Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 637 ggr
Cristine
0

Sexig.

Kan alla vara det eller är det bara pinsamt när en del försöker?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Det beror antagligen på vem betraktaren är!Flört

[Sisa]
0

Man nästan skäms då man tittar på vissa människor…men visst kan det också vara en tjusning med, att vara sexig…Skäms

JILE
0

Jag tycker inte om det ordet, kanske lite gammalmodig jag.Obestämd

Låter bättre med utstrålning och karisma som kan  vara attraktivt, men som Gunilla säger så hänger det väl på vem betraktaren är.Glad

Hoppfull
0

Sexighet är väl inte man "kan vara" det är väl något man bara är i så fall? Vissa människor är ju oerhört sexiga och det har inget alls med utseende att göra.

Men att försöka se sexig ut, genom kläder och sätt att vara, blir ofta ganska patetiskt tycker jag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[peter54]
0

#0 Generellt säger jag som Gunilla, fast ibland undrar man …

Jag håller med om att många som anstränger sig att se sexiga ut, blir patetiska. Som exempelvis män som knäpper upp knapparna i skjortan för att visa ryan, yäck säger jag åt det.

Eller kvinnor med "plasttuttar" som visar så mycket av "boob-jobbet" att de nästan ramlar ut. Det är också så patetiskt tycker jag.

Jag såg en gång ett par damer i min egen ålder, som med stor sannolikhet båda hade inkontinensproblem, vilket förstås måste vara hemskt, men … med det minst sagt ansenliga "bakhänget" i sina knallröda halvlånga tights, såna som går till halva vaden och att de dessutom säkert vägde in i 100+kg-klassen …

Jag applåderar deras mod, men det var inte sexigt även om jag tror att de själva tyckte det. Min fru har aldrig haft så roligt åt mitt ansiktsuttryck som den gången.

Glad

JILE
0

Jag håller med Peter..ha..ha vilka stora ögon du måste haft :-)

Jag tänker på ett föräldraträff vi hade på dagis där föreståndaren hade stringtrosorna så högt att de satt upp på halva ryggen när hon satt och pratade med oss. Det blir nästan äckligt när det överdrivs…tacka vet jag gamla hederliga trosor…kan va sexiga de med.Skrattande

Bergspuman
0

Rod Stewarts låt "Da Ya Think Ya Sexy" rinner upp i min hjärna… Skrattande

Sexighet ligger oftast i utstrålning och något slags medvetenhet, ett sting i blicken, sättet att röra sig.

Anders 50
0

#7 Håller med…utom med låten.  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#7 Tänker genast på Tom Jones "sexbomb" som jag tycker han gör så bra med glimten i ögat…

/Maria

Branneli
0

6ig….kan räcka med utstrålning Oskyldig

Sen tror jag att de flesta tänker sig trådsmala i minimala kläder…..

[peter54]
0

#10 Det tror inte jag. Det är ett ideal skapat av modevärlden och syftar enbart till att locka folk att spendera för mycket pengar genom att skaffa nytt efter den senaste sexiga trenden.

Men verkligheten tror jag ser annorlunda ut. Be någon rita en människa av motsatt kön. Ingen ritar en trådsmal man eller kvinna.

penke
0

funderar på vad ni skriver..

det är nog som med skönhet
vad,ligger i betraktarens öga

höll på att säga..pinsamt
på ett sätt ja, någon som "objektivt" inte är ..sexig
och sätter på sig /klär ut sig i  s.k 6iga attiraljer
(tangakallingar som magen döljer/raffBH som ekar tomt)
joo,det kan vara pinsamt,kontrasten/saknaden av sexighet kan verka MER påtaglig
men,(förhoppningsvis) inte i partnerns ögon.. :- )

funderar mer,på vad det är som ..är sexigt
det är väl mer än färgen på underkläderna eller antalet CC i bysten/brallan ?

penke