Hur sover ni?
Hur ni sover avslöjar relationen
Sover ni sked? Då är relationen varm.
Det anser i alla fall engelska psykologen Pam Spurr, som analyserat olika sovställningar.
Sova sked, där han håller om din rygg: Han är beskyddande, men sensuell och kan nå dina intima delar om han vill.
Ansikte mot ansikte: Intimiteten håller på att försvinna och ni är för självständiga.
En i fosterställning - en på rygg: Personen i fosterställning vill ha tröst, men når inte fram till den andre.
Källa: Aftonbladet
Så klart att vi sover i sked
/kram Spanaren
Intressant artikel men inget för mej som sover med ett gäng katter i en trång soffa. Det beror på dem och platsen som blir över vilken ställning jag har.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sover gärna i sked när jag har någon att sova med. För det mesta är jag ensam i sängen och snurrar runt i alla möjliga sovställningar, hela natten.
Kul artikel…Om man sover olika från natt till natt då…kanske relationen innehåller både det ena och det andra…
#4 Jaa, så kanske det är. Omväxling förnöjer…
# 5 
Jag avskyr att sova nära någon. Under hela mitt äktenskap hade vi varsin säng. Vi låg ofta och höll varandra i handen innan vi somnade.
Jag kan inte med det där när man vaknar så fort den andre snurrar eller rör på sig, blir vansinnig. Och jag vill ha mitt eget space när jag ska sova.
Ser till att boka 2 enkelsängar om vi hyser in oss på hotell!
Däremot älskar jag att LIGGA sked, det gör vi ofta. Men utan att sova :-)

Oj då….
…min sambo jobbar sex nätter i veckan
.
Jag snurrar som en propeller & har ingen koll på hur sambon ligger
.
När vi har semester ihop så är det en prövning
…….jag är ju van att snurra runt i heeela sängen…tralala 

Jag tycker att det är urmysigt att ligga sked men kan inte sova så på grund av min värk.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Visst är det mysigt med sked en stund, men när det är dags att sova blir det rygg mot rygg - undras vad det betyder? 
Oj, jag tror vi hinner med alla varianterna under natten.
#10 Jag undrar om inte det betyder att: "Jag litar så mycket på dig att jag törs vända ryggen till"! 
#10 - precis så gör vi också.
ja det gör det nog 
Sova sked är underbart när man inte är i klimakteriet
/Maria
sovandes har jag både blivit anklagad för att
snurra som .. o snarka
när jag egentligen bara har gulliga ljud för mig..o sover som en ängel….*tindrar*
sova sked..somna sked tycker jag om
både att bli omhållen och hålla om
känna värmen/smek o doften/hår i ansikten *ler*
penke
singel nu..
En liten stund går det nog att ligga sked. (fast det kan få följder)
Med med en kropp som talar om att den innehåller en massa leder som vill ligga bekvämt, så blir det att man boar ner sig i en lämpligare ställning när det är dags att sova!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Min starkaste sida är, anpassningsförmåga. Den gäller även när jag sover. Den har jag hört som komplimang vad jag tackar och tar emot.
(Singel-snigel).

Jag skulle gärna sova sked men jag har för mycket ont och snurrar i sängen så han skulle måsta hålla fast mig då 
¤19
kul att du delar med dig Jeremina - man kan alltid lita på dig 
#20 Ja, eller hur då är vi två 
Vi har nog hela registret.
Då vi är särbo så händer det ju bara ibland att vi sover tillsammans.
Men när vi gör det så klammrar vi oss fast vid varann.
Väldans varmt och svettigt.
Sen kryper vi ifrån varann och svalnar av.
Sen letar vi på varann igen.
Skulle vara skoj å se hur vi anpassar oss efter varann om vi sov tillsammans varje natt.
vi sover i varsin säng