Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1523 ggr
Cristine
0

Falska skratt.

Ingenstans är det onaturliga mer påfallande än i det onaturliga skrattet.

En del tvingar fram det i alla samtal och det är påfrestande.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Falska skratt klingar illa! Rynkar på näsan

[Sisa]
0

Jag gillar heller inte falska skratt…ett skratt ska komma från hjärtat!  Skrattande

Hoppfull
0

Falska leenden, falska ord, falskt beröm… falskhet överhuvudtaget är illa tycker jag.

Som när någon med ett brett leende berömmer en och säger att man är duktig, passar perfekt för det man gör… för att sedan bakom ryggen, fast helt öppet, tala om att man inte är kompetent, att man är oetisk och inte duger till… usch för falska och oärliga människor!! De kan man verkligen klara sig utan!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

aggeelin
0

Nej falskt skratt är inte bra…. däremot är det härligt med skratt. Jag har en fd kollega som håller i "skrattseminarier" och det är härligt med skratt även i de situationerna…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

Skratt som syns i ögonen gillar jag. Skrattande

Zabelle   

AnnL
0

Skratt ska vara äkta och komma spontant. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Hoppfull
0

#5 Precis, det är sååå trist när människor ler med munnen men det når aldrig över näsan… ser mest ut som ett grin.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Ett gott skratt förlänger ju livet…Skrattande

Indiania
0

Ja skratt skall vara äkta. Håller med dig #5 Det skall synas i ögonen.

Tror de som skrattar ( oäkta ) många gånger skyler att de inte kan känna den rätta glädje.Jag är bekant med en sådan person och hennes kvitter är ganska jobbigt, det är påklistrat.

" Var nära naturen - var när dig själv "

zabelle
0

Min man tittar ofta på AFV America´s Funniest Home videos. Då kan han sitta alldeles själv och skratta så tårarna sprutar. Man måste ha lite sjuk humor, då blir livet roligare Skrattande

Zabelle   

asvensso
0

En del falska skratt kommer av osakerhet - manga skrattar for att de ar nervosa, inte for att de vill vara tillgjorda. Klassikern ar ju brollopsvideon med bruden som borjar skratta hysteriskt istallet for att avgiva sina loften vid altaret….

Anders 50
0

#10 Då har vi samma humor, han och jag. Brukar också titta på AFV. {#emotions_dlg.laughing}

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

Falskt skratt klingar illa i öronen…

asvensso..En mäniska som skrattar nervöst.-Är ju rolig.Kan ju få igång en hel kyrka….

Tror Jag…

Skade glädj. Den sanna glädjen..Sjuk humor..Har jag…

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

#12 Jag skrattar mer åt maken än åt folk som trillar och slår sig på AFV …. skratt är så smittsamt. Skrattande

Zabelle   

[Tunridan]
0

Klart man föredrar det naturliga skrattet, det är ju så vackert! Som när ett barn skrattar, det finns nästan inget härligare ljud. :-)

Men som någon sa, bakom ett konstlat skratt ligger ofta något annat. En rädsla kanske. Det är lätt att vi glömmer det när vi dömer.

Inte alla vågar vara sig själva. Jag har också skrattat tillgjort mången gång, av rädsla för att bli utanför annars…