Inga insekter!
Jag undrar vad som hänt när man inte ser en fluga, geting, bin eller myggor. Det enda jag sett i min trädgård är skalbaggar och myror.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det är för kallt för de pollinerande insekterna nu. Trist, för då kan det bli dåligt med pollinering av fruktträdens blommor.
Här har körsbären blommat i en vecka och äppelträden är precis på gång, päronträden kommer väl om några få dagar. Det blir dåligt med frukt även om det är rik blomning när det inte finns pollinerande insekter i luften.
Visste ni förresten att hela mänskligheten skulle dö ut på fem år utan bin?
#1 Berätta mer.. skulle vi dö ut?
Här ser jag att det blir röda vinbär men tror inte stt det blir äpplen eller plommon. Iofs är träden så unga så de ska väl ingen frukt ha…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Skönt så länge man slipper myggorna i allafall…och kan vistas ute om kvällarna! Här är så mycket mygg om somrarna, att man måste gå in och stänga fönster och dörrar till slut…man står inte ut! 
Ja skönt för oss men fåglarna blir utan mat.
Kom hit och hämta lite,jag har redan blivit myggbiten både på halsen och benen,samlarbina surrar som tokar i träden,och fjärilarna är så vackra,har även plockat mördarsniglar och bränt upp dem i tunnan,så här ser vi ingen skillnad,blommor på alla träd,äpple päron körsbär plommon,jordgubbarna har massor med blommor redan
Fjärilar har jag gott om!
Här är också ont om pollinerare. Vi har dock ganska många humlor och några steklar så jag hoppas att vi får lite frukt.
Annars får man gå ut och polinera själv
Jag matar gärna fåglarna…bara jag slipper myggen! 
#8 - ta en pensel och springa runt. Undrar vad grannarna tänker?
Jag s….r i vad de säger
.
Jag tror inte de blir förvånade över något jag gör..de har hunnit vänja sig på två år.

var inte orolig Cristine, de är hos mig! 
#2 Ja, det är visserligen en överdrift att detta skulle gälla enbart bin, det handlar snarare om en massa pollinerande insekter.
Utan dessa skulle vi inte få någon gröda alls. Bara i Sverige finns exempelvis 260 arter vildbin, 40 arter humlor och 400 arter blomflugor. Det är dessa insekter som ser till att vi får mat.
#3 Vi har massor av mygg redan och vi har redan satt in myggfönstren i alla sovrum.
Jaha ja..jag har fått åkt och köpt fågelmat.
#14 Det är tur att de finns
# 14
Vi har också massor av mygg…och myggfönster i alla sovrum! Men har du nåt bra tips, om hur man slipper myggen utomhus ? Dom kan faktiskt förstöra hela sommaren…
#16 Nä, man får försöka ha kläder och MyggA, men annars vet jag inget bra knep.
För två år sen var det väl tror jag, som det var sådär vansinnigt mycket mygg.
Då gjorde jag ett test och satte på mig jacka, mössa och ett par kakifärgade byxor och ställde mig på trappen utanför dörren.
På fem minuter gick det inte att se vilken färg byxorna hade, de så mörkgrå ut. Det gick knappt att andas utomhus, man fick in myggor i både näsa och mun.
16,Jag som är mycket ute i skog och mark,använder alltid autan,finns på apoteket,det lämnar inga fläckar efter sig och är bra mot fästingar också,jag brukar använda deo,n,men det finns i spray också
# 17 # 18
Tack för tips…men jag tror inget hjälper mot våra myggor. Är man ute och cyklar en kväll, skulle man behöva mask för ansiktet för att inte få dom i ögonen och näsan.
Runtomkring här är massor av lövskog, och dessutom massor av vatten i skogen…myggen älskar detta 
Vad skönt att vi inte har den typen av mygginvasioner här!
Mygg tycker jag inte är något problem….annat är det med de jä*la knotten! 
Tycker inte att det är så gott om mygg (nu menar jag södra sverige) som det var förr. De både hörs och syns, men de små jä*la knotten….fy för den lede! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!