma i tid
Personer som inte är punktliga slösar med andras tid som om den vore deras egen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är förbaskat oförskämt att inte komma i tid.
Jag blir fruktansvärt irriterad på människor som inte kan hålla avtalade tider. Morrrrr
/Maria
Gillar inte heller människor, som inte kan hålla tiden…försöker alltid komma i tid själv 
Jag har svårt att tro att människor bara struntar i att passa tider utan anledning,bara för att dom inte bryr sej (även om det säkert finns endel som gör det) Men dom flesta vill nog kunna hålla sina tider och kämpar och försöker så gott dom kan,men det kan finnas omständigheter som inte andra känner till som gör att folk blir försenade.
~ mayolica ~
Visst kan man bli försenad av olika anledningar. Det kan drabba alla men det finns de som alltid blir försenade och då får man faktiskt starta tidigare med vad man ska göra anser jag.
Har man t.ex barn som strular på morgonen så är detta inte en orsak att komma försent de flesta dagar utan då får man helt sonika gå upp tidigare.
/Maria
Det finns folk som har s k transportångest. Har själv stått hemma hos en väninna, som förr jämt kom för sent, och sett hur hon virrar runt och är oorganiserad. Inte tillräckligt fokuserad helt enkelt.
Finns också folk som med sin sena ankomst vill påskina att de har hemskt mycket att göra…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Fast de som verkligen har mycket att göra brukar komma i tid. Annars hinner man inte.
Precis!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Jag blir också irriterad när folk kommer för sent utan verklig orsak.
Själv brukar jag passa tider och ska jag resa nånstans så vill jag inte komma flåsande i sista minuten.
jag tycker att man hellre kommer Fem minuter för tidigt än för sent..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är där en kvart innan!
Någon gång har jag kommit för sent men då har det varit taxin som ställt till det och det är en annan sak jag verkligen avskyr..att taxibilarna aldrig kommer i tid hur tidigt man än beställer dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har en familj i vår umgängeskrets som alltid kommer för sent, nästan som en klocka och de skojar själva om hur svårt de har att passa tider.
Numera brukar vi säga kl 12 till dem om alla andra ska komma 13, då finns det en chans att de hinner.

Det finns de som aldrig kan hålla tiden någon gång.
Jag tycker att det finns allvarligare problem här i världen än att haka upp sej på några minuter hit eller dit,det brukar ändå vara den som är sen som blir mest drabbad själv. Kommer man tex en kvart för sent har man kanske missat något intressant, man kan ju inte förvänta sej att andra alltid ska vänta med allt och anpassa sej efter den som är försenad.
Om folk verkligen beter sej så barnsligt att dom medvetet kommer försent för att lura folk att dom har mycket att göra,då tycker jag mest synd om dom för då mår dom nog dåligt med sej själva.
~ mayolica ~
Jag är alltid minst 10 min innan bestämd tid. Det värsta jag vet med folk som inta kan hålla tiden om det inte hänt något speciellt som gör förseningen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.