Mina älskade husdjur.
Mina katter börjar bli gammla, nu är de 14 år(98).
Jag minns när de var små.
Lägg gärna in ett foto när dina var små.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vad söt missen är….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det är trist med husdjur på så vis. De blir inte så gamla. Men de är härliga att ha.
Guuu så gulliga de är som små, man blir alldeles till sig.
Har inget husdjur just nu, förutom sambon…honom visar jag inte på bild, men jag njuter av att titta på Era…dom är jättesöta…
Det var ju väldigt smart Lodjuret*fniss*.
Har du inte ens en liten husfluga Sisa.
Ja jag med har husdjur ute Sisa, idag var Curry i backen när jag krattade och så sa plötsligt min dotter att här ligger en orm. Så jag gick fram och tog bort den, kastade iväg den några 100 m bort. Det står nog inte på förrän katterna har blivit bitna igen….de kommer nu när värmen är här.
Kramiz
# 10
Det var modigt gjort, Jile…är du inte rädd för ormar ?
Jag har inte sett till någon orm ännu, och glad är jag för det. Men vi har heller ingen värme…idag är det någon grad minus! Det gillar nog inga ormar…
Ha en skön kväll! 
#11 ja jag hade ju en kratta och den halkade av flera ggr. Att ha ihjäl den kunde jag inte heller…men annars hade ju katterna varit på den på en gång. Har ingen lust med en veterinärvända på påskdagen….det är kallt här med men i solen blev det väl lite värme då så de ville ta sig ut ur hålorna.
Ha en skön kväll du med söta Sisa.
# 12

#10-12 Det var nog bra att du gjorde som du gjorde. 
Man får inte döda, skada eller ens plocka upp svenska reptiler och groddjur. Att döda en orm i Sverige är jaktbrott och renderar i höga dagsböter.
Man får dock flytta dem om man tycker att man måste, exempelvis om man har småbarn eller husdjur som kan riskera att bli bitna om en huggorm skulle bli överraskad eller trampad på.
Risken är att ormen kommer tillbaka, så att flytta den är bara en temporär lösning. För att bli av med reptilerna eller groddjuren måste man se till att miljön förändras så att den inte längre inbjuder till besök av såna djur.
När det gäller just huggorm betyder det att man måste ta väck allt som den kan gömma sig i eller under, rishögar, brädhögar, gamla presenningar, plåtar osv, samt att hålla gräset kortklippt.
Katter tål generellt sett huggormsbett mycket bättre än hundar. De flesta katter är dessutom såpass medvetna om vad de har att göra med så de brukar kunna undvika bett.
Ibland händer det förstås att även en katt blir biten, men det är mycket vanligare att katten dödar ormen och äter upp den.
#14 Du har fel om att man aldrig får döda en huggorm. Har du fått in en huggorm på tomten och du inte kan flytta den eller på annat sätt bli av med den så får du döda den.
Synd om så sker, men enligt Naturvårdsverket och Länsstyrelsen sidor om fridlysta djur så är det dock tillåtet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#15 Jo, men då ska det vara enda utvägen när alla andra åtgärder visat sig verkningslösa.
Jag menade bara att alla reptiler och groddjur är skyddade av fridlysning och som fridlysta ska de inte dödas, skadas eller plockas upp.
Om djur orsakar problem finns alltid undantag mot lagar och förordningar.
#16 Ok, visst. Tänkte bara upplysa om detta ifall det blev aktuellt för någon så man inte behöver oroa sig för fängelse om man dödar en orm i "nödläge".
Så gullig så…jisses sexton kilo som valp vad väger han då NU.
He he vilken bordsstil.
Vilka fina bilder…kul att ni visar dom! 
Appropå Huggormar…en sommar kom en huggorm ringlande från häcken här, jag är glad att jag inte låg på gräsmattan och solade…Jag tog vattenslangen och "spolade" iväg den, ner i skogen…
Djurvän som jag är, vill jag inte ha ihjäl några djur, hur otäcka dom än är…

Vilka söta goa och härliga djur ni har
Har inga husdjur nu men kommer nog att köpa hund om några år när jag får mera tid igen.
Nästan så man blir sugen på en kattunge igen…
Visst blir man sugen på att skaffa en liten valp eller kattunge när man ser alla sötnosar.
Så fin han är, Snodden!…nog blir man sugen…
Vilka helt underbara djur ni alla har
/Maria
29,Tack Sisa
,Det syns inte där, men han står absolut för sitt namn Snodden
.
30,31,så fina dom är
#32 Tack, Din hund var också verkligen fin..
Alla har så otroligt söta djur…Djur är ju så underbara med sina olika personligheter.
#34 Men så söt…
/Maria
Man blir sugen på kattungar och valpar av att bläddra igenom den här tråden 
Ni har jättesöta djur allihop!!
Zabelle
Den här tråden kan man titta på hur många gånger som helst.
Jättefin hund Zabelle och med ljuvlig bakgrund.
Säger som flera andra…fina bilder på fina djur! 
kan bara säga..-Vilka fina bilder o djur…kaninen är så fina. Ja alla djur är fina…..
Det är en jättefin tråd och så roligt att få se era älsklingar även som små. Den bokmärker jag så jag kan titta på den då och då.
Så fina dom är, Chik…Klart att kissen bestämmer, han är ju äldst! Har han något namn, undrar jag…
Chik har många djur!
Ja…Chik är en stor Djurvän! 
#0 Vilken härlig bild..söt!
Här är fullt upp med sötingar.
Maggan!!Vilka sötisar…
Sisa..Kissen heter Kissen eller Katt F…. Bebben min ene pojk kallar han för Emil.
Cristine!! Vi har 2 hundar " hästar ! Katt. Sen har vi Kurtan..Vem kan det vara.O kurtilina..Så söta.Fast det är svårt o få dom på bild…
#51 Jag skulle aldrig kunna lämna bort dem, mitt hus skulle svämma över av valpar till slut. Blir det inte tomt?

#52 Tack Chik för infot, du har fullt hus, sedan har du väl Tippa som smyger omkring där.
#51 Underbart söta valpar, men säger som Cristine, mitt hus hade svämmat över till sist. Tror att jag haft väldigt svårt att lämna dem ifrån mig.
När man har sjuka barn får man ta ut VAB dagar. Visst skulle man fått ta ut VAD dagar, för vård av djur? 
Zabelle
Jack Rassel vad mysiga dom är….
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina hästar.Chik o Bitzi…
#55 Visst ska det vara så.
#56 En släkting till mej hade en sådan terrier så jag växte upp med den, det är väldig snälla hundar.
#57 Ojsan..jag trodde alla terrier var långhåriga..där ser man.
#59 Mysig filmsnutt.
# 60 Vilket vackert foto… han svävar däruppe som en ande.
Jättefint.
# 51 Tur jag har en hane. Skulle ha jätte svårt att lämna små söta valpar som jag haft sen dom föddes. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
jag lovar att man är less på dom efter att ha torkat upp kack från golvet 137 ggr om dagen i fem sex vecor och aldrig får ha fötterna ifred någonsin. De har vassa tänder de små rackarna. Visst blir det tomt när de försvinner, men det uppvägs ändå av att få se glädjen och lyckan hos de nya hussarna och mattarna som får en fin kompis för livet (vilket man givetvis hoppas). 
Chik…vilka JÄTTE söta och fina djur du hade, visste inte du hade så många!
Fia såg så klok ut i ögonen ,på något sätt…
Och Mammzing, vilka sööta Russel
Puss på dom!
#60 Vilken vacker bild och en söööt hund…
#65 Vilka härliga valpar du har haft!!! Alla var lika söta, men jag fastnade för den nästan helvita vovven… Vet du vad nya ägarna döpt den till? ….Måste bara fråga.
Sätter in en bild på mormors hund när hon var mindre..
Den här kullen har inte fått några nya ägare ännu, det är de för små för. Men jag har haft två kullar tidigare så jag börjar lära mig. Dessa valpar är ännu inte döpta. Jag grubblar för fullt med namgivningen. 
#67 Ok, hi..hi jag trodde det var valpar du haft…men nu såg jag ju vad du skrev efter…att dom snart skulle lämna er…
Sööööööta var dom iallafall…
Måste fråga en till fråga..vad är det för ras?

Min hund är bilden på min Avatar bilder på mina katter finns i mitt album här på iFokus. Den ena har jag tyvärr inte kvar, den lärde sig aldrig att trivas med att vi skaffade hund. Men jag vet att hon fått det bra - hamnade på landet, en bondgård hos ett äldre par som nyss förlorat sin tidigare "råttjägare".
Jag skulle kunna ha hur många djur som helst - men min man håller inte riktigt med… Men, jag ska nog bearbeta honom till en till katt. Har ju bara en nu!!!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
50/50 Chihuahua Papillon. De blir inte stora 
#70 Jag tyckte det såg ut som Papillon…
Min mormors hund jag satt in bild på den är inte så stor den heller.
# 73 Jösses så söta, kan ju inte bli annat än gudomliga valpar. 
Vilka söta, härliga hundar du har Margareta… Skillnad i storlek mellan Zaboj och rottis/schäfern.
haha ja man kan undra hur valparna hade sett ut om rottisen vart en tik 

#77 Ha…ha Ja!!!

# 79 Så söt han är. Ser ut att vara full av bus. 
Wow så många sötnosar som tillkommit..stackars lilla Zaboj.
njaej det är inte så synd om honom. han har precis kommit hem efter besök hos något svårflirtad dambekant. Men han lyckades charma henne till slut, så med lite tur blir han pappa igen om två månader 

Denna tråd kan man vara i hur länge som helst…jag bara älskar att titta på ALLA era fina djur…
Ja visst är den underbar.

att skaffa en till katt…