Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 818 ggr
chik
0

God Morgon 12/5..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dagens på er….

Onsdag!!!Hur fort går det inte???

Ja. Bara o gilla läget o ta dagen som den kommer.

Ha de bra där ute.

Lena.P är jag i verkliga livet.

nillanb
0

Godmorgon på dig Chik och alla andra som sover gott ännu Glad

Jaa redan onsdag.. hinner inte med riktigt. I dag tar jag dagen som den kommer… i går fick min lill tjej gå hem från skolan hon hade fått stryk av en äldra pojke..på lunchen sparkad i bröstet och riven över handleden.

Ha en fin dag

chik
0

Nillan vad har hänt??..Krama flickanGråter

[Sisa]
0

Godmorgon!

Chik, hoppas du får en härlig onsdag.

Nillanb, känner med din lilla tjej, varför ska sånt behöva hända…önskar man kunde göra nåt som gjorde, att det blev slut på våld och mobbing bland våra barn. Vems är felet ? Gråter

Önskar er alla en fin dag…och nillanb, en kram till din dotter. Kyss

nillanb
0

#2 Oprovocerat sa läraren.. pojken med familj har svåra sociala problem.

Men det hjälper inte min nioåring.. hon var ledsen och grät så länge så läraren ville inte ha henne i klassrummet..hon fick sätta sig i kapprummet för att lugna sig… sedan ringde läraren och bad mig hämta hem henne.

chik
0

Nillan vet inte vad man säger.Man var ju inte där..Läraren kan väl inte sätta henne i kapprumet???? Skolan skall vara en tryggplats.Men dom flästa barn är så rädda i skollan….Tur att flickan har dig som Mor..Som kan ge henne styrka…..

Lena som vill förändra värden så den passar alla..

Tycker synd om Pojken med..Låter konstigt…Men den är väl en liten ensam mäniska som inte vet vad han gör….

[Sisa]
0

# 4

Så oansvarigt av läraren…kanske inte undra på att det blir som det blir. Alla såna här händelser måste väl redas ut…ordentligt! Det är inte acceptabelt att nonchalera…då finns ju risken att det fortsätter…Förvånad

nillanb
0

#5 Ja även jag tycker väldigt synd om pojken..här behövs det sättas in hjälp medan det finns tid att rädda/förändra hans sätt.

#6 Ja jag tyckte det känndes hjärtlöst av läraren att hon skulle sitta ensam i kapprummet och gråta färdigt..så att inte klassen blev störd.

Cristine
0

Alldeles fel av läraren, han skulle bett någon annan sitta med klassen och göra henne sällskap tills du kom. Nu kanske hon blir rädd att gå och så hade det inte blivit om hon fått lärarens stöd.

Helt klart ska pojkens familj sättas under lupp. Där behövs hjälp.

Jag blev så upprörd så jag glömde bort att säga God morgon till er alla.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

God morgon Glad

Soligt och fint men lite kallt, bara 8 grader. Ballongblommorna i krukan ute har grott. Nu måste jag iväg och rensa systemet igen.

aggeelin
0

Godmorgon,

#ni ovan, om skolan… jag funderar på vilken plan för sån här tillfällen som finns… att sätta den som gråter utanför blir som ett straff kan jag tycka.

Här skiner solen och jag hoppas på en fin dag att sitta inne och se ut på.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

God morgon!

Nillan…mitt hjärta blöder för din dotter och jag undrar som aggeelin..Vad har skolan/samhället för plan för detta. Borde inte pojken m fam få hjälp med sin situation??? Jag hoppas att pojken får be din dotter om förlåtelse och att det reder upp sig på bästa sätt.

Hos mig skiner solen så fint idag. Jag jobbar sista dagen för den här veckan och är långledig sedan.

På Söndag ska jag på mitt äldsta barnbarns konfirmation. Tänk vad tiden går.

Jag hoppas ni får en riktigt bra dag och en ännu trevligare helg så småningom.

zabelle
0

Godmorgon

Nillan, jag lider med dig och din lilla tjej. Skäms

Här regnar det idag, men jag jobbar ju så det kan gott regna på och kanske bli fint i morgon när det är ledig dag.

Sköt om er idag

Zabelle   

[Spanaren]
0

Nämen … skam på torra land … är detta dagens skola i Sverige Förvånad

Hela tiden så skyddas läraren och barnen undsätts inte på rätt sätt!!!!

Säger som Cristine och undrar varför ingen fick sitta med din dotter?!?!

Nillan, hoppas att du följer upp detta ärenden och framför att det var fel av läraren att göra på detta vis grr, grr.

Pojken behöver också stöd … nu … innan det blir mera av tråkigheter för honom.

Annars mår jag bra och solen skiner Glad /kram Spanaren

fotokrafs
0

Go'Morron! 

Soligt ute. Borde gå ut en sväng idag, har varit lite av den varan på sista tiden och det straffar sig. Ha det gott!

[MargaretaA]
0

jag håller med spanis! ska detta föreställa en modern skola 2010?! Förvånad jag skulle nog ta ett snack med läraren i detta läge - eller skolledningen till och med. Så får det inte går till Skrikandes

För övrigt lyser solen snällt och jag ska packa bilen och ge mig iväg. Jag hopps verkligen att det fina vädret håller i sig, men väderprognoserna ser dystra ut.

ha en skön dag och kristihimmelsfärdshelg Glad

Indiania
0

Godmorgon!

Nillan , stackars din lilla dotter somfick sitta ensam i kapprummet. Hur är det i skolorna nu för tiden? Man blir helt förstummad…….De skulle tagit itu med killen och hans problem tidigare, hoppas verkligen de gör det nu.

Tänk att behöva bli slagen och sparkad i skolan Gråter Jag säger som Chik tur att hon har dig till mamma.Kramar till er båda två! Kyss

I dag blir det sjukbesök hos min farbror.

Ha en härlig onsdag!

" Var nära naturen - var när dig själv "

AnnL
0

God förmiddag.

Nillan jag lider med dig. Vad är det som händer i skolorna. Hoppas verkligen skolan tar tag i denna pojke med familj. Pojken behöver ju hjälp. Och att läraren sätter din dotter i kapprummet alldeles ensam är ju inte klokt. Skrikandes

Glömde också säga god förmiddag så upprörd jag blev.

Här vräker regnet ner och det är rått och kallt.

Skulle tränat lite agillity idag på bruks, men det får vara i detta vädret. Är glad om det blir så pass uppehåll så jag kan gå en promenad med lilleman innan vi ska på buggkurs ikväll.

Ha en bra dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Spanaren]
0

#17 Kan lilleman bugga Förvånad 

Förlåt, men du är för härlig och jag kan inte låta bli att retas med dig AnnL Flört /kram Spanaren

AnnL
0

# 17 Haha.  Han kan dansa på bakbenen. Men buggkursen får sambon följa med på, lilleman är lite kort i rocken. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

# 18  # 19

Ni är för härliga…skulle också vilja se lilleman bugga…Flört

[Spanaren]
0

#19 Jag älskar din humor … tack Kyss  och även Sisas och många fler med er Flört

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 - #18

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

nillanb
0

#17 #18 Laughing 1 Härligt !

Bergspuman
0

Usch Nillanb, låter för hemskt det som hänt med din tös! Du får pyssla om henne extra. Och sedan måste ju grabben få klart för sig att han gjort helgalet. Skolan måste ta krafttag!

Jag är glad idag, har sovit som en sten i natt (visserligen tack vare en insomningstablett, men i alla fall) och guess what - RYGGVÄRKEN HAR SLÄPPT!

För första gången på tjaa… sisådär 3-4 veckor, har jag INTE ONT!

Jag tror den här 25% sjukskrivningen kommer att göra susen. Jag märker hur jag går ner i varv. Slutar fnatta på tummarna, vilket är mitt främsta stresskännemärke.

Nu är det ledigt 4 dagar, ska bara njuta och ha det bra, och sköta om mig!