Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 547 ggr
[Sisa]
0

Mys och Njut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det är värt att se, lyssna eller göra det…gör det NU!

Förändra livet, läs mer, städa mindre, sitt på terassen och beundra landskapet…utan att tänka på ogräset i trädgården.

Spendera mer tid med familj och vänner…mindre tid på arbete! Spar inget…använd dina kristallglas varje dag och ta på den nya kavajen då du åker till affären.

Varför spara på det som berikar vårt liv med skratt och glädje…Varje dag, varje timme, varje minut är speciell…

Cristine
0

Se det har du alldeles rätt i och jag använder alla mina saker vareviga dag. Jag tar det också lungt och gör sakerna när jag har lust..inte av tvång.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Ja det är verkligen viktigt att använda det vi har och njuta av livet så mycket som går… som du säger ta på den  där fina kavajen, använda finkopparna som jag tycker om…

men det är inte alltid så lätt att arbeta mindre… det finns ingen annan som gör mitt jobb om jag inte gör det och vad gäller många uppgifter så har jag beting. Tror att det finns många som har ett arbete av den sorten… ibland är det skönt för jag kan ta ledigt, om det går för verksamheten och sätta mig hemma i solen t ex, eller jobbba halva dagar om jag är förkyld eller så. Andra gånger måste jag pina mig iväg till jobbet även om jag är förkyld, för annars blir det kajko på jobbet för många fler än mig själv… men - trivs med mitt jobb.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

# 2

Förstår att det kan vara svårt, och särskilt om du trivs på jobbet. Det känns ju bra att känna sej behövd och kanske du njuter av det…det är det viktiga…Glad

Bergspuman
0

Yes! Använder min finservis så ofta jag kan. Och tar fram ljusstakarna från Gusum. Och farmors linneservetter. De är ju till för att användas!

Fånga dagen!

Vilka tre grejer njöt ni mest av idag?

Hoppfull
0

Jag tycker att det är lite svårt jag… för jag vill gärna ha saker som känns extra när jag ska fira. Så jag vill ha saker som jag inte använder jämt, jag vill ha skillnad på vardag och helg. För mig är det viktigt.

Det betyder dock inte att jag inte njuter av dagen som är just nu Glad

#4 Stunden i Brassestolen förut, middagen vi åt… sen vet jag inte, har varit låg hela dagen idag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

# 4

Jag njöt av att sitta ute i solen, av min dotters sällskap och av en nytvättad bil!

Vilka tre saker skulle ni vilja förändra på det privata planet ? Obestämd

Bergspuman
0

Jag skulle vilja:

1) Gifta om mig

2) Ha en större lgh

3) Ha körkort

Cristine
0

Jag skulle vilja ha huset klart

Bli av med myrkrypet

Hitta ett par skor som passar mej(svårt)

för de ska vara mjuka, mycket urringade

ha en bred klack som är 5 cm hög.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Ha, ha… Jag älskar mitt jobb!!! Trivs ibland, hemskt eller ej, bättre på jobbet än hemma…

På jobbet har jag på något konstigt sätt alltid full kontroll mitt i det totala kaoset…

Men så fort jag blir min privatperson så har jag noll koll…Tungan ute

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

JILE
0

Hej och välkommen tillbaka Sisa :-) kul att se dig i trådarna igen.Glad

Så sant du skriver…inte spara på ngt, inte ens pengarna. Tänk de som spar och spar och inget får de sedan ändå. Nej unna sig lite ibland om man har råd tycker jag.

På det privata planet så kommer jag inte på ngt just nu får återkomma. Dotter ska bjuda på varma smörgåsar..

Kram Jile

Hoppfull
0

#6 Hm… det var svårt det. Det jag allra helst vill är ju att få vara frisk så jag kan ha en inkomst. Det är smärtsamt i längden att ha hemmaboende barn och vara så ofattbart pank.

Jag skulle även vilja hitta min egen skaparlust/glädje.

Till sist skulle jag vilja att jag var bättre på att göra saker för min egen skull och ta för mig utrymme i livet.

[Sisa]
0

# 11

Förstår dig…vi lever i ett tufft samhälle där mycket slår mot dom som redan har det svårt…Tänk om alla människor kunde värderas lika…men att ta för sej mera utrymme i livet och vara bra på att göra saker, kan alla lära sej…

Hoppfull
0

#12 Ja jag kämpar på och är oändligt mycket bättre på det nu än jag var förr. Men i takt med att jag blir bättre på det inser jag hur djupt det sitter och oerhört undermedvetet det ligger. Det går per automatik och oftast är det först efteråt jag inser att jag väljer utifrån andra och inte från mig själv. Och då är det ju redan gjort!

[Sisa]
0

# 13

Jag är nog lite som du…jobbar också på detta. Tänka mera på mej själv och mindre på andra…försöker sätta mej själv i första hand…ibland i allafall. Det har alla människor rätt till…även Du och Jag…Glad

Hoppfull
0

#14 Ja det mest irriterande för min del är att det handlar enbart om mig själv! Jag har ju en superman som ställer upp i vått och torrt men jag tar dessa beslut i blixtens hastighet utan att ens reflektera över vad jag själv egentligen vill eller tycker.

Jag är helt klar och medveten om att man måste prioritera sig själv, men mönstren går djupt…

Men eftersom det här är så starkt inuti mig just nu så antar jag att jag är i en process som gör mig mer medveten och att jag är på väg ut ur bubblan Glad

[Sisa]
0

# 15

Något jag lärt mej är att inte fatta snabba beslut…jag lovar aldrig nåt, utan att fundera först. Vissa kanske tycker att jag är trög, men vem bryr sej…

Hoppfull
0

#16 Ja det är en bra strategi!

Bergspuman
0

Om man inte orkar säga NEJ med detsamma, för att driften att lyda / hjälpa till, är så stark, kan man köra med uppskjutande-strategier. Jag har blivit rätt bra på sådant :-).

Hoppfull
0

Ja men när det gäller t.ex. vad man ska käka eller liknande enkla saker så fungerar inte den strategin. Det är inte så viktigt men när man inser att man aldrig någonsin säger vad man själv vill utan alltid låter andra bestämma så förstår man att det inte är ett sunt sätt att bete sig på.

[Sisa]
0

# 19

Hur menar du ? Att någon annan bestämmer vad du ska äta…Obestämd

Hoppfull
0

Fniss, nej men att jag säger att det är okej att äta det som resten av familjen älskar men som jag själv inte gillar så supermycket.