Du och hunden
Jag har ingen hund men mina katter följer mej som hundar när jag är ute så de små tricksen får jag göra själv för att komma ifrån dem. Jag vill inte att de följer mej ut på vägen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hundarna som jag har är gamla o lytta o sega o Feta.
Så jag får ha hur många trix som helst bara för att få dom o gå med…Tråkigt Det har gått så fort.Men nu vill dom bara lulla runt på tomten eller gå sina vägar, inte mina.
Som jag vill gärna gå upp på berget.Det är så fint där uppe o så går man ner på andra sidan.O Fia Ville inte gå upp där, utan hon tyckte vi kunde gå på vägen..Det blev till att gapa skrika hota ropa som om jag såg något. låtsas att det var ekorrar o då la hon sig.Då gick jag o Bamse så fick hon ligga där o sura..Så hon gena o mötte oss på andra sidan men hon gick aldrig upp på berget..
Tråkigt när vi blir gamla o inte orkar gå mer..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Javisst Sisa har jag gjort det
.
En annan grej jag tänkt på också är…när man varit ute på en 1 timmes prommis,så har garanterat hundarna gått dubbelt så mycket längre än jag,med tanke på att dom går lösa och hittar på både bus och annat i skogen och på grusvägen,jag skulle vilja hitta en sån där mätare så man kan mäta hur långt dom gått,fast dom alltid är nära mig.
Spike har ju inte slagit av på takten trots att han är 12 år,Snodden är ju bara 8 och har ju hela skogen som sin agilityplats
Kan man få en bättre kompis, än en hund ? Alltid lika glad och den vill ju inget hellre, än att vara oss till behag…Om också hunden får leva ett bra liv…bli ompysslad, aktiverad och känna kärlek…så mår den så bra och skänker så mycket Livskvalitét…
Allra jobbigast är förstås då vår vän blir sjuk…eller gammal. Men det ska ändå inte få ta ifrån oss glädjen av, att ha den bästa kompis i hela världen…
Naturligtvis kan man känna på samma sätt för katter! 
4,Nej man kan inte få en bättre kompis,och det gäller ju som sagt alla djur man äger eftersom man får ju ett eget personligt förhållande med dem
.
Visst är det jobbigt när dom går bort,man blir helt bedrövad
,men man vet ju då att man gjort sitt bästa och gett dom den livskvalite dom behöver hela livet,och man glömmer dem aldrig,varje djur jag haft har en egen liten vrå i mitt hjärta,och jag plockar fram den en och en i tankar och ord ofta
.
Har både katt och hund och båda är väldigt speciella för mig.
Katten Champis har sina ideér för att få som hon vill.
Silver skänker mig så mycket glädje och kärlek. Jag har en kompis med mig överallt. Vi går på agillity, tränar små trick och lydnad. Finns alltid något att göra tillsammans om man vill. 
När vi är i skogen har vi det också jätte mysigt tillsammans.
När han blir gammal vågar jag inte tänka på för då skulle mitt hjärta brista, även om jag vet att denna dag kommer. 
Silver är verkligen min bästa kompis och skänker mig mycket livskvalité. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#2 Listig vovsing du har Chik!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.