Sura kompisar ...
Jaha nu har jag tydligen lyckats reta upp en väninna till mig. Hon ska ha grillkväll på fredag, därefter har det planerats utgång.
Nu har jag sagt att jag avstår utgången på fredagen med hänvisning till trötthet, men kommer på grillkvällen.
Då kommer det skäll om att det är dålig stil att ändra sig i sista momangen, de 2 andra är inställda på att gå ut, hon har tackar nej till en annan utgång pga detta, osv.
Suck.
Allt detta med en grillkväll med mera, gjordes upp INNAN den där händelsen på mitt jobb och min sjukskrivning på 25% maj månad ut.
Ibland kan jag undra om de är vuxna, mina väninnor. Det låter inte som om hon ovan är snart 48 år va?
Jag vägrar känna mig hemsk därför att jag är 1 av 3 st som INTE kommer med på en utgång, med hänvisning till trötthet och hälsoskäl.
Jag kunde förstå om hon blev sur därför att jag sa nej till grillkvällen i sista stund, med tanke på matlagning, förberedelser, osv. Men en utgång…?
Är hon fem år eller?
Hon försöker vara yngre än hon är iaf!
Klart du ska gå på grillkvällen. Sen är det väll upp till var och en om man vill vandra vidare ut på krogen?
Eller?
Kan väll vara kul å träffas och äta lite sen behöver det ju inte vara nåt mer. Låt dom andra gå vidare då och gå hem du. Ha så kul du kan!
Vad händer om ni har så skoj med grillningen att timmen blir sen och ingen utom värdinnan vill bryta för krogbesök?
Surar hon ihop då?

Men herregud! Säger som Mammzing… det är ju rent löjligt! Dessutom är det ju inte så att hon blir ensam kvar eller att du ringer en timme innan…
Stanna du hemma från utgången med gott samvete och känn istället hur klok du är som lyssnar på dig själv istället för på en s.k. väns surande!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.