Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 723 ggr
[Sisa]
0

Sköna Söndag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förr skulle man alltid vila på söndagar…göra ingenting. Men tiderna har förändrats…

Har Du nåt Du absolut inte gör idag…just för att det är söndag ?

aggeelin
0

Nej tyvärr… men skulle gärna… Obestämd

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

penke
0

Jag har "aldrig" haft fasta arbetstider,reglerat jobb/fritidsschema
det har ..alltid varit hullerOmbuller med olika sysslor
dvs.inget val..om jag jobbat eller bara haft söndagen för andra sysslor ..

sedan,det där med orden
välja bort..
lägger hellre till
en lååång frukost,läsa hela tidningen,få en långpromenad..utan mål,men med mening ..
men,oxå att åka o jobba lite ,skabara..skabara
det där lilla som underlättar nästa vecka

men,idag ska jag inspireras av ..konst-närer som öppnar sina atteljeer,både himmelska …och modiga (?)*skratt*

penke

[Asta]
0

Nej - och det har aldrig varit så under min uppväxt heller så jag har aldrig funderat på söndagen som någon vilodag. Tvärtom som en dag då man kan göra allt möjligt som man inte har tid med på vardagarna.

Hoppfull
0

Jag har inte heller något jag inte gör bara för att det är söndag, det kan bli i stort sett vad som helst, men ofta praktiska saker som tvätta och fixa.

Däremot har vi som rutin att alltid äta en god söndagsmiddag tillsammans i familjen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Jag har torkat fönster, bytt gardiner och städat lite ute i trädgården…ingen vilodag här inte…Cool

Maria
0

Har absolut inga sådana måsten eller "intemåsten"

Dagarna får bli som de blir på helgen.Glad

/Maria

Cristine
0

Jag har städat i trädgården, det som går..än finns det göra kvar.

Sedan fanns det städning inne också.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Branneli
0

Denna söndag  har jag tagit en 20-minuters promenad. Kroppen krävde vila 1,5 tim, efter detta.

Gick ut för att vattna mina penseer…haha….snabba på sa kroppen…..och sen blev det vila igen.

Vattnade växter inomhus….lägg dej sa kroppen.

Sambon behövde hjälp ute (hålla en planka på plats)….hrmm, sa kroppen, skynda…..sen vila.

Jag har en kinkig kropp denna dag, bara att lyda Obestämd

[peter54]
0

Vi bor i en del av landet som brukade kallas "Västmanlands saliga hörn" och det fick vi erfara genast när vi hade flyttat hit.

Min fru och jag låg på knä i trädgårdslandet och rensade ogräs vid strax före elva på förmiddagen en söndag innan vi lärt känna grannarna.

Förbi körde en, två, tre bilar med folk uppklädda i slips och svart kostym på väg till kyrkan.

Min fru och jag tittade på varandra och vi hade samma tanke, - undrar om vi övergjorde detta nu?

Men det gick bra. Vi har bra kontakt med våra grannar och vi förklarade med en gång att vi är inte religiösa. De har accepterat oss ändå.

Jag har aldrig skiljt på dagarna för att de heter si eller så, utan nyttjat min lediga tid till det jag ansett behöver göras just då.

Hoppfull
0

Om man bortser från den religiösa aspekten så tycker jag att det är en väldigt sund tanke att ha en arbetsfri dag i veckan, en dag för vila och återhämtning. Om alla levde så kanske färre skulle bli sjuka… åtminstone i stressjukdomar!

[Sisa]
0

# 10

Ja, det är sant…men många hinner nog inte ens ha en ledig dag i veckan numera…konstigt nog så han dom förr…Obestämd

Hoppfull
0

#11 ja eller så gjorde den religiösa aspekten att man tog sig den tiden oavsett om man "hade tid" eller inte… för synda gick ju inte an.

[Sisa]
0

# 12

Jag tycker man ska ta sej den tiden nu också, många behöver nog det…och det går…om man verkligen försöker…Glad

Hoppfull
0

#13 Ja självklart går det! De flesta är ju så där uppbokade för att de själva gillar att vara i händelsernas centrum. Sen övergår det till en levnadsstil och man glömmer bort det där slappandet som är så viktigt för kropp och själ!

[Asta]
0

Det beror ju på vad man menar med en vilodag också. För mig kan det vara en vilodag att snickra på huset eller gräva i trädgården. Inte för kroppen men för huvudet.

[Eleya]
0

Hmm..bra fråga!
Jag tror inte att det handlar om vad jag absolut inte gör på en söndag, utan vad jag absolut inte har lust till att göra.

[Sisa]
0

# 16

Så kan det ju också vara…men så är det väl alla dagar…Obestämd

[Eleya]
0

#17 Haha..många gånger är det så, men allt man måste göra är inte kul. Men söndagar är helgade åt saker man vill göra Flört